MV 1 bn uw I~ Rabo band MEDIA Buitenland in de lift Beurs voor liefhebbers van papiergeld Brochure 'Thuis bij uw Rabobank' De levensroman van Raiffeisen In en rond de media Nummer 4/17 maart 1989 I "IliÜ i Een flinke hoogwerker moest er in Parijs aan te pas komen om de opnamen moge lijk te maken voor de TV-com- mercial Buitenland, die vanaf 14 april regelmatig op de Ne derlandse televisie te zien zal zijn. Om meer bekendheid te ge ven aan de buitenlandse ves tigingen van de Rabobank, wordt momenteel gewerkt aan de produktie van een tv-com- mercial. Eind februari werden er opnamen gemaakt in de Franse hoofdstad. De foto laat zien, dat voor bepaalde beelden gebruik werd ge maakt van een gigantische hoogwerker. Deze hoogwerker, met een potentieel bereik van 30 meter, bracht de camera in positie om een imposant shot te maken van onder meer het drukke Parijse straatbeeld. Op 8 en 9 april wordt in Maastricht voor de derde maal 'The European Papermo- ney Bourse' georganiseerd. Verzamelaars uit Europa, Amerika en zelfs één uit Ne pal ontmoeten elkaar daar en proberen hun collecties uit te breiden. Er is onder meer een unieke tentoonstelling van klassiek Duits papiergeld uit de vroeg ste perioden, een beurs met internationale handelaren en op zaterdag om 13.00 uur een lezing over 'het valse geld in Nederland' door D. Schuur man, hoofd Faisificaten Cen trale van de Centrale Recher che Informatiedienst. De beurs is op beide dagen voor publiek geopend van 10.30 tot 18.00 uur. Het adres is het Maaspaviljoen, Maasboulevard 101. De toe gangsprijs is f 7,50, kinderen onder begeleiding gratis. De brochure 'Thuis bij uw Rabobank' is onlangs in iets gewijzigde vorm opnieuw ver schenen. In deze brochure wordt uitgebreid ingegaan op de coöperatieve doelstelling, structuur en geschiedenis van de Rabobankorganisatie. Oorspronkelijk was 'Thuis bij uw Rabobank' alleen bedoeld als gids voor leden en aspi rant-leden. In de praktijk is echter gebleken, dat het boekje voor een veel breder publiek bruikbaar is. De tekst van de vernieuwde uitgave is daarom enigszins aangepast. Het is een meer algemene brochure over onze organisa tie geworden. 'Thuis bij uw Rabobank' bevat ook een kor te toelichting op belangrijke banktermen en geeft een glo baal overzicht van de dien sten die de Rabobank aan biedt. De oplage van de bro chure is bepaald op 50.000 exemplaren. De prijs is f 1,27 per stuk en het bestelnum mer is 7877. Het bekende oranje Raiffei- sen-boekje is al een tijdje uit verkocht. Maar er bleek nog steeds een ruime belangstel ling voor het leven van Raiffei sen te bestaan. Vandaar dat er nu een verkorte versie van het De Rabobank in STER-tijd Datum zender journaal 17 mrt ned 2 voor laatste 20 mrt ned 1 21 mrt ned 3 27 mrt ned 2 voor 20.00 29 mrt ned 2 ned 3 4 apr ned 1 voor 22.30 Raiffeisen-boekje (bestelnum mer 7892) is uitgegeven. Flet leven en werken van Friedrich Wilhelm Raiffeisen, de grond legger van het coöperatieve landbouwkredietwezen, wordt hierin op geromantiseerde wijze beschreven. Flet boekje is in moderne stijl herschreven en voorzien van enkele illustraties. Er zijn zeer veel bestellingen zwevend blok onderwerp DLL/leasing 19.30-21.30 Particulieren 18.00-23.00 DLL/autoleasing Particulieren 20.45-22.20 DLL/autoleasing 18.00-23.00 DLL/leasing DLL/leasing binnengekomen. De eerste oplage van het vernieuwde boekje is daardoor bepaald op 15.000 exemplaren. levensroman een groot pionier Ademnood Ons eerbied waardige weekblad Elsevier heeft zich gestort in, zoals het blad het noemt, de marathon van de banken. 'Banken in ademnood' heet de serie waarvan begin maart de vier de aflevering verscheen. Daarin lopen de heren journa listen Bakker en Graafsma voor op de komende concur rentieslag tussen de banken en de verzekeraars. Draven deze financiële organisaties onder leiding van ploegbaas Overheid nu nog in één pelo ton en in gelijk tempo over het parcours, met de komst van de nieuwe spelregels van het grote overkoepelende Eu ropa zal dat veranderen. Wie neemt het initiatief voor de sprint, vraagt het blad zich af. Zowel voor de verzekeraars als voor de banken ligt er een aantrekkelijk prijzengeld in het verschiet: een miljarden- markt. Het kan een interes sante wedstrijd worden. Rechtlijnig De internatio nale advertentiecampagne trekt de aandacht. In de fi nanciële bladen van onze zui derburen verscheen één van de befaamde Mondriaan-ad- vertenties met de kopregel: Een klare kijk is de bron van alle succes. De NMB trok zich dit kennelijk aan en sloeg te rug met een advertentie in een Nederlands blad. Je moet pure rechtlijnigheid laten va ren, meldt deze bank. Voor alle zekerheid paste men ook het hoofdkantoor in Amster dam-Zuidoost maar aan. N. Muloc pure f'Urn NMBBANK >e NMB denkt

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 16