imene informatie over de CDI, maar ook specifieke formatie over gegevensverwerking op de centraal jgestelde Tandem- en IBM-systemen, over informa- ïbanken en over het Rabobank Telecommunicatie stwerk (RTN). Dat de CDI daarbij gebruik maakt van imputers zal u niet verbazen. nationaal. Aan deze samenhang wordt momenteel hard gewerkt. In de stand lichten wij de plannen graag toe. Tevens hopen wij van u reacties en wen sen te vernemen, zodat daarmee in de uitwerking re kening kan worden gehouden. Centrale Dienst Personeel Centrale Dienst Personeel neemt dit jaar voor het :rst deel aan de Informatiemarkt. Vertegenwoor- gd zijn de activiteiten Managementontwikkeling, srsoneelsontwikkeling en de Interne Arbeidsmarkt, formatie wordt verstrekt over de verschillende dien en, maar ook is de mogelijkheid aanwezig om zelf :tief via computers met diverse - nieuwe - instru- enten nader kennis te maken. Zo kan Cicero ant- Dord geven op vragen over interne en externe op- idingen. 3n demo van het instrument functiefamilies kan Drden ingezien. Dit is een handig hulpmiddel bij bij- lorbeeld potentieelbeoordeling. Ook voor het ver- srken en analyseren van de personele kerngege- ;ns is een diskette beschikbaar, die op de stand zal Drden gedemonstreerd. Tenslotte zullen de afdelin- ;n Personeelsbemiddeling en Interimmanagement Loopbaanontwikkeling van de Interne Arbeids- arkt aan u laten zien hoe de computer een hulp- iddel is bij de totstandkoming van bemiddeling. Communicatie en Public Relations mdat 'Communicatie' het centrale thema is van de gemene Vergadering 1991 wordt hierop dit jaar de formatiemarkt uitvoerig ingegaan. Dmmunicatie en PR zal zich daarbij presenteren on- ;r het motto 'EENHEID' in verscheidenheid'. Aan de rnd van een aantal pijlers wordt getoond hoe deze deling de plaatselijke banken kan ondersteunen op :t gebied van communicatie en PR. jlers waarop ook uw communicatie rust, zoals >onsoring, huisstijl, cliëntenbladen, jaarverslag/le- mvergaderingen, en seminars. Ook wordt de komst in een 'handboek communicatie' toegelicht. In de and zijn medewerkers aanwezig om nadere infor- atie te verstrekken. ivens is een informatiepakket beschikbaar. Van ef- ctieve communicatie kan alleen sprake zijn als alle tingen goed op elkaar zijn afgestemd. Dat geldt orelk niveau, lokaal, regionaal, nationaal en inter- Deze stand van IRIS BV (Institute for Research and Investment Services) laat u de produkten en dien sten zien, die het samenwerkingsverband van de Rabobank en de Robeco Groep u op effectengebied te bieden heeft en geeft u een indruk van de ontwik kelingen. De vier hoofdactiviteiten van IRIS BV worden op zui len voor u zichtbaar gemaakt. Achtereenvolgens gaat het om de activiteiten Marketing en Ondersteuning Rabobanken, Vermogensbeheer en Advies, Produkt- ontwikkeling en Research. Marketing en Ondersteuning Rabobanken heeft als hoofdtaak het ondersteunen van de Rabobanken bij de afzet van effectenprodukten en diensten en ont wikkeling van produkten voor het Order- en Bewaar- bedrijf, waarbij de doelstelling is het verbeteren van de kwaliteit, verhoging van het marktaandeel en ver beteringvan de rentabiliteit. Op de stand wordt u een demonstratie gegeven van de nieuwe basiscursus beleggen en u kunt een ontwerp zien van de adver tentie voor de imagocampagne beleggen. Vermogensbeheer en Advies geven u een overzicht van het nieuwe produkten- en dienstenpakket. Er zal gewerkt gaan worden aan een aantal modelporte feuilles die de basis gaan vormen voor de individueel beheerde portefeuilles. Daarnaast zal er in het na jaar een actie worden gehouden die is gericht op de werving van nieuwe cliënten voor vermogensbeheer. Produktontwikkeling heeft tot taak het ontwikkelen en introduceren van fondsen en diensten voor effec- tenadvisering. Speciale aandacht wordt besteed aan de nieuwe Regiofondsen die onlangs zijn geïntro duceerd. Research heeft zich als belangrijkste taak gesteld om de bestaande dienstverlening aan de Robeco Groep en de Rabobankorganisatie te stroomlijnen, te verbeteren en te integreren tot een nieuw pakket re- searchprodukten en diensten. Inmiddels zijn de be hoeften van de afnemers geïnventariseerd. De con clusies en aanbevelingen van dit marktonderzoek treft u op een apart bord aan. 15 Informatiemarktcatalogus 1991

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 35