Landbouw Rai zakelijker en minder bezoekers Het Verre Oosten dichtbij OVN verhuisd Expositie in Ulft Gemeente-service in Bergambacht KORT Haboband WÊmm De onlangs gehouden Land bouw Rai trok iets minder be zoekers. Wel was de kwaliteit van de contacten van een ho ger niveau. De agrariërs toon- Tijdens de Info Reizen, die in december werd gehouden, vond de première plaats van een Verre Oosten-presentatie. Door het heie land zijn de af gelopen maanden al avonden georganiseerd, waarop leden en cliënten kennis konden ma ken met deze steeds populair der wordende vakantiebestem ming. Op 27 januari verzorgde de Ra bobank Midden-Westland een Verre Oosten informatie-avond. In samenwerking met Arke Rei zen en de KLM werd een film en diashow vertoond op een 13 meter breed scherm. Voor den een zakelijker instelling. Veel banken stelden cliënten in de gelegenheid om tegen sterk gereduceerde prijzen een bezoek aan de beurs te bren gen. Vaak werd ook het bus vervoer naar Amsterdam ver zorgd. De stand in de Rai trok als vanouds veel boeren-le- den. de pauze kwam uitgebreid het mysterieuze China in beeld. Van dit land van de Last Empe- ror, dat nu beperkt open staat voor toerisme, werden vele be zienswaardigheden getoond. Na de pauze, waarin medewer kers van de bank, Arke Reizen en de KLM tientallen vragen beantwoordden, kwam Indone sië aan de beurt. De overweldigende natuur, de vriendelijke bevolking, witte stranden en de ongelooflijk veelzijdige flora en fauna, aller lei aspecten passeerden de revue. De reacties van de vol ledig uitverkochte zaal waren zeer enthousiast. Een aantal cliënten zal na deze beelden vermoedelijk besluiten om 'de reis van hun leven' te gaan maken. Per 19 februari heeft On dernemend Vermogen Neder land een nieuw adres. Na een jarenlang verblijf in Weesp is OVN nu in Utrecht gevestigd. Het nieuwe adres is: Gebouw Cranenborgh, Jaarbeursplein 17, 3521 AN Utrecht, Telefoon (030) 909111 (alge meen), Telefax (030) 904370. De SSR (Stichting Steun door Rabobanken) stelde on langs een bedrag van f.14.000,- beschikbaar voor een project ter integratie tus sen invalide en valide atletiek- beoefenaren in de Oostelijke Achterhoek. De Rabobank Ulft organiseerde bij die gelegen heid een uitgebreide expositie over de SSR. Bij leden en cliënten bestond daarvoor bij zonder veel belangstelling. Ammerstol en Berkenwoude horen sinds de gemeentelijke herindeling van de Krimpener- waard, per 1 januari 1985, bij Bergambacht. Gevolg van deze herindeling was, dat de inwo ners van deze twee plaatsjes voor het afhandelen van hun gemeentelijke zaken, zoals verlenging van een rijbewijs of een uittreksel uit het bevol kingsregister naar Bergam bacht zouden moeten. Omdat er geen verbinding per open baar vervoer was, werd geko zen voor het instellen van twee hulpsecretarieën, waar men een uur per dag terecht kon. Het kwam echter voor, dat de ambtenaar op de hulpsecreta rie geen enkele klant had. Er werd dus gezocht naar een be tere oplossing. En die lag bij de Rabobanken. Al bij de ge meentelijke herindeling had de Rabobank Berkenwoude aan geboden om de functie van hulpsecretarie te gaan vervul len. Directeur A. Deelen: 'het centrum van een woonkern is toch de kerk, de bank en het gemeentehuis, valt er één weg, dan is dat erg. Een ge meenschap moet niet afhanke lijk worden van andere dorpen, hoe meer activiteiten en voor zieningen in de plaats zelf, hoe beter het is voor de woon kern.' De gemeente vroeg de bank Berkenwoude onlangs of het aanbod nog gold. Ook de bank in Ammerstol, bijkantoor van de Rabobank Bergam bacht, was bereid als hulpse cretarie dienst te doen. Sinds 1 januari 1988 kan men dus voor gemeentelijke aangele genheden terecht bij de ban ken in Ammerstol en Berken woude. Het personeel neemt aanvraagformulieren in ont vangst en die gaan aan het eind van de dag naar het ge meentehuis in Bergambacht. Per post krijgt iedereen het aangevraagde vervolgens thuis. In totaal gaat het om ruim 500 handelingen per jaar. Het per soneel heeft een dik boekwerk met instructies moeten bestu deren, maar ze nemen de ex tra taak er graag bij. De inwo ners zijn zeer tevreden over de verleende service. Eens te meer is bewezen dat de Rabo bank letterlijk en figuurlijk mid den in de gemeenschap staat.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1988 | | pagina 2