1 Raoo band Nieuw jasje voor Import-Export ^►m port X gjMrissq ssp™- M E Nieuwe opzet blad 'Bank- en Effectenbedrijf' Bank-en Effectenbedrijf Rabobank Reiskrant ^1 Betuwse Rabo bank Reiskrant Nieuwe obligatie fondsen in de krant Video over betal i ngsverkeer In en uit de pers 650 lokale banken hebben samen 11.000 abonnementen op het internationale handels bericht van de Rabobankorga- nisatie 'Import-Export'. Vorig EX POR Informatie voor lm- en Exporteurs Rabobank ra jaar werd een lezersonder zoek gehouden om inzicht te krijgen in de waardering van het blad. Over het algemeen was men erg tevreden. Zowel over de inhoud als over de verschijningsfrequentie van eenmaal per maand. Hoewel de enquête-resultaten dus niet dwingen tot ingrijpen de maatregelen, is toch beslo ten om de omvang van het blad met twee pagina's uit te breiden om vooral de rubriek Handelsbemiddeling meer ruim te te geven. Via deze rubriek kunnen Nederlandse bedrijven contacten leggen met bedrij ven in het buitenland. Ook het uiterlijk van het blad is, met ingang van nummer 1 van de zevende jaargang, wat bijge steld. Een jaarabonnement kost f 6,-. Voor informatie: Redactie Import-Ex port, Rabobank Nederland Utrecht (030) 902395. Nummer 3/24 februari 1989 Het tijdschrift van het NIBE, het maandblad 'Bank en Effectenbedrijf' heeft een nieuwe redactieformule en een nieuwe lay-out gekregen. Meer dan voorheen zal er daarbij ruimte zijn voor arti kelen over banktechnische, bankjuridische, monetaire en andere financiële ontwikkelin gen. In interviews met promi nenten uit de financiële we reld zullen nieuwe visies extra in de schijnwerper worden ge plaatst. Het maandblad van het NIBE, gestoken in het nieuwe jasje, richt zich met name op het midden- en hogere kader in het bank- en effectenbedrijf. Daar bestaat voortdurend be hoefte aan informatie over nieuwe ontwikkelingen in het bankvak. De regelmatig terug kerende NIBE-opleidingsgege- vens als examenuitslagen en examendata zullen niet meer in het blad verschijnen. Voor deze items zal binnenkort een nieuw medium worden ontwik keld. Nollen weet wat hij wil Profiel actieve Postbankrekeninghouder Valuta-opties voor wisselkoersbeleid? Uw reisbureau is dichter in de buurt dan u denkt Rabobank reizen vertelt u meer over Griekenland en iH'irESi'" Portugal r.rSrir£; Vijf Betuwse banken orga niseerden op 21 januari geza menlijk een vakantiemarkt. Om de bewoners in de werkgebieden van de banken uit te nodigen werd huis-aan- huis een Rabobank Reiskrant verspreid. De krant was vooral ook bedoeld om bekendheid te geven aan het feit dat de Ra bobank een meer dan volwaar dig reisbureau is. De reisme- dewerkers van de banken er varen, dat veel cliënten wel fol ders halen, maar niet weten dat er bij de Rabobank ook ge boekt kan worden. Door de krant en de beurs werd de ex pertise van de Rabobank op reisgebied eens goed in het zonnetje gezet. Beide activitei ten zullen volgend jaar her haald worden. We \nebben vooruw^eid twee nieuwe groeikansen geschapen. •vyyvvt v Hef- Rato OUl^dt/cPakket llaliiilmnh O Meerbankvaor je eeld Voorlopig ontwerp van de advertentie. De Rabobank in STER-tijd 4 mrt 13 mrt 15 mrt 20 mrt ned 1/3 ned 1 ned 2/3 ned 2 ned 1 22.20 uur 22.30 uur 20.00 uur zwevend blok zwevend blok Bedrijven Particulieren Particulieren Bedrijven Particulieren Begin maart verschijnt in de landelijke dagbladen de intro ductie-advertentie voor de Het Centrum voor het Beta lingsverkeer van Rabobank Ne derland in Eindhoven brengt binnenkort een video-presenta tie uit. Onder de titel 'Betalen, nu en in de toekomst' wordt de Rabobank in een image-vi deo neergezet als een moder ne partner voor het betalings verkeer. De presentatie is zowel ge schikt voor het bedrijvenseg- ment als voor de particuliere markt. De videoband leent zich uitstekend voor gebruik op voorlichtingsavonden, seminars, jaarvergaderingen e.d. Het is een praktisch hulpmiddel in het kader van de relatieverbreding en -verdieping. Voor meer informatie: Centrum voor het Betalingsverkeer, Ondersteuning betaal diensten, telefoon (040) 344041. De pogingen van de handels banken om een stukje van de agrarische markt te veroveren zijn onderwerp van gesprek. Zowel actualiteitenprogram ma's op de radio als de agra rische pers besteden er de laatste tijd aandacht aan. Met name jongeren zijn allert Het jongerenblad Binder opende de discussie en wees onder meer op het belang van het vragen van een offerte bij verschillende banken. Willem Lageweg, woordvoerder van Rabobank Nederland, vindt het volgens de Boerderijkrant een goede zaak dat boeren zich bewust zijn van een goe de bank. Maar hij attendeert ook op het feit, dat het om méér dan alleen de kosten gaat. Scherpe tarieven oké, maar een uitstekende dienst verlening is ook belangrijk. Zowel de Boerderijkrant als Binder komen overigens met voorbeelden van jonge agra riërs die heel bewust voor de Rabobank hebben gekozen, soms na een ongunstige er varing met een andere bank. Het lezen waard. N. Muloc nieuwe obligatiefondsen. Daar in worden de twee 'nieuwe groeikansen' voor beleggers nader toegelicht: het Obligatie Dividendfonds en het Obligatie Investeringsfonds. De adver tentie zal in ieder geval twee keer worden geplaatst.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 16