Clienten willen veel meer weten, vindt men 'Rond de tafel' Rond de tafel Rabo band Het was even zoeken naar de in gang van de Rabobank Raalte. Een grote bank, met een voor- én een achteringang, mooi gele gen aan de Markt. We zouden daar praten met vijf vrouwelijke collega's uit het oosten van het land. Alle vijf zijn ze nog niet zo lang in dienst bij de organisatie. Onderwerpen van gesprek wa ren het introductiepakket, dat sinds eind vorig jaar in gebruik is, en de problemen met betaal automaten. .JÊMM: iSSMI Nummer 6/28 april 1988 De eerste ronde: het introductiepakket Het introduktiepakket bestaat uit een aantal diskettes (Computer On dersteund Opleiden) en video's. De meningen over het introduktiepakket zijn verdeeld. Annemieke ter Avest vind de volgorde van de modules niet zo geslaagd. Gery Exel (Rabobank Dalfsen), Annemieke ter Avest (Rabobank Hellendoorn-Nijverdal) en Jet Koenders (Rabobank Losser). Volgens haar is het beter om eerst wat over het werk op de aangesloten bank - waar je per slot van rekening net in dienst bent gekomen - te horen en pas later over de geschiedenis, de hele organistie en Ra bobank Nederland. Gery Exel is het niet met haar eens. Zij vindt het juist leuk te zien hoe alles in elkaar steekt in de Rabo- bankorganisatie. De aangesloten bank en het werk daar leer je toch wel kennen. Jet Koenders vindt dat ook. Zij leerde bijvoor beeld al gauw dat alle Rabobanken auto noom zijn. Iets wat volgens haar onze cliënten ook eens zouden moeten weten. Over de methode van de cursus - compu terprogramma's en videobanden - is ieder een enthousiast. Opvallend is dat elke bank de introduktie op een andere manier doet. Jolanda Oonk deed de cursus bijvoor beeld samen met zes anderen, Marjolein Vlutters deed het alleen. Ze ging ervoor in de kantine zitten. De collega's vonden dat soms een beetje vreemd. Die zit daar maar een beetje naar de buis te kijken... Steeds weer moesten collega's ervan wor den overtuigd, dat ze wel degelijk aan het werk, of beter gezegd, aan de studie was. Op de Rabobank Losser wordt de cursus ingepast in een veel breder programma, waar ook stages op diverse afdelingen bij horen. De nieuwe medewerker krijgt in Los ser een vaste begeleider toegewezen en de werkzaamheden de eerste weken slui ten steeds aan bij de laatst bekeken mo dules van de cursus. lees verder op pagina 4 Jolanda Oonk (Rabobank Enschede) en Marjolein Vlutters (Rabobank Raalte). Hoe kom je er als redactie achter wat voor ideeën en meningen leven in de grote Rabobankorganisatie? Je zou naar een bank of een afdeling toe kunnen gaan en gesprekken voeren met ver schillende medewerkers. Maar ja, dan heb je slechts de mening van één bank of enkele mensen. Wij wilden meer. On der de titel 'Rond de tafel' doen we ver slag van gesprekken over actuele onder werpen. Vijf medewerkers van verschil lende banken nemen plaats rond de ta fel. Een volgende keer zal hun plaats worden ingenomen door vijf anderen. De redactie luistert, de bankmedewerkers praten met elkaar. De onderwerpen, die in de gesprekken aan de orde komen, zijn steeds andere. Zo hopen we een goed beeld te krijgen van wat de men sen bezighoudt, wat hun mening is en wat voor oplossing ze voor bepaalde problemen hebben. Het eerste gesprek vond plaats in Haarlem. Nu het tweede gesprek. We gingen naar Raalte.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1988 | | pagina 3