i Rabo band MEDIA Buitenreclame bereikt jongeren Ondersteuning campagne jongerenmarkt in bankhal Ik sta op eigen benen. Boekje over het coöperatieve bankwezen Nieuwe tv-zenders ook voor Rabobank interessant Welkom thuis in Venhorst De Rabobank in STER-tijd Boek over automatiserings contracten Nummer 11/11 augustus 1989 Vanaf half augustus tot be gin oktober hangen zo'n 500 grote posters op de NS-sta- tions en vanaf 28 augustus hangen nog eens 1.200 pos ters veertien dagen lang in wachthuisjes - 'abri's' - van het stads- en streekvervoer. Het thema van de posters 'Ik sta op eigen benen. En de Ra bobank staat achter me.' is gericht op de jongerenmarkt. Het is de tweede periode van deze buitenreclame-campag ne. Vóór de vakantie-periode zijn de jongeren al op deze wij ze benaderd. Met het medium buitenreclame wordt een groot aantal jongeren bereikt. De affiches, die worden ge bruikt in de buitenreclame campagne gericht op de jonge renmarkt, zijn ook beschikbaar voor gebruik bij de banken. Het zijn drie affiches, uitge voerd op het grote formaat van 175 x 120 cm. Daarmee kan het thema van de campagne in de bankhal worden doorgezet. De affiches zijn te bestellen in Best voor f 10,- per stuk. De onderwerpen en artikelnum mers zijn 'Voeten' (0493), 'Krantenjongen' (0492) en 'Keeper' (0491). DrsH.H.J. Bol Drs A.M. Dierick Het coöperatieve bankwezen in Nederland Serie Bank- en Effectenbedrijf 26 Deze maand verschijnt het boekje 'Het coöperatieve bankwezen in Nederland' in een derde sterk geactuali seerde druk. Het 70 pagina's tellende boekje is geschreven door drs. H. Bol, hoofd Com municatie en drs. A. Dierick, hoofd Stafgroep Economisch Onderzoek. Het wordt uitge geven in de reeks publikaties over het bank- en effectenbe drijf van het NIBE. In heldere bewoordingen be schrijven de auteurs het ont staan en de ontwikkeling van de coöperatieve banken in ons land. De taken en functies van Rabobank Nederland worden toegelicht en ook de kenmer ken en structuren van aange sloten banken. Verder be steedt het boekje aandacht aan de onderlinge organisatori sche en financiële verhoudin gen en veranderingen in de bancaire dienstverlening. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de recente opvattingen met betrekking tot het coöpe ratieve karakter van de organi satie. Het boekje is te bestel len in Best De oplage is be paald op 12.500 exemplaren. IY1 f Als TV 10 en radio-télé Vé- ronique in oktober in de lucht zijn, verandert er veel in me dia-land, zeker als het gaat om reclamebestedingen. De nieuwe zenders mogen zich in een grote belangstelling van adverteerders verheugen. Joost Huvenaars van Publici teit Particulieren ziet goede mogelijkheden met de nieuwe kabelzenders. 'De kwaliteit van het gebode- ne en de mogelijkheden zijn veel beter dan die van de STER. Daar koopje een aantal seconden zendtijd in en je moet maar afwachten op wel ke tijdstippen je de zendtijd krijgt. Het opgeven van voor keuren is maar heel beperkt. De nieuwe zenders hebben De Rabobank Venhorst heeft een eigen welkom-thuis kaart laten maken. De bank wil haar cliënten daarmee op een heel persoonlijke manier verwelkomen na een bij de bank geboekte vakantiereis. En hoe kan het persoonlijker dan door de reismedewerkster van de bank in een wolkje de woorden 'welkom thuis' te ia- ten zeggen. Op de kaart zijn verder drie markante plaatsen in Venhorst te zien en linkson der is het kantoor van de bank afgebeeld. Datum zender journaal zwevend blok onderwerp 17 aug 21 aug 24 aug 28 aug 2 sep 8 sep 11 sep ned 2 ned 1 ned 1 ned 1 ned 2 ned 2 ned 2 na 20.00 voor 22.30 voor 19.00 19.30-21.30 20.45-22.20 voor 20.00 na 20.00 Spaar-Opt.-Hyp. Geldautomaat Sparen Spaar-Opt.-Hyp. Sparen Geldautomaat Spaar-Opt.-Hyp. een vaste programmering. Dat betekent, dat je weet wie er op een bepaald moment kijken. Zo kun je met een be paalde commercial heel goed bij de doelgroep aansluiten. Een analyse geeft aan dat TV 10 bij sterrenshows, talk shows en nieuwsshows in teressante momenten biedt voor commercials over beta len, sparen en hypotheken. We hebben nu al moeten in kopen anders heb je straks niets'. De STER zal volgens Huvenaars belangrijk blijven. Met name rond de journaals van acht uur. 'De nieuwe zen ders missen aansluiting met de belangrijke nieuwsbronnen en de kwaliteit van het NOS Journaal. We studeren op alle toekomstige beschikbare mo gelijkheden. In ieder geval wordt een betere reclame planning mogelijk'. Achter de schermen van het automatiseringscontract voltrekken zich de razendsnel le ontwikkelingen in de infor matietechnologie. Daar vindt men de overheid met haar re gelgeving, de leverancier met een marktaandeel en de con sument met de vraag of hij moet automatiseren. En zo ja, wat is dan de beste oplossing, welke leverancier biedt deze oplossing, wat moet er in het contract staan, etc. Het boek 'Achter de schermen van auto matiseringscontracten' behan delt deze vragen en hun on derlinge relatie. Drie juristen van Rabobank Nederland, de heren Van Esch, Van der Schraaf en Berkvens werkten aan het boek mee. F.n de Rabobank staal achter me.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 16