c Communicatie en computers. V Ooit gehoord van COBRA en CRISISMANAGEMENT EN FRAUDEBESTRIJDING Nooit van gehoord? Wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe... Vroeger vond communicatie plaats tussen mensen. Nu nog steeds, maar er zijn nieuwe vormen bij gekomen. Een klant aan de balie communiceert met de medewerker van de bank. Vervolgens gebeurt er iets anders. De man of vrouw achter de balie communiceert met de computer. Vraagt gegevens op, geeft aan wat de klant wil en laat ook nog iets printen. De computer geeft alles weer door aan een grote 'broer' in Zeist of Best. Mensen communiceren met computers en computers met elkaar. Een bank is een informatieverwerkend bedrijf. Auto- matiseringsprodukten liggen in eikaars verlengde of zijn soms identiek. Die produkten maken gebruik van faciliteiten zoals netwerken en de computersystemen die daarop zijn aangesloten. De medewerkers van de Centrale Dienst Informatica (CDI) beheren deze faciliteiten, stellen ze tijdig en in voldoende mate ter beschikking, en zorgen ervoor dat de betrouwbaarheid hoog is en de continuïteit gewaarborgd. Op stand van de CDI krijgt u informatie over de gegevensverwerking van de centraal opgestelde Tandem- en IBM-systemen. Over informatiebanken. Over Rabobank Telecommunicatie Netwerk. En over de CDI. Dat we daarbij gebruik maken van computers zal u niet verbazen... stand 6 20 Informatiemarktcatalogus 1991

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 16