Rabobank 5^: Rabo band MEDIA Eerste lustrum Mijn Geld De Friese banken schilderen reclame-borden over Als je met een boer of tuinder trouwt... Nieuwe advertenties voor reizen Jongerenwijzer 10 Tiende Jongerenwijzer verschenen De Rabobank op de tv Maandblad Rabobank in 't nieuw Nummer 1/12 januari 1990 Het jongerenmagazine Mijn Geld viert dit jaar haar vijfja rig bestaan. Het blad wordt vier keer per jaar verspreid onder lezers van 16 tot 20 jaar. Negentig procent van alle Rabobanken doet mee aan de verspreiding. Mijn Geld zal dit jaar nog meer actiematig en verkooponder- steunend worden gebruikt en er zullen meer mogelijkheden tot respons worden ingebracht. Dat gebeurt vooral door ant woordkaarten. Bovendien zal voortaan in elk nummer een puzzel worden geplaatst, waar mee mooie prijzen zijn te win nen. Nieuw is ook dat er een extra selectiemogelijkheid wordt toe gevoegd. Toezending kan wor den beperkt tot het eigen werkgebied. Hetgeen een be perking van de kosten bete kent. In mei zal een extra dik num mer van Mijn Geld verschijnen. Het zal 32 pagina's bevatten. Dat is 12 meer dan tot nu toe gebruikelijk. Onlangs is na uit gebreid onderzoek besloten om het blad voortaan 24 pagi na's dik te maken. Door een andere produktiemethode is dit zonder noemenswaardige prijsverhoging mogelijk. Banken die nog niet deelnemen aan de verspreiding van Mijn Geld, maar dit wel overwegen, kunnen bellen met Pu- bliciteitsprodukties in Eindhoven, tele foon (040) 347948. Vanuit het regiokantoor Leeu warden is de Friese Raboban ken geadviseerd de reclame borden op onder meer de sportterreinen over te schilde ren en te voorzien van de naam Rabobank, het vignet en de tekst 'Meer bank voor je geld'. In alle uitingen gericht op de particulierenmarkt wordt im mers ook zoveel mogelijk ge bruik gemaakt van deze slo gan. Onlangs verscheen de bro chure 'Als je met een boer of tuinder trouwt...' De onderti tel luidt 'Positie en beloning van jonge agrarische vrou wen'. Het 60 pagina's tellen de boekwerkje is een uitgave van het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt en kwam tot stand met financiële en praktische steun van de Rabo bank. Alle aspecten die te maken hebben met de vrouw op het agrarische bedrijf passeren de revue. Trouwen op huwelijkse voorwaarden of niet, wat voor beloning kan de vrouw krijgen, verzekeringen, ondernemings- vormen en natuurlijk de positie van de vrouw bij financiering door de bank. Met name bij de informatie over het laatste on derwerp is de Rabobank nauw betrokken geweest. De brochure kost f 10,- en is verkrijg baar in Best onder artikelnummer 8624. Tijdens de lopende zomer- reizencampagne adverteert de Rabobank een aantal ke ren met nieuwe advertenties voor reizen in de Libelle, Pano rama, Autokampioen, Kam pioen en het Veronicablad. De nieuwe advertenties sluiten aan op de resultaat-gerichte campagne, die tot doel heeft de mensen bij de Rabobank te laten boeken. Er wordt gewe zen op de deskundigheid van de Rabobank-reisadviseur, op de grootte van het assortiment en op het gratis verkrijgbare Rabobank Vakantie Magazine. Tot slot wordt de cliënt luid en duidelijk opgewekt om zijn reis bij de Rabobank te boeken. De campagne loopt tot medio fe bruari. reisbui°euuligr^?tste I °°k niet dpnJ?edcrland MeerI Uitgave November 1989 i a Meer bank voor je geld Eind vorig jaar verscheen al weer de tiende editie van de Jongerenwijzer. Deze gids wijst jongeren vanaf 17 jaar de weg in de warwinkel van overheids regelingen, - bepalingen en - voorschriften. Het boekje - dat twee keer per jaar verschijnt - geeft een overzicht van zo'n 75 publicaties rond onderwer pen als studeren, werken en (financieel) zelfstandig worden. De Rabobanken delen elk jaar gezamenlijk zo'n 100.000 lon- gerenwijzers uit. De Jongerenwijzer is te bestellen in Best onder nummer 8015. De prijs is f 1,60 per exemplaar inclusief BTW. Datum Zender Tijdstip 18 jan ned 1 23 jan ned 1 24 jan ned 2 22.55 tussen 18.55-19.05 ca. 23.40 Onderwerp Sparen Betalen Betalen Binnenkort verschijnt het januari-nummer van het maand blad Rabobank. Opvallend aan deze nieuwe editie is de ver anderde vormgeving. Dat blijkt al uit de 'cover', die voortaan onder de voorpagi nafoto enkele tot lezen uitno digende hoofdpunten uit de inhoud bevat. Veranderingen zijn verder on der meer het vriendelijker ogende tekstbeeld, de ruime aandacht voor illustraties en de uitgebreide inhoudsopgave op pagina 2. Nieuw zijn ook de financieel-economische moni tor, een maandelijkse statisti sche rubriek, en het fotografisch portret van een plaatselijke Rabobank op de ach terpagina. Het nieuwe jasje van het officiële orgaan van Rabobank Neder land geeft een mo dern en toch ver trouwd beeld. Tegelij kertijd zijn de ontwer pers erin geslaagd een vorm te ontwik kelen die de toegan kelijkheid van de arti kelen vergroot. Daarmee wordt inge speeld op één van de wensen die naar voren kwam uit een lezersonderzoek, dat de redactie van het blad Rabobank vorig jaar heeft laten uit voeren.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1990 | | pagina 16