I Dankzij NCR heeft de Rabobank mee tijd voor goede raad. Rabo band MEDIA Meer tijd voor goede raad Ton voor Wereldspelen Radio-commercial Consumptief Krediet Fotoprijs Cijfers en Trends goed ontvangen Money Nummer 16/25 november 1988 De geldautomaat maakt het mogelijk om meer tijd en aandacht te besteden aan het adviseren van cliënten. Leve rancier NCR gebruikte dit the ma voor een reclamecampag ne rond de Efficiencybeurs. Op grote reclameborden, in vakkringen 'billboards' ge noemd, meldde de computer fabrikant, dat dankzij NCR de Rabobank meer tijd heeft voor goede raad. De borden wer den geplaatst bij de toegangs wegen tot het RAI-complex in Amsterdam. De Stichting Steun door Ra- bobanken heeft een bedrag van f 100.000,- geschonken aan de Wereldspelen voor Gehandicap ten, die in 1990 in Assen zul- De Rabobank in STER-tijd tDSGT Op 17 oktober werd voor de eerste maal de radio-com mercial uitgezonden met het thema Rabobank Consumptief Krediet. De commercial is ontwikkeld ter ondersteuning van de huidige direct marke- ting-activiteiten en dus vooral gericht op bestaande Rabo- bank-cliënten. In de commer cial wordt verteld, dat de cliënt bij de Rabobank tegen lage rente op een snelle ma nier over contant geld kan be schikken. De keus voor een nieuwe auto of een nieuwe keuken wordt met een doorlo pend krediet van de Rabo bank gemakkelijker, aldus de stem. De zin 'Meer bank voor uw geld' besluit de reclame boodschap. De commercial is de eerste aanzet tot een nieu we publiciteitscampagne, een campagne die directer van op zet zal zijn. In het voorjaar van 1989 zal al het publici teitsmateriaal zijn aangepast. De radio-commercial is nog te horen op: 30 nov radio 3 16.00 u. 3 dec radio 1+2 10.00 u. 6 dec radio 3 15.00 u. len worden gehouden. Het be drag werd toegezegd in het ka der van de televisieaktie, die op 27 oktober door de AVRO werd uitgezonden. 25 nov Ned 1 19.05 uur Rabobank particulieren Ned 2/3 20.20 uur DLL Autoleasing 29 nov Ned 1/3 22.30 uur DLL Faktors 1 dec Ned 1 19.05 uur Rabobank particulieren 6 dec Ned 2/3 20.20 uur Rabobank particulieren 7 dec Ned 2 zwevend blok DLL Leasing 8 dec Ned 2 20.20 uur Rabobank bedrijvenmarkt 13 nov Ned 2/3 20.20 uur Rabobank particulieren 14 dec Ned 1 zwevend blok Rabobank particulieren Ned 2 zwevend blok DLL Inkasso Een cliënt van de Rabobank Helden-Panningen oogstte suc ces met een foto met als on derwerp een veranderingspro ces in het betalingsverkeer: de munt van vijf gulden krijgt voor rang boven het briefje van vijf. De vijfenzeventigjarige L. van Cauwenberghe won met deze foto de tweede prijs in een wed- stijd van het bureau Voorlich ting Foto, Film en Video. Zo te zien staat zijn bank er achter. De Rabobankbrochure Cij fers en Trends, die op 3 no vember voor de twaalfde maal uitkwam, is goed ontvangen. Naast de uitgebreide brochure en de daaruit samengestelde deelbrochures is een deel van de informatie uit Cijfers en Trends nu ook op diskette uit gebracht. Op de dag voor het verschij nen werd door de afdeling Voorlichting en Externe Be trekkingen een drietal persbe richten verzonden, waaruit in de grote landelijke dagbladen werd geciteerd. Tijdens de presentatie van de brochure, in het Utrechtste hoofdkan toor, werd speciale aandacht geschonken aan een nieuwe dienst van de Rabobank, het telebankieren. De heer C.A.V. van Tiggelen, hoofd van het Centrum voor het Betalings verkeer, hield een inleiding over de informatisering van de financiële administratie in het midden- en kleinbedrijf. In april van het volgend jaar komt de Rabobank op de markt met het 'electronisch bankieren'. Momenteel loopt er een proef bij acht banken. Vorige keer signaleerde ik, dat een bericht in de redactio nele kolommen van de krant wel eens wat vertekend kan overkomen. Zo stond er in de Schager Courant onder de kop regel met als onderwerp de jaarvergadering van de plaat selijke Rabobank, een tekst over een heel ander onder werp. Dat kan voorkomen. Zelfs in onze eigen bladen ge beurt het wel eens, dat miljoe nen worden verwisseld in mil jarden en omgekeerd. Rond de presentatie van de jaarcijfers van de Rabobankorganisatie maakte het Fries Landbouw blad het helemaal interessant. Het blad schroefde onze resul taten fors omhoog. Wat vindt u van een nettowinst over het eerste halfjaar van 374 miljard gulden? Dit soort zet- en op- maakfouten komt wel meer voor. De lezer reageert er meestal met een glimlach op. Het reclamevakblad Ad forma tie heeft zelfs een hele pagina gereserveerd voor zet- en an dere fouten in redactionele ko lommen en in advertenties. Je zou hem kunnen vergelijken met de rubriek gemeengoed' in uw eigen Raboband. Het zijn de kijkdozen vol menselijke vergissingen, waar iedereen met veel plezier in kijken kan. Iets heel anders. Laatst kreeg ik weer zo 'n fraai blad in han den. Ik kocht het in de kiosk op het station, om in de trein iets te kunnen lezen. Boven dien je moet bijblijven, weten wat er zoal te koop is op ge drukt gebied. Money heet het blad, tijdschrift voor persoonlij ke financiën. Eerste jaargang nummer één. Opnieuw een nieuw tijdschift gericht op de mensen die goed in de slappe was zitten. Ze zijn er in alle soorten en maten, die bladen, maar een ding hebben ze ge meen: ze zien er mooi, duur en kleurrijk uit. Money be steedt op allerlei manieren aandacht aan belastingen, hy potheken, effecten, verzeke ringen, vastgoed, reizen en an dere financiële zaken. Ook aan succesrijke mensen, kunst en dure auto's. Kortom, het blad misstaat niet op de salontafel. Zou een dergelijk blad niet in teressant zijn voor onze betere cliënten? Gratis, met veel in formatie over onze diensten. Maar dan uitgegeven door de bank. En persoonlijk toegezon den aan interessante relaties. Als goede aanvulling op Mijn Geld en Goede Raad. N.Muloc

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1988 | | pagina 16