Rabo Merchant Bank Nummer 6/28 april 1989 band Particulieren Merchant Buitenland 2 Reizen 1 Verzekeringen 6 Schretlen Co NV 7 COO 8 RCD VCG 10 Informatica en bedrijfsvoering 11 Centrum voor het Betalingsverkeer 12 OWM Bar en zitjes Info Balie Entree 13 Bedrijven 15 Materiaal- en postvoorziening 17 BGD 14 De Lage Landen 16 Publiciteits- produkties De voorlopige indeling van de stands op de Rabobank informatiemarkt. liggen op 'verantwoord geld lenen', maar veel meer op het te behalen produkt-voor- deel. Snel en goedkoop zijn hierbij de sleu telwoorden. Dit komt tot uitdrukking in de geheel vernieuwde publiciteitsmaterialen en in het gebruik van moderne technieken als het AAI-systeem via RTN. Stand 4 Het accent in de stand van de Merchant Bank van Rabobank Nederland ligt op fi nancieel maatwerk en de bediening van beleggers. Voor veel ondernemingen is de instandhou ding of versterking van de huidige concur rentiepositie op internationaler wordende markten een niet geringe opgave. Herstruc tureringen zijn aan de orde van de dag. De Merchant Bank adviseert en bemiddelt bij fusies, overnames, management buy outs, etc. Ook de emissie-activiteiten om de gang naar de openbare geld- en/of kapi taalmarkt te realiseren behoort tot het werkgebied van Merchant Banking. De belangstelling voor effecten is de laat ste jaren sterk toegenomen. Deze ontwik keling is onder meer toe te rekenen aan de voortschrijdende tendens tot 'securiti- zation'. Er vindt namelijk een verschuiving plaats van de traditionele produkten als kredieten en leningen naar verhandelbare waardepapieren. Voor ondernemingen en institutionele instellingen betekent deze verschuiving alternatieve financierings- en beleggingsmogelijkheden, tegen vaak aan trekkelijke voorwaarden. Op de beurs is een brochure over de werkzaamheden van het directoraat Merchant Banking beschik baar. Buitenlandse vestigingen Stand 5 Aan het 'Buitenland-plein' zijn alle buiten landse vestigingen verzameld: London, Antwerpen, Parijs, ADCA-Bank, Luxemburg, Zürich, Milaan, New York, Sao Paulo, Sin gapore, Jakarta en Hong Kong. Elke vesti ging wordt vertegenwoordigd door mini maal één persoon van het betreffende kantoor. Deze vertegenwoordigers zijn de hele middag en avond beschikbaar voor ontmoetingen met bezoekers. Naast veel bestaand internationaal publiciteitsmateri aal, zal op de informatiemarkt een nieuwe brochure over de buitenlandse vestigingen worden geïntroduceerd. Bovendien zal dan ook de driedelige serie 'Zicht op Europa '92' beschikbaar zijn. Daarin worden voor vijftien branches de gevolgen van de Euro pese eenwording behandeld. Schretlen Co Stand 6 De effectenbank Schretlen Co. is sinds 1973 een volle dochter van Rabobank Ne derland. Als specialist werkt zij aanvullend op de dienstverlening van de Rabobankor- ganisatie ten behoeve van institutionele beleggers en de grotere particuliere rela ties. Daarbij wordt een ondergrens van f 200.000,- gehanteerd. Schretlen is een kleinschalige organisatie, die flexibel en alert kan inspelen op veranderende om standigheden. Als dochter van de Rabo- bankorganisatie zijn aspecten als degelijk heid en veiligheid gewaarborgd. In de stand wordt informatie gegeven over alle diensten, die Schretlen relaties van aange sloten banken kan aanbieden: beursadvie- zen, beleggingsadviezen, vermogensbe heer, effectenkrediet en zakelijke advie zen. Over alle onderwerpen zijn brochures beschikbaar. Computer Ondersteund Opleiden Stand 7 Computer Ondersteund Opleiden kan een bijdrage leveren in verhoging van effectivi teit en efficiëntie van opleidingen. COO- modules zijn altijd beschikbaar en kunnen overal worden gevolgd. Door de modulaire opbouw van de COO-lessen, is het mogelijk om op een verantwoorde manier relevante opleidingen uit het uitgebreide aanbod te kiezen. In de COO stand worden demon straties gegeven en zijn folders beschik baar. De demonstraties zullen worden toe gespitst op het buitenlandbeleid van de or ganisatie, dat in het middagprogramma van de Algemene Vergadering centraal staat. RCD Informatisering Stand 8 Door middel van een video-presentatie wordt een indruk gegeven van de visie en werkwijze van RCD Informatisering. Duidelijk komt naar voren, dat RCD de cliënt centraal stelt. Informatisering is iets anders dan au tomatisering. RCD maakt van gegevens bruikbare informatie. Dat is meer dan sim pelweg automatiseren. Er wordt vooraf be-

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 13