Aanpak studentenmarkt succesvol Eén miljoen provisie 'Meer bank voor je geld' nieuwe slogan Pensioen- reglement 1989 aanvaard Wijzigingen op de salarisafrekening Fiscale en Sociale Revue binnenkort beschikbaar Zou het grootste reisbureau van Nederland ook niet de mooiste plekjes van de wereld weten? Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie De resultaten van de ac tieve bewerking van de stu dentenmarkt werpt vruchten af. Lokale banken in studen tensteden ontvangen onder andere financiële ondersteu ning en zusterbanken werken steeds meer mee aan de 'fi nanciële verhuizing' van bank diensten naar die studenten- banken. Bij twee van die stu- dentenbanken, de Raboban- ken Utrecht en Groningen, in formeerden wij naar de activi teiten die zij ondernemen om meer cliënten onder de stu denten te werven en naar de resultaten die dat oplevert. Een verslag op de pagina's 16 en 17. Nummer 1/13 januari 1989 Vertrouwelijk De zeven Rabobanken in West Maas en Waal vierden begin december een feestje. De assurantie-afdeling van die banken behaalde de mijlpaal van één miljoen gulden aan provisie-inkomsten. De banken werken al vijftien jaar samen op het gebied van verzekerin gen. Op een inwonertal van 16.000 personen is een be drag van f 1.000.000,- groot. Dat komt neer op een provisie van zo'n f 60,- per inwoner. HET IS HIER T HELE w JAAR DooR VUURWERK.' mïl B JllWJmAUgitr ACTIVEREND PERSONEELSBELEID,,,, Op de eerste dinsdag en woensdag van het nieuwe jaar hield de voorzitter van de hoofddirectie van Rabobank Nederland in Utrecht en Eindhoven zijn traditionele nieuwjaarstoespraak. Voor een gehoor bestaande uit medewerkers van Rabobank Ne derland blikte de heer Wijffels terug op de overwegend goede resultaten van de organisatie over 1988. Er is een sterke ver betering van het brutoresultaat met 10% gerealiseerd. De kre dietverlening groeide met 8% en de provisiediensten met 13%. De kosten stegen met 4%. Aan het in het vorig jaar geïntrodu ceerde personeelsontwikkelingsbeleid en aan de organisatie structuur besteedde de heer Wijffels veel aandacht. Meer infor matie hierover op pagina 5. De opnieuw geformuleerde doelstellingen voor de particu- lierenmarkt vragen om een nieuwe aanpak in de media. De boodschap in de reclame uitingen zal veranderen. De Rabobank zal zich in de parti culiere sector presenteren als een zakelijke, dynamische en concurrerende bank. Een nieuwe slogan zal het pro ces ondersteunen. 'Meer bank voor je geld' komt in de plaats van 'geld en goede raad'. In de advertenties ko men produkten met de bijbe horende voordelen centraal te staan. De Rabobank biedt méér. Raboband sprak over het nieuw ontwikkelde méér concept met Joost Huve- naars, hoofd van de afdeling Publiciteit Particulieren. Een verslag op pagina 7. De besturen van de aange sloten banken en de deelne mers hebben ingestemd met het nieuwe pensioenreglement. In het volgende nummer van Raboband zal worden ingegaan op de voornaamste punten, die in de goedkeuringsprocedure een rol hebben gespeeld. De salarisafrekening zal er eind januari opnieuw an ders uitzien. Dat komt onder andere door de invoering van de 'nominale' premie voor ziekenfondsverzekerden. Ook de premiepercentages voor andere sociale verzekeringen zijn aangepast. Duidelijkheid over deze veranderingen en de consequenties ervan op pagina 8. Begin februari verschijnt de nieuwe versie van de Fiscale en Sociale Revue. Deze Rabobank- uitgave is een uiterst bruikbare hulp bij het invullen van het aangiftebiljet inkomstenbelas ting. Ook is de Revue een goed middel om op gerichte wijze het contact met de betere relaties te verdiepen. De waarde van de fiscale en sociale Revue is f 3,50. Elke bank kan zelf bepalen of zij de Revue gratis of tegen betaling beschikbaar stelt. Rabobank S Meer bank voor je geld

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 1