1 Rabo band MEDIA 'Lekker brommen, veilig rijden' door lespakket E-JEiCgl-CIsPt :V Jaarverslagen in zelfde jasje Meer handel, meer transport De Rabobank op de tv Advertentie haakt in op belastingvrij sparen Kijkcijfers Rabobank Journaal weer beter Gezinskalender begint toch weer op zondag De afdeling Onderwijscon- tacten van Rabobank Neder land heeft samen met de ANWB, de RAI en het ministe rie van Verkeer en Waterstaat een cursuspakket voor scholie ren ontwikkeld over het rijden op een brommer. Het pakket 'Lekker brommen, veilig rijden' bestaat uit een videoband, een leerlingenwerkschrift en een docentenhandleiding. Het nieuwe cursuspakket valt onder de leermiddelen uit de zogenaamde 'produkt-lijn' van de Rabobank. Dat zijn leermid delen, waarin scholieren ken nis maken met het produkten- en dienstenpakket van de bank. Het is verder de bedoe ling scholieren bewust te ma ken van situaties, waarin en waarvoor ze bancaire produk- ten nodig hebben. In het les pakket is dit de bromfietsverze kering. Verder wordt aandacht besteed aan veilig rijden, de keus van een helm, alcoholge bruik en dergelijke. Scholen kunnen het pakket bestellen bij de educatieve uitgever Zorn in Leiden. De boekjes zijn gratis, de videoband kost f 29,50. Voor het eerst dit jaar kun nen de omslagen van de jaar verslagen van de plaatselijke Rabobanken en het organisa- tieverslag dezelfde sfeer uit ademen. Alleen de illustraties zijn anders. De foto's van het verslag van de aangesloten banken hebben verschillende bedrijfstakken als onderwerp. Een eigen foto of banknaam is dit jaar om praktische en kos- tentechnische redenen nog niet mogelijk. Op het verslag van de Rabobankorganisatie staat onder meer het hoofdkan toor aan de Croeselaan van Nummer 8/20 april 199 Rabobank Nederland. Het ver scheen onlangs in een oplage van 19.000 exemplaren. In de reeks visie op is 'Samenwerking in het weg transport' verschenen. De be langrijkste conclusie uit het rapport is dat het wegtrans port met name via samenwer kingsverbanden een perspec tiefvolle toekomst tegemoet gaat. De vraag naar transportdien sten zal toenemen. Dat is on der meer het gevolg van het op heffen van handelsbelemme ringen in het kader van Europa '92. Door samenwerking met binnen- of buitenlandse bedrij ven kunnen transportonderne mingen de uitdaging van een Europa zonder grenzen heel goed aan. Ook de gunstige lig ging van ons land draagt bij aan de sterke positie van deze branche. De Rabobank heeft een aanzienlijk marktaandeel: vier van de tien transportonder nemingen bankieren bij een Rabobank. 'Samenwerking in het wegtransport' is te bestellen in Best onder nummer 8564. Datum Zender Tijdstip Onderwerp 23 apri RTL-Veronique ca. 23.00 Geldautomaat 26 april Ned 2 ca. 18.55 Geldautomaat 26 april Ned 3 tussen 19.30-23.00 Binnenland 26 april RTL-Veronique ca. 23.00 Hypotheek 28 april Ned 2 ca. 24.00 Hypotheek 30 april Ned 1 ca. 20.00 Hypotheek 30 april Ned 1 ca. 22.55 Binnenland 30 april Ned 2 tussen 19.30-23.00 Binnenland 2 mei Ned 1 ca. 19.50 Sparen 9 mei RTL-Veronique ca. 23.00 Geldautomaat 10 mei Ned 1 ca. 22.55 Binnenland 10 mei Ned 2 ca. 23.00 Sparen 11 mei RTL-Veronique ca. 23.10 Geldautomaat Op 28 april gaat een adver tentiecampagne van start voor de Rabo Termijn Spaarpolis. De advertentie, die is voorzien van een antwoordcoupon, zal in een aantal landelijke dag bladen worden geplaatst. De Rabo Termijn Spaarpolis is al in het vierde kwartaal van het vorig jaar op de markt ge bracht. Een publiciteitscam pagne bleef achterwege omdat prioriteit werd gegeven aan de Pensioen Premiepolis. De ad vertentiecampagne die nu van start gaat omvat vijf plaatsin gen in de landelijke dagbladen en wel op 28 april, 5,19 en 26 mei en op 9 juni. De plaatselij ke banken kunnen in de weken 19 en 22 een advertentie voor dit produkt plaatsen. Daardoor wordt voorkomen dat in één week zowel in de landelijke als in de regionale en plaatselijke bladen dezelfde advertentie verschijnt. JC KUNT BELASTINGVRIJ EEN LAND WAAR NIEHANC SPAREN IN HET VERWACHT O* Krffe» fenn%M SpMt-poJr* Meerb.s»kw»rje>geW Tijdens de twee maanden durende proef met het live Rabobank Journaal worden drie steekproeven gedaan om te meten hoe de kijkers de uitzendingen waarderen. De cijfers van de tweede meting vielen nog beter uit dan die van de al zeer fraaie eerste meting. Uit de telefonische enquête blijkt, dat het meest wordt ge keken bij de kleine en middel grote banken. Daar keek 74% van de ondervraagde mede werkers elke dag naar het jour naal. De onderzochte uitzending werd door 85% van de kijkers gewaardeerd als 'erg goed' of 'goed'. Het laagste cijfer, dat èèn van de onderwerpen uit het journaal kreeg, was een 6,5 en het hoogste rapportcij fer was een 7,3. Vooral de ac tuele onderwerpen als de CAO- onderhandelingen en de fusie tussen ABN en Amro scoorden hoog. Op de Rabobank gezinska lender begint de week, net als voorgaande jaren, op zondag. Een voorbeeld-kalender, die en kele weken geleden aan alle plaatselijke banken is gezon den, liet nog de maandag als eerste dag van de week zien. De bekende gezinskaiender heeft een ingrijpende gedaan teverwisseling ondergaan. De vormgeving is volledig veran derd. De reacties op die face lift zijn bijzonder positief. Min der enthousiast was een aantal banken over de nieuwe indeling van het kalendarium. Voor die nieuwe opzet was gekozen om dat deze overeenstemt met de vastgestelde Europese ISO- norm. Uit principiële overwegingen protesteerde echter een aantal banken tegen het beginnen met de maandag als eerste dag van de week. Daarom is besloten in de definitieve uit voering het kalendarium vol gens de oude opzet af te druk ken. De week begint op de ka lender dan weer op zondag.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16