\uMi Rabo band M e Waarde- couponactie afsluitprovisie InterHelp op Rabocard Visie op Rund- vleesproduktie Nieuwe attracties voor jaarmarkt of braderie ADCA-BANK en Rabobank samen in één advertentie Beethoven-sona tes gesponsord De Rabobanken in de Del takring hebben een actie in voorbereiding voor korting op de afsluitprovisie bij woninghy potheken. Bij inlevering van een waardecoupon ontvangen cliënten een korting van twee honderdvijftig gulden. De waardecoupon wordt als bij sluiter meegezonden en is uit sluitend geldig op Goeree-Over- flakkee, Schouwen-Duiveland fj. 250,- -liiflrr Habaüank fZJ Meer bank voor je g< ld en Tholen-St. Philipslaid. De korting wordt verleend als de koper van een nieuwe of be staande woning zonder ussen- komst van derden eer hypo theek afsluit bij de Ratobank. Per hypotheek mag mé ar één coupon worden ingeleverd. De actie loopt tot eind \olgend jaar. Sinds kort kunnen houders van een Rabocard de hulp in roepen van InterHelp. Op deze manier wordt persoonlijke hulpverlening gekoppeld aan de functie van de creditcard. Samen met InterHelp is mo menteel een proef gaande. InterHelp, een dochter van In terpolis DTG, verzorgt de perso- nenhulpverlening. Het is nu nog een onderdeel van de 'gewone' reisverzekering. Mensen die op reis in problemen komen, kun nen contact met de hulporgani satie opnemen. Bijvoorbeeld als iemand dringend moet 'overkomen', als geld, cheques of creditcards zijn gestolen of bij pech onderweg. InterHelp organiseert dan de oplossing voor deze ongemakken. Rabo- cardhouders ontvangen deze hulpverlening nu als extra facili teit op hun creditcard. Uiter aard moeten zij nog wel een re guliere reisverzekering afslui ten. Ze zijn voor dit onderdeel dus eigenlijk twee keer verze kerd. Als de proef slaagt komt de InterHelpfunctie in (de toe komst op elke Rabobankpas en -card. Dit betekent dat vrijwel iedere Rabobankcliënt gebruik kan maken van deze service. In het kader van het nieuwe pas- senbeleid, dat vanaf Jktober gefaseerd wordt ingsvoerd, heeft iedere cliënt imm ;rs een bankpas of creditcard. De ser vice geldt niet alleen \oor va kanties, maar bijvoorbesld ook op (binnenlandse) zakenreizen het hele jaar door. Het telefoonnummer vdn Inter Help staat overigens nok op het 'Bel Nederland'-telefoon- schuifje. Hierop kan rren het tijdsverschil tussen de diverse landen en de toegargsnum- mers voor telefoongesprekken vanuit en naar Nederlaid afle zen. Dit handige instrumentje is een onderdeel van ce actie rondom de Rabocard Jie mo menteel door een groo aantal banken wordt gevoerd. Hierbij worden cliënten en ni et-cliën ten in de gelegenheid gesteld de Rabocard tot 1 oktober gra tis uit te proberen. Het telefoonschuifje is alleei baar voor deelnemers aan de werkingsactie B5. De brochure 'Visie op Rundvleesproduktie, naar ren tabiliteit door kwaliteit' is ver schenen. Hierin wordt aan dacht besteed aan de afzet en rentabiliteitsontwikkeling van de rundvee en -vleesproduktie in Nederland en de EG. Eén van de belangrijkste con clusies is dat de produktie van kwaliteitsrundvlees goede mo gelijkheden biedt aan agrari sche ondernemers voor een aanvullend inkomen. Binnen de EG is de rundvleesproduktie af genomen, maar voor de Neder landse markt zien de deskundi gen van Bedrijfstakonderzoek Visie op Rundvleesprodukti Haar Rentabiliteit daar Knvliieil Btiiiiibtiiik 13 positieve ontwikkelingen. Eén daarvan is de toegsnomen vraag van de consument naar kwaliteitsrundvlees. Artikelnummer 8530 verkrijg- Marktbe- Nummer 13/6 juli 199C Op een jaarmarkt of brade rie kan een Rabobank haar be trokkenheid met de lokale ge meenschap tonen. Vaak is het participeren in een jaarmarkt of braderie dan ook een ver plichting waar een bank niet onderuit kan. Er is een aantal nieuwe attracties bedacht. 'Als je meedoet moetje het ook goed doen', stelt Simon Kuij- pers van Publiciteitsproduk- ties. 'Een simpele kraam zon der noemenswaardige activitei ten houdt het budget laag, maar schaadt het imago van de bank. Wij hebben nu een aantal activiteiten ontwikkeld, die het publiek naar de kraam kunnen trekken. Deze activiteiten bren gen de bank op een leuke ma nier onder de aandacht van het publiek'. Alle activiteiten wor den in beeld gebracht in de bro chure 'Jaarmarkt of braderie?', die elke bank ondertussen heeft ontvangen. Zo is het mo gelijk een karikaturist te huren of een clown. Verder is er een aantal wedstrijden, bijvoor beeld: 'Bij welk landen horen de vlaggen' of 'Hoeveel stui vers draaien er rond'. Rabobank und Piet Mondriaan - Synonyme für Klarheit, Starke und Weitblick - ÜHhobank O ■me»"**® Sinds enige tijd adverteert de Rabobank in Duitsland samen met de ADCA-BANK. Onder de slogan 'Rabobank/ADCA-BANK, die künstlerische Art niederlan- discher Bankgeschafte' wor den de bekende Mondriaan-ad- vertenties geplaatst in de Duit se en Duits-Nederlandse me dia. Ze zijn bedoeld voor de Duitse agribusiness en het middelgrote bedrijfsleven, voor Nederlandse bedrijven in Duits land én voor Duitse bedrijven die zaken doen in en met Ne derland. De Mondriaan-adver- tenties zijn een onderdeel van de internationale publiciteits campagne van de Rabobank. Rabobank Nederland gaat een serie concerten van Beetho ven-sonates sponsoren. Op 14 juli vindt in de Beurs van Berla- ge te Amsterdam een mara thonconcert plaats waarbij Emmy Verhey samen met de pianist Carlos Moerdijk alle vi oolsonates van Beethoven ten gehore zal brengen. De NCRV- televisie zal opnamen maken van dit vier uur durende con cert, waarbij de Rabobank uit drukkelijk wordt genoemd. Hierbij wordt het Rabobank- logo vijf seconden in beeld ge bracht. Daarnaast sponsort de Rabo bank vier concert-series in Den Haag, Enschede, Utrecht en Arnhem, die van november 1990 tot maart plaatsvinden en waar Emmy Verhey één van de solisten zal zijn. De Rabo bank sponsort niet de persoon Emmy Verhey maar alleen de Beethoven-concerten. Dit in te genstellingtot enkele krantebe- richten waarin werd gemeld dat de Rabobank de totale spon soring zou hebben overgeno men van PBI Securities, een Amsterdamse commissionair in Japanse effecten.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16