ffW# Rabo band Goed Raad in vakantiesfeer Advertentie- campagne machtigen Ier?' II' De Rabobank op de tv 'Eigentijds beleggen' in 's-Gravenpolder 'Internationaal zaken doen' Rabocard in het nieuws Goede Raad nummer 2 staat grotendeels in het teken van de vakanties. De traditione le bestelbiljetten voor reisver zekeringen, buitenlands geld en cheques zijn aanwezig. Ook een artikel onder de kop 'Heb ik nu alles' en een korte check list met de voornaamste zaken waaraan voor het vertrek moet worden gedacht. In haar co lumn besteedt Christine Groe- newegen van het NIBUD aan dacht aan het vakantiebudget. Er is een artikel over de wer king van de geldautomaat in het buitenland. Daarbij een overzichtskaartje waarop staat aangegeven in welke landen men van die internationale dienst gebruik kan maken. De caravan komt, zowel voor wat betreft het gebruik als de finan ciering bij aanschaf ervan, over twee pagina's ter sprake. Het artikel wordt afgesloten met een bon. Hiermee kan om een afspraak met de bank worden gevraagd of om toezending van de brochure over lenen met daarbij een tarieftabel. Wie in Nederland blijft, kan naar het jubilerende Rotterdam. Dat viert deze zomer zijn 650-jarig Nummer 10/18 mei 199' bestaan. Goede Raad biedt vier aantrekkelijk kortingsbonnen: voor de Euromast, het rond- vaartbedrijf Spido, de reuze- scherm-bioscoop Imax en het Maritiem Museum. Verder een artikel 'Blijven wer ken als de baby er is' over het tweede salaris met in een ka der de belangrijkste spaarvor- men. Goede Raad heeft twee reportages: één over een be drijf in Tegelen, dat zich op spe cialistische wijze bezighoudt met het aanmeten van sport- schoeisel. De andere gaat over een uniek verkeersoefenterrein in het Groningse Haren, waar aan de Stichting Steun door Ra- bobanken de nodige hulp heeft geboden. Tot slot een uiteen- Momenteel loopt een adver tentiecampagne over het ge mak van machtigen. De pu- blieksadvertenties worden vijf weken lang geplaatst in de lan delijke en regionale dagbladen. Met de pay-off 'machtigen, de makkelijkste manier van beta len', wordt de consument er namens 'de banken in Neder land' op gewezen dat zij er fi nancieel gemak van hebben als ze een machtiging afgeven: geen administratieve handelin- ucifV" de nw^eliiKSte betalen- inan,e' „NiotRiM40 gen, niets meer invullen en on dertekenen, geen la vol met re keningen en aanmaningen. (wijzigingen voorbehouden) Datum Zender Tijdstip Onderwerp 21 mei ned 2 ca. 21.20 Geldautomaat 21 mei ned 2 tussen 19.30-23.00 Binnenland 24 mei RTL-Veronique ca. 22.00 Sparen 25 mei RTL-Veronique ca. 22.15 Hypotheek 28 mei RTL-Veronique ca. 22.45 Geldautomaat 29 mei ned 2 ca. 22.35 Hypotheek 31 mei RTL-Veronique ca. 23.00 Hypotheek 31 mei ned 1 ca. 22.55 Binnenland 2 juni ned 1 ca. 22.25 Hypotheek zetting over de bedoeling van de jaarlijks terugkerende Zo- merzegels. In de rubriek 'We tenswaardig' wordt de lezer at tent gemaakt op de landelijke Anjercollecte, die van 18 tot en met 24 juni wordt gehouden. Voorts vermeldt de rubriek de handige mogelijkheden van de PIN-code op de Rabobankpas en de Eurochequepas, de ze kerheid die de kluis en safelo ketten bieden voor kostbaarhe den tijdens de periode dat men van huis is én de verkrijgbaar heid bij het postkantoor van het verhuisbericht waarop ook de Rabobank een plaats heeft. En uiteraard ontbreekt in deze Goede Raad-editie de puzzel niet. Goede Raad nummer 2 ver schijnt op 11 juni. Voor inlichtingen over de inhoud 030- 902981. Voor inlichtingen over de ver spreiding 040-34 7948. Op 7 mei organiseerde de Rabobank 's-Gravenpolder voor haar cliënten een informatiebij eenkomst onder de titel 'Eigen tijds beleggen'. Er waren op deze geanimeerde avond onge veer 75 mensen aanwezig. Tijdens de bijeenkomst sprak E. Schekman over beleggen in de jaren '90. Schekman is hoofdredacteur van Invest Re search en ook werkzaam bij de AVRO als financieel commenta tor. J. Abrahamse van het regio naal beleggingsadviesteam Ber gen op Zoom hield een inlei- De vernieuwde brochure 'Inter nationaal zaken doen' is ver schenen. In de brochure aandacht voor het buitenlandbedrijf van de Rabobank en voor Europa 1992. Vervolgens worden aller hande onderwerpen behandeld die een exporteur of importeur tegen kan komen. Daarbij wordt steeds in het kort ver meld welke diensten de Rabo bank daarbij verleent en welke publikaties daarover beschik baar zijn. Uiteraard wordt ook ruim aandacht besteed aan de buitenlandse vestigingen van de Rabobank. De brochure kan op de gebruikelijke wij ze in Best worden besteld onder artikel nummer 8322. Internationaal zaken doen ding met als thema 'beleggen met de Rabobank'. Na de pau ze was er een forumdiscussie, met gelegenheid tot het stellen van vragen. Daarvan werd ruim gebruik gemaakt. De komende maanden zijn er verschillende acties rond de Rabocard. Deze acties richten zich op het werven van Rabo- cardhouders én het stimuleren van het kaartgebruik door de houder ervan. De marktbewerking voor de Rabocard omvat drie activitei ten. Van april tot juni wordt er geadverteerd in de bladen Ve- ronica, Eigen Huis en Panora ma. Hierbij wordt een antwoord coupon opgenomen. Banken worden geadviseerd aan reflec tanten de Rabocard tot 1 okto ber op proef aan te bieden, sa men met het 'Bel Nederland'- telefoonschuifje, een handig in strumentje waarop de cliënt het tijdsverschil tussen de di verse landen kan aflezen en de toegangsnummers voor tele foongesprekken vanuit en naar Nederland. Eind mei wordt een direct mail actie gehouden onder betaalrekeningshouders met voldoende voeding op hun rekening. Hen wordt hetzelfde aanbod gedaan. Tevens wordt er naar Rabocardhouders - bij de afrekening over de maand mei - een bijsluiter meegezon den. Cliënten met een Rabo card zijn voor de banken van belang. Het is een produkt dat direct financieel resultaat ople vert. Ook wordt het gebruik van cheques en mutaties op de be taalrekening erdoor terugge drongen. Doelstelling van de actie is het werven van 30.000 houders van de Rabocard. Ulti mo december waren er door Rabobanken ongeveer 15.000 Rabocards afgezet.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16