'p Rabo band Afspraken systeem succesvol Zakboek voor zakelijke relaties Commerciële handleiding geldautomaat Hagelunie geeft orkaankrant uit iiababank li Lokale advertenties voor exporteurs 'Doe het voor een monument of voor de fanfare' 121 Doe 4 voor een ttionu- ttient... De Rabobank op de tv Op 2 en 3 mei namen de gezamenlijke banken uit de kring Arnhem deel aan de Gel derse Bedrijvencontactenda- gen. De Rabobanken presen teerden daar het elektronisch bankieren. Door de gerichte manier van cliëntenbenade ring waren deze dagen voor de deelnemende banken zeer suc cesvol. De Rabobanken benaderden Nummer 11/1 juni 199 vooraf relaties die in aanmer king komen voor telebankieren de betaalautomaat, de pc in casso en de pc-betalen. D< ze relaties werden uitgenodigd om de Rabobank-stand te bezoe ken. Daar werden zij ontvangen door hun eigen relatiebeheer- Het zakboek 'Nederland over de grens' is voor de vier de keer verschenen. Het wordt uitgebracht door de ver enigde kamers van koophan del en een aantal officiële ex portbevorderingsinstanties. Dit zakboek voor zaken doen in het buitenland bevat meer dan 100 landenprofielen. Verder zijn adressen opgenomen van ambassades, consulaten en bedrijfsvertegenwoordigingen van Nederland in het buiten land. In dit kader worden ook de buitenlandse kantoren van de Rabobank vermeld. Het is een handig naslagwerk voor re laties, die voor zakelijke doel- De derde versie van de 'Commerciële Handleiding Geld automaat' is beschikbaar. Deze uitgave geeft handreikingen voor een succesvolle markt bewerking, een verantwoorde commerciële begeleiding, na zorg bij cliënten en de inrichting van de bedrijfsvoering. Tevens wordt een actueel overzicht ge geven van adressen en tele foonnummers bij Rabobank Ne derland met betrekking tot ap- paratief gebruik. Banken die momenteel nog geen geldauto maat bezitten, worden in toene mende mate geconfronteerd met cliënten die van geld- (en betaaljautomaten gebruik wil len maken. Ook voor hen geeft de nieuwe handleiding veel praktische informatie. De Commerciële Handleiding Geldauto maat is te bestellen in Best, bestelnum mer 8595. ders. Vervolgens verzorgde een produktspecialist van Rabo bank Nederland een dertig minuten durende presentatie. Daarna was er gelegenheid om in een informele sfeer de con tacten te verstevigen. Deze ma nier van benaderen heeft naar volle tevredenheid gewerkt. Er zijn in totaal 115 bedrijven op bezoek geweest. Omdat er voortdurend mensen in de stand aanwezig waren, bleven er ook veel 'passanten' staan. Publiek trekt publiek. Er waren in totaal 300 standhouders uit Gelderland op dit 'business to business'-gebeuren. einden regelmatig naar het t tenland gaan, en kan worc gebruikt als relatiegesche Bij de editie 1990/91 is e beperkt aan tal boekjes van het Ra- bobank-beeld- merk voor zien. Voor informatie over de inhoud 030-902395. Bestelnummer 8257. Prijs f9,50 Begin mei ontvingen ëlle glastuinders in Nederland en zo'n tweeduizend tuinders in België het blad 'De Orkaan'. nie i/er- Deze uitgave van Hageli Agrarische Verzekeringen schijnt in mei en septem|ber de gel- het 1990 naar aanleiding van stormen begin dit jaar. Ha unie is een onderdeel van Interpolisconcern. In De Orkaan staan de belang rijkste uitslagen van een ene te die Hagelunie heeft gein den onder haar verzekerden stormschade hebben gem Verder een aantal act grondartikelen over perso en instanties, die direct gevol gen ondervonden van de zv are stormen, zoals het KNMI er rampendiensten. Ook is een topagina opgenomen met tjeel- den van de 25-januaristorm l'Kostte'e Pri akti'jUproe^ ue- ou- die ld. ter- nen de fo- In april is in een aantal lan delijke dagbladen een campag ne gevoerd over het buiten lands betalingsverkeer van de Rabobank. Van deze adverten ties zijn nu versies op A4-for- maat gemaakt. Deze kunnen worden gebruikt voor de lokale of regionale marktbewerking. In de advertenties worden de voordelen van het buitenlands betalingsverkeer via de Rabo bank toegelicht. Er wordt inge gaan op de quick cheque servi ces, maar ook op de verschillen de documenttransacties zoals accreditieven en het documen tair incasso. De advertenties spreken niet alleen de beginnen de exporteur aan, maar ook de ondernemer die al ervaringen in het buitenland heeft opgedaan. die altijd 5nheei natuur. Onder deze slogan houdt het Prins Bernhard Fonds in de week van 18 tot en met 24 juni een landelijke fondsen werfactie. De campagne staat in het teken van het 50-jarig bestaan van de Stichting en wordt ondersteund door adver tenties en tv-spots. De Stichting Prins Bernhard Fonds en de daaraan verbon den vijftien regionale Anjer fondsen vormen samen het Cultuurfonds voor Nederland. Zij hebben tot doel de cultuur in ons land te bevorderen. Per jaar wordt ongeveer f 19 mil joen besteed aan drieduizend projecten op het gebied van muziek, letterkunde, toneel, dans, wetenschap, monumen ten- en cultuurbehoud. Banken die geabonneerd zijn op infor matiemateriaal in het kader van inzamelingsacties, ontvin gen onlangs de bijsluiters om bij de dagafschriften te voegen. Aanbevolen wordt deze vanaf 14 juni te verzenden. Het Prins Bernhard Fonds heeft de ban ken verzocht medewerking te verlenen door het ophangen van een affiche in de bankhal. Elke Rabobank ontvangt hier van een exemplaar. (wijzigingen voorbehouden) Datum Zender Tijdstip Onderwerp 7 juni Ned 3 ca. 21.55 Buitenland 9 juni RTL-Veronique ca. 18.10 Sparen 9 juni RTL-Veronique ca. 23.00 Geldautomaat 11 juni RTL-Veronique ca. 23.10 Geldautomaat 14 juni Ned 1 tussen 19.30-23.00 Buitenland 17 juni RTL-Veronique ca. 22.00 Hypotheek 21 juni Ned 3 ca. 21.55 Buitenland

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 12