I Rabo band MEDIA Videoband over vakantie magazine Rabocard in advertentie met coupon /.ou betalen r Cursus 'communiceren via televisie' De Rabobank op de tv Rabobank op RTL Veronique Kunst langs het spoor Fout in puzzels Mijn Geld en Goede Raad De werkgroep Reizen van de kring Breda heeft een in structie-videoband gemaakt voor baliemedewerkers. Op de band wordt door middel van rollenspelen verteld, hoe het vakantiemagazine op een goede manier kan worden in gezet. Het blad kan worden gebruikt om cliënten te wij zen op het feit dat zij bij de Rabobank hun vakantiereis kunnen boeken. Het vakantiemagazine vervult een steeds belangrijkere rol in de promotionele ondersteu ning van het produkt reizen. Naast het zomermagazine, dat in december verschijnt en het wintermagazine, dat in augus tus uitkomt, wordt gewerkt aan een voorjaarsmagazine. Dat voorjaarsnummer is in de derde week van maart op de banken. Om het magazine als wervingsinstrument in te zet ten bij potentiële reiscliënten, is een optimale inzet van de baliemedewerkers noodzake lijk. Vaak ligt er een stapeltje magazines op de balie en Nummer 5/9 maart 19! wordt het aan het initiatief van de cliënt overgelaten of deze wel of niet een exemplaar meeneemt. De instructieband geeft aan, dat een actieve opstelling van de baliemedewerker cliënten kan stimuleren bij de Rabo bank een reis te boeken. De band is vervaardigd door ama teurs. Medewerkers van de bank spelen de rol van cliënt, adviseur en presentator. De band is tot 16 maart te bestellen bij Lenette Karstens van het regiokan toor Bergen op Zoom. Een U-matic band kost f53,- en een VHS band f 32,50 (excl. BTW). Publiciteit Particulieren ont wikkelde een advertentie voor de Rabocard, die van maart tot en met juni zal worden ge plaatst in een aantal tijdschrif ten. De advertentie verschijnt zeven keer in Eigen Huis, Panorama en Veronica. In de advertentie is een coupon op genomen waarmee de belang stellende consument informa tie over de card kan aanvragen bij de Rabobank in de buurt of via het centrale antwoordnum mer. De cardhouder in spé ont vangt vervolgens de Rabocard- folder. vk BaW»» rK""' No)"1»"1 SI Meer bank voor je In het live satelliet-jour naal, dat sinds 1 maart dage lijks wordt uitgezonden naar veertig proefbanken, komen veel deskundigen van Rabo bank Nederland aan het woord. Enkele van hen heb ben al eerder ervaring opge daan met televisie-interviews, maar voor velen zal een optre den in het journaal een eerste kennismaking met de andere kant van het scherm zijn. Voor deze mensen worden mo menteel cursussen gegeven in het communiceren via tele visie. 'Wie nieuws wil brengen, moet zorgen dat dat zo duidelijk mo gelijk overkomt', stelt Frans Hoosemans van Beheersza ken Opleidingen. 'Om mensen dat te leren, hebben we een extern bureau ingeschakeld. We dachten dat zich zo'n vijf tig medewerkers van Rabo bank Nederland zouden in schrijven. Het werden er uit eindelijk bijna honderd. In groepjes van vijf of zes perso nen, vinden er nog tot eind maart cursussen plaats. Na tuurlijk is het niet alleen be doeld om mensen een goed fi guur te laten slaan in het sa telliet-journaal. Het is ook be- Datum Zender Tijdstip Onderwerp 13 mrt ned 1 tussen 19.30-23.00 Hypotheek 14 mrt RTL-Veronique ca. 23.10 Betalen 15 mrt ned 1 tussen 18.55-19.05 Betalen 16 mrt RTL-Veronique ca. 22.15 Hypotheek 19 mrt ned 1, ned 2 tussen 19.30-23.00 Buitenland 21 mrt ned 1 tussen 18.55-19.05 Sparen 26 mrt ned 2 tussen 19.30-23.00 Buitenland 28 mrt ned 2 ca. 23.40 Hypotheek 29 mrt ned 3 tussen 19.30-23.00 Buitenland iangrijk voor als mensen ex tern moeten optreden op TV of als spreker. We buigen ons momenteel over de vraag, of we deze één dag durende op leiding ook zullen aanbieden via de studiegids. Want ook medewerkers op de plaatselij ke banken en regiokantoren zijn gebaat bij vaardigheid in het afgeven van interviews en het houden van inleidingen. Eén en ander hangt af van de evaluatie. Tot nu toe is men bijzonder tevreden. De oplei ding scoort 4,59 op een 5- punts schaal.' Ook de Rabobank heeft zendtijd gekocht op de com merciële zender RTL Vero nique. De commercials 'Spaar- Optimaal-Hypotheek' en 'Geld automaat' zullen dit voorjaar naast de STER ook via de Luxemburgse zender worden uitgezonden. De commercial voor de hypotheek is in febru ari al enkele malen op RTL Veronique te zien geweest. Tien Rabobanken, geves tigd in plaatsen die liggen in de omgeving van de spoorlijn Emmen-Zwolle, steunen het project Kunstlijn. Langs een 75 kilometer lange route staan en hangen inmiddels twintig kunstwerken. Er is voorzien in een uitbreiding tot honderd werken. Met de sponsoring van het kunstproject steunen de deel nemende Rabobanken niet al leen een kunst-activiteit, maar ook toeristische, economische Een ongeluk komt nooit al leen. Toen Goede Raad al in de postauto's lag om te wor den gedistribueerd naar de banken, werd ontdekt dat er iets niets klopte in de puzzel. Het blokje waarin de oplos sing moest worden ingevuld was dat van een oude puzzel. Een vergissing van de drukke rij, die nadat de allerlaatste correctie had plaatsgevon den, toch nog werd gemaakt. Wie een poging zou doen om toch iets van de puzzel te ma ken, zou geconfronteerd wor den met een soort abacada- bra. De postauto's werden weer uitgeladen en er werd ge zocht naar een mogelijke op lossing. Terwijl bladmanager Jan Olthuis hier mee bezig was, werd de volgende ontdek king gedaan. Ook in de nieuw ste Mijn Geld, die al verzend- klaar lag, stond een verkeerd invulblokje bij de puzzel... Bei de edities opnieuw laten druk ken zou de drukkerij tonnen kosten en de levering zou sterk worden vertraagd. Uitein delijk werd ervoor gekozen op Mijn Geld een sticker te plak ken en bij Goede Raad een in legvel te laten verspreiden met het juiste invulblokje en een verklaring voor de fout. en maatschappelijke aspec ten. Verwacht wordt dat de kunstlijn méér toeristen naar noord-oost-Overijssel en zuid- oost-Drenthe zal brengen. De plaatselijke middenstand zal daar de vruchten van plukken. Door het project zal de streek volgens de organisatoren ook aandacht trekken van be drijven die een vestigings plaats zoeken. De tien banken steunen het project voor drie jaar met een totaal bedrag van f 30.000,-. Rabobank O

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16