fsg. HtH5*- ,;SSSSs^?"Oêj, Activiteiten Journaal Rabo band TT TT "ÏT ^.h°b*nk7~ e«» e* ffi'-iïrZïï* *-eid te9njj Gl(ler p""«^ Nummer 1/13 januari 1989 Allemaal een flexibel 1989 gewenst! En wees lief voor ons bij het lezersonderzoek... Advertenties lezen, blijft de moeite waard: Dat zijn zeker zeer uiteenlopende bank - diensten, begrijpen wij.. b. e«fe 3>/j O/. Sn* Wat ze daar nou weer mee bedoelden, vroeg een cliënt van nevenstaande (ongenoemde) bank. R*b0 Dat wordt dan een beheerstechnische verzekeringsman, die veel van reizen houdt... Sen^PiSiSHS- CoöpP-rstiCV8 -\g"232_A A DeliZÜ3- Zeker plaatselijke folklore rond Nieuwjaar? Pnbohan* "Uithuiaar Meer bank voor je geld (Vervolg van pagina 7) zal straks 'meer bank voor je geld' staan. Langzamerhand zal het nieuwe thema worden ingevoerd. Waar het meteen kan, zal dat ook snel gebeuren. De modeladver tenties voor de aangesloten banken bijvoorbeeld kunnen snel worden aangepast aan de nieuwe lijn. Maar folders brochu res en bankhalmateriaal kunnen niet zo een twee drie worden vervangen. Maar dat hoeft ook niet. Tijdschriftenadvertenties Nog even terug naar de tijdschriften advertenties. In de kop van de advertenties wordt een koppe ling gelegd tussen de relevante marktpositie en het produktvoor- deel. Een voorbeeld van dat pro- duktvoordeel is te zien in de ad vertentie voor de geldautomaat. Daarvan luidt de kopregel: Zou de bank met de meeste kanto ren niet ook de meeste geldau tomaten hebben? Daar wordt een koppeling gelegd met het feit dat de Rabobank de bank met de meeste kantoren is en het feit dat zij de meeste geld automaten heeft. Een ander voorbeeld: Zou de bank met de meeste spaarders ook niet de beste spaarvorm hebben? In die advertentie wordt een kop peling gelegd met onze positie op de spaarmarkt en het feit dat wij dat niet zomaar voor niets geworden zijn. Je kunt alleen maar groot zijn en blijven als je ook kwalitatief goede produkten voert. Huvenaars: 'Voor de con sument is dat iets wat hij van ons nog niet eerder heeft meegemaakt. De Rabobank is altijd groot in bescheidenheid geweest. Wij gaan iets meer dan voorheen zeggen wie we zijn en ook wat we in de markt bete kenen. We zullen dat zeker niet in alle advertenties in de tijd schriftenreeks toepassen. Bij sommige produkten kan dat ge woon niet en we hebben ook be hoefte aan een stukje variatie. Maar daar waar wij inhoudelijk die claim kunnnen waarmaken en daarmee de sterke concur- rende bank kunnen onderbou wen, daar zullen we dat zeker niet laten.' Selectie van berichten geknipt uit dag- en weekbladen. Bijdragen kunt u zenden aan de redactie van Raboband. De Alkmaarse Juniorkamer wil Alkmaar in binnen- en bui tenland promoten. Daarvoor zijn er twee films gemaakt, die samen een kleine drie ton kost ten. De plaatselijke Rabobank Zuivelbank deed een stevige duit in het zakje. Meer finan ciële bijdragen. In Brabant stel den de Rabobanken geld be schikbaar voor computers op scholen. Ook medewerking op andere wijze werd gesigna leerd. In Waddinxveen stelde de Rabobank één dag ruimte in het hoofdkantoor beschikbaar voor de verkoop van artikelen van het Wereld Natuur Fonds. In de hal van de bank in Dronten verkocht Unicef weke lijks op marktdag kerstkaarten en presentjes. Ook de Rabo bank Barneveld stelde voor dit doel de bankhal beschikbaar. Op initiatief van de Rabobank Marrum werd gedurende vier avonden de cursus 'Financieel Inzicht' gehouden voor onder nemers. Men blijft als studie club actief. Budgetadviesprogramma (Vervolg van pagina 6) kijkt of je nog vermogens belasting kunt terugkrijgen. Het werkt dus ook voor de ho gere inkomens. Die hebben trouwens vaak meer proble men dan je denkt. Met een laag inkomen heb je makkelij ker een overzicht van je uit gavenpatroon. Je weet vaak wel of iets wel of niet kan.' Toekomstplannen BAP zal in de toekomst nog uitge breid worden. Er wordt over wogen om de kosten koper op te nemen en ook is het de bedoeling dat elke bank haar eigen specifieke hypotheek- vormen in kan brengen. Ook een meerjaren-planning bij hy potheken staat op het ver langlijstje. Groenewegen: 'Het is bijvoorbeeld niet handig als de top van je hypotheek betalingen samenvalt met de dure middelbareschooltijd van je kinderen. Dan kun je mis schien beter een ander soort hypotheek nemen.' De heer Luten voegt toe: 'Het pro gramma, zoals dat er nu ligt, kan ook de basis zijn voor een programma voor gebruik door particulieren. Maar eerst willen we een aantal jaren er varing met dit programma op doen. De reacties zijn erg po sitief, we zitten op de goede weg.'

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1989 | | pagina 14