r m I' Ze schieten als Rabo-geldautomaten uit de grond. Rabo band Kort Nieuwe brochures over Italië Zaken doen met Italië Informatie leasing en factoring in Rabobankjasje Opvallende advertentie duizendste gea Vijfenzeventig cijfers en trends Oost-Europa, kansen en bedreigingen? Advertenties Telebankieren computer a/ 'De financiële kanten van uw huis' De Rabobank op de tv Ter gelegenheid van de op 29 mei gehouden 'Italië-mid- dag' verschenen twee nieuwe brochures over Italië. 'Zicht op Italië' is een landen studie, waarin naast de alge mene macro-economische ge gevens, vooral aandacht voor de agrarische sector. Verder wordt de handel tussen Italië en Nederland geanalyseerd en worden de investeringsmoge lijkheden besproken. In 'Zaken doen met Italië' komen de fi nanciële aspecten van het za ken doen met Italië aan de orde. Daarbij onder meer aan- Nummer 12/15 juni 199C brochure bevat tot slot een aantal praktische tips voor het zaken doen met Italië. Zicht op Italië, bestelnummer 8020, Za ken doen met Italië, bestelnummer 8109. dacht voor het betalingsverke en verschillende wetten. 0' worden de diverse onderr mingsvormen en het Italiaan bankwezen beschreven. >k e- se t>e Rabobank fZI De Lage Landen heeft nieu we brochures uitgebracht over leasing en factoring. Hierin wor den de voordelen van de beide produkten voor de cliënten van de Rabobank uiteengezet. Voor de lay-out van deze nieu ve De Lage Landen-brochures werd gekozen voor de gebruikeli ke opzet van uitgaven van de Raio- bank. Daarmee wordt een grc te re herkenbaarheid van factoiing en leasing als Rabobank-proc uk- ten bereikt. Ook nieuw is dat de brochures voortaan in Best ver krijgbaar zijn. Brochure leasing bestelnummer 0 brochure factoring bestelnummer 0 288. 289. - Meer bank voor je gekl Op de dag van de plaatsing van de duizendste Rabo-gejdau- tomaat werd in het NRC, hot Al gemeen Dagblad, DeTeleg'aaf, De Volkskrant én de Verinig- de Noord-Hollandse Dagbl aden een paginagrote advertenti e ge plaatst. Via deze advertantie vertelt de Rabobank met gi :pas- te trots, dat zij over het beste gea-netwerk in Nederland be schikt. De Rabobank heeft nu evenveel gea's als de andere banken, inclusief de Postaank, samen. De brochure Cijfers Trends, die in het najaar voor de veertiende keer verschijnt, bevat deze keer de cijfers en trends van vijfenzeventig be drijfstakken. Vorige jaren wa ren dat er 'slechts' vijftig. Cijfers Trends is inmiddels een begrip geworden in de we reld van het midden- en klein bedrijf. De beschreven bran ches zijn verdeeld in de secto ren industrie en bouwnijver heid, groothandel, detail! andel food, detailhandel non-fcod en dienstverlening. De Rabobank heeft inmiddels een aan; marktaandeel bij het rr en kleinbedrijf: vier op c e tien bedrijven uit het mkb bankiert bij de Rabobank. Voor meer informatie Bank e nummer 5. ienlijk idden- Bedrijf Voorzichtig en niet te snel investeren. Dat was een van de belangrijkste conclusies van het seminar 'Oost-Europa, kansen en bedreigingen?' dat de Westlandse Rabobanken op 5 juni organiseerden. Ruim 400 Westlandse onder nemers luisterden in Poeldijk naar de meningen en voorspel lingen van drie inleiders. Vol gens W.L. Brugsma, die de rij opende, is Oost-Europa's be langrijkste probleem dat er momenteel geen Oost-Europa meer bestaat. Hij verwacht staatkundig en politiek een pe riode van chaos. De heer Van Buren, directeur van een han delshuis, ziet voor Nederlandse bedrijven goede kansen. Toch gelooft hij niet in een snelle op leving van de orderstroom. Die zal pas over een jaar of twee echt op gang komen. Volgens hoofddirectielid Visser heeft de Oost-Europabank een belang rijke taak. Voor de agrarische sector ziet hij grote mogelijkhe den, waarbij hij pleitte voor een gedegen en planmatige voorbe reiding door de ondernemer sa men met zijn Rabobank. In het najaar 1989 is in de landelijke en regionale dagbla den een reeks advertenties ge plaatst over diskettebankieren en Telebankieren. De marktbe werking voor deze produkten is een doorlopende activiteit. Daarvoor zijn vier advertenties beschikbaar voor de lokale of regionale media. In de adver tenties wordt aandacht be steed aan het pc-betalingspro- gramma, financiële boekhoud- pakketten en de snelheid waar mee betalingsopdrachten wor den verwerkt. De set modeladvertenties is te bestel len in Best, artikelnummer 8358. Rabobank fZJ De brochure 'Een eigen huis en de financiën' is geheel vernieuwd. De titel luidt voort aan 'De financiële kanten van uw huis'. De inhoud is volledig geactualiseerd. De nieuwe bro chure heeft een A-4 formaat. Dat is tevens het nieuwe for maat van de overige brochures inzake woninghypotheken. Ge adviseerd wordt de oude voor raad van 'Een eigen huis en de financiën' te vernietigen, om dat de inhoud niet meer juist is. Bestelnummer 8239. (wijzigingen voorbehouden) Datum Zender Tijdstip Onderwerp 18 juni Ned 1 ca. 23.05 Binnenland 21 juni Ned 3 ca. 21.55 Buitenland 26 juni RTL-Veronique ca. 19.55 Sparen 28 juni Ned 1 tussen 19.30-23.00 Buitenland 5 juli Ned 2 ca. 23.35 Buitenland

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16