I Rabo band MEDIA Bijzondere serie Liszt concerten het land in Friese Rabobanken schilderen reclameborden niét over Tijdschrift advertenties genomineerd TV-commercials dit jaar ongewijzigd de ether in Nieuwe 'welkom thuis kaart' Vernieuwde cliënten brochure Reizen De Rabobank op de tv Enrico Pace, winnaar van het Franz Liszt Pianoconcours 1989, wijdde op 18 januari met een recital de befaamde Fazioli-vleugel in. Dit bijzondere instrument, dat door de Rabo bank aan Muziekcentrum Vre- denburg is geschonken, zal volop aandacht krijgen op radio en televisie. Het is ook één van de vier Fazioli-vleugels die een Liszt-tournee door Nederland zuilen maken. De kwaliteit van de finalisten van de Liszt Concoursen is steeds weer van een hoog ni veau. Enrico Pace bewees dat vorig jaar onder andere tijdens de door de Rabobank georgani seerde tournee langs regionale concertzalen. Ook de andere fi nalisten leverden grote presta ties, al eindigden zij niet op de eerste plaats. Vier finalisten met inmiddels grote nationale bekendheid, geven op initiatief van de Rabobank in mei een serie concerten verspreid over het hele land. Vier jonge pianis ten - Alexej Orlowetsky (USSR), Wibi Soerjadi (NL), Cesar la Cruz (Peru) en Salomi Akimoto (Japan) - voeren op vier Fazioli- vleugels gezamenlijk werken van Liszt en tijdgenoten uit. De première vindt plaats op 27 april in Muziekcentrum Vreden- burg in Utrecht. Daarna volgen elf concerten in even zoveel concertzalen. De kaarten zullen bij de Rabobank verkrijgbaar zijn. Al meldde Raboband dat de Friese Rabobanken de recla me-borden op de sportterrei nen zouden overschilderen, het zal niet worden gereali seerd. De tekst 'meer bank voor je geld' zou de leesbaar heid van de naam Rabobank namelijk terugbrengen. De re clameborden beogen in de eer ste plaats een vergroting van de naambekendheid. De ver melding van de naam is daar om voldoende. Bovendien zijn de borden gericht op zowel be drijven als particulieren. De keus tussen 'meer bank voor je geld' of 'onderneem het met de Rabobank' hoeft dus niet te worden gemaakt. Door de bor den niét aan te passen, wordt een belangrijke besparing be reikt. FHet overschilderen is na melijk voor rekening van de be treffende banken. Op de Ne derlandse sportterreinen staan duizenden reclameborden van de Rabobank. De Rabobank behoort bij de vijf genomineerde adver teerders voor de VNU-dagblad- prijs. Die prijs wordt toege kend aan de beste adverten tie-campagnes die in de tijd schriften van de VNU zijn ge plaatst. De campagne moet goed aansluiten bij de lezers kring van de bladen. De prijs wordt uitgereikt tijdens het tijdschriftencongres, dat deze maand wordt gehouden. Nummer 2/26 januari 1990 De drie TV-commercials, die inmiddels alweer enkele maanden op de buis zijn te zien, doen het niet slecht. Een zogenaamd impact-onder zoek heeft dat uitgewezen. Uit de mate waarin personen uit de doelgroepen zich de produktvoordelen herinneren, blijkt dat de boodschap van de commercial redelijk tot goed wordt overgebracht. De commercials 'Sparen', 'Hy potheek' en 'Betalen' zijn ont wikkeld op basis van het the ma 'Meer bank voor je geld' en gericht op de particulieren- markt. Daarin staat het pro- duktvoordeel voor de cliënt centraal. Hoewel de campagne-effecten op langere termijn nu nog niet zijn te geven, kan zonder meer worden vastgesteld dat de spots een positieve onder steuning geven aan de realisa tie van de afzet en de ontwik keling van het imago. Daarom zullen de commercials dit jaar in ieder geval ongewijzigd wor den uitgezonden. Alleen het aantal geldautomaten in de commercial 'Betalen' zal regel matig worden aangepast een het stijgend aantal gea's. Cliënten, die thuiskomen van een bij de Rabobank ge boekte vakantiereis, vinden op de deurmat een 'welkom thuis kaart' van de bank. Deze geste wordt door de klanten zeer op prijs gesteld. Voor de nieuwe kaart is -net als vorig jaar- een afbeelding gekozen van een vaas met een boeket bloemen. In opdracht van de bank vervaardigde de Limburgse schilder Jan Tuile mans (1924) een olieverf-doek van 79 bij 128 centimeter, dat de naam 'Welkom thuis boe ket' kreeg. Het originele schil derij wordt beschikbaar ge steld als prijs bij de jaarlijkse reizen-prijsvraag voor mede werkers naar aanleiding van de nieuwe zomerprogramma's. Algemene informatie over het produkt 'reizen' van de Rabobank was tot voor kort te vinden in de cliëntbrochure 'De Rabobank en uw vakan tie'. Van deze folder is nu een nieuwe versie verschenen on der de titel 'Een zorgeloze va kantie boekt u bij de Rabo bank'. Hierin wordt benadrukt dat de Rabobank op reizenge- bied van alle markten thuis is. Het accent ligt op het feit dat reizen ook bij de Rabobank te boeken zijn. De cliëntenbrochure is te bestellen in Best onder nummer 8078. Een zorgeloze vakantie boekt u bij de Rabobank Rabobank Ei Meer bankvoor je geld 1 feb ned 2 tussen 20.45 en 23.30 8 feb ned 2 tussen 19.55 en 20.20 12 feb ned 1 tussen 19.30 en 23.00 22 feb ned 1 tussen 18.55 en 19.05 23 feb ned 1 tussen 18.55 en 19.05 Sparen Betalen Sparen Hypotheek Betalen

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16