Rabo band MEDIA Landbouw- werktuigenbeurs Zuidlaren k ÉseÉ E3 Succes voor Rabobank-reizen Tien jaar Kluize- naer Visie op Glas groenten Nieuwe commer cials op de radio Nieuwe imago-advertentie Nummer 1/13 januari 1989 Van 6 tot en met 10 februari wordt in Zuidlaren voor de acht ste keer de Landbouwwerktui- genbeurs gehouden. Deze beurs, die elke twee jaar wordt georganiseerd, trekt vooral be zoekers uit de akkerbouw, de loonwerkersbranche en de melkveehouderij. Ook de Rabo bank is met in Zuidlaren met een stand aanwezig. In de stand zullen kredietadviseurs en beleggingsadviseurs aanwe zig zijn om de vragen van de be zoekers te beantwoorden. Ter gelegenheid van deze beurs verschijnt een vouwblad over de melkveehouderij, dat als on dertitel meekreeg: Rendement op investeringen en beleggin- Me Ik veehouderij Onderneem t met de Rabobank gen. Vanwege de positieve ont wikkelingen in de melkveehou derij, wil de Rabobank de cre- dit-produkten en beleggingsmo gelijkheden van onze bank on der de aandacht brengen. In het TV-programma van de Konsumentenman van 22 de cember besteedde Frits Bom aandacht aan de uitslag van een Consumentenwaarderings- onderzoek Reizen. Er werden in 1988 45.000 enquête formulieren uitgereikt, onder meer via boekingskantoren, op Schiphol en in het buitenland. 23.000 Formulieren kwamen retour. In de categorie Beste Boekingskantoor eindigde de Rabobank op een uitstekende tweede plaats. Eerste werd Brooks Reisbureaus. Op vrij wel alle beoordeelde onderde len scoort de Rabobank hoger dan gemiddeld. Er is bij de cliënten grote waardering voor onder andere de deskundig- De tiende jaargang van het personeelsblad De Kluizenaer van de Rabobank Apeldoorn is afgesloten. De lezers van dit fraai uitgevoerde en bijzonder informatieve blad werden op het bereiken van deze mijlpaal nog eens extra geattendeerd. Dat gebeurde met een fles wijn, die voorzien was van een bijzonder etiket. Onder het ge not van deze 'vino tinto De Kluizenaer superior' konden de medewerkers van de Apel- doornse bank zich nog eens extra verdiepen in de vele acti viteiten van de eigen bank. Ook de redactie van Raboband mocht dat goede voorbeeld volgen. In de nieuwe brochure 'Visie op Glasgroenten, een cultuur van innovatie' worden verschil lende aspecten van de glas groenteteelt behandeld. Er wordt onder meer aandacht De Rabobank in STER-tijd 16 jan Ned 2 23.30 Particulieren 19 jan Ned 2/3 20.20 Particulieren 26 jan Ned 2/3 20.20 Particulieren 29 jan Ned 2 23.30 Particulieren geschonken aan het assorti ment, de presentatie, de teelt methoden, de afzet en de prijsvorming. De brochure wordt uitgegeven ter gelegen heid van de Nederlandse Tuin bouw Vakbeurs (NTV) die van 31 januari tot en met 4 februa ri in Bleiswijk wordt gehouden. Het thema van de Rabobank- stand op deze beurs is 'Glas tuinbouw, een cultuur van inno vatie'. De beursbezoeker kan in de stand van de Rabobank kennis maken met verschillen de kanten van het onderwerp 'water', een essentiële produk- tiefactor voor de glastuinbouw. heid en aandacht van het per soneel. Als enige minpuntje kwam naar voren de variatie in het aanbod van reizen. Maar in het onderzoeksrapport staat daarover: '...De vraag is even wel of bij een groter aanbod de overige waarderingen even hoog zullen blijven. Immers, een goede reis laat zich ge makkelijk verkopen en het suc ces daarvan straalt ook op het boekingskantoor af. Een bre der pakket behoeft dus niet persé ten voordeel te zijn van de waardering voor het Rabo- bankboekingskantoor.' De radiocommercials uit de nieuwe publiciteitscampagne zijn deze maand al te beluiste ren op de Hilversumse zen ders. Daarin is gekozen voor een dialoog tijdens een tele foongesprek. Een consument belt op en krijgt een man of een vrouw van de bank aan de lijn. De consument stelt een paar vragen die te maken heb ben met bijvoorbeeld een hy potheek, sparen of de geldau tomaten en krijgt daarop ant woord. De commercial eindigt met 'Rabobank meer bank voor je geld'. Alle radiocom mercials, die 30 seconden lang zijn, hebben dezelfde op bouw, ongeacht het onder werp. Eén van de radio commercials Telefoon gaat. De man van de bank: 'Met de Rabo bank.' De klant: 'Met Ver beek. Ik vraag me af of de bank die de meeste hypo theken verstrekt ook het voordeligst is.' De bank man: 'Jazeker. Neem bij voorbeeld de nieuwe Spaar- Optimaalhypotheek. Want die Spaar-Optimaalhypo- theek biedt u duizenden gul dens voordeel.' De klant: 'Hoe kan dat?' De man van de bank: 'Door een lage ren te en de laagste premie.' De klant: 'Dan moet ik maar eens komen praten.' De bankman: 'Dat zal u voor deel opleveren.' De klant: 'Zeg ik heb het idee dat het klopt.' De man van de bank: 'Hoe bedoelt u meneer Ver beek?' De klant: 'Nou, de Rabobank, meer bank voor je geld.' Rabobank O In de vakbladen 'Groenten en Fruit', 'Vakblad bloemiste rij' en 'De Bloemenkrant', zal deze maand worden geadver teerd met een nieuwe imago advertentie van onze organisa tie voor de bedrijvenmarkt 'In vesteren in glashelder water'. In deze advertentie in de spe ciale beursuitgaven van de ge noemde bladen wordt verwe zen naar de deelname van de Rabobank aan de Nederlandse Tuinbouw Vakbeurs.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 20