Nieuwe 'Stijl'-campagne richt zich op internationale markten Piet Mondriaan de nieuwe Rembrandt SP Meer dan tien jaar hielp Rembrandt van Rijn de bekendheid van onze organisatie in het buitenland te vergroten. Vol gens onderzoek is dat ook inderdaad gerealiseerd. Piet Mondriaan neemt de taak over, zij het met wat andere doel stellingen. Met andere woorden: de internationale cam pagne van de Rabobank krijgt een ander gezicht. Rabobank.Yóur partner tor business withtheNetherlands. m Aanbiedingen rond de Mondriaan-tentoonstelling Toegangsprijs Tentoonstellingsaffiche Reproduktie 4 stranden en het weer. Een cul turele manifestatie als deze grote Mondriaan-tentoonstel- ling is dan ook een uitstekend middel om aan Holland-Pro- motion te doen. En vergeet niet, culturele belangstelling heeft altijd economische bedrij vigheid gestimuleerd. Ook daarom hebben wij als Rabo bank besloten deze expositie te sponsoren.' Er zijn dus meer redenen die aan dit project ten grondslag liggen. 'Maar', aldus Louwerse, 'wij hopen boven dien en vooral velen uit eigen kring hiermee een genoegen te doen. Ik denk ook aan jon geren met belangstelling voor cultuur en vormgeving. Veel leden en cliënten maken deel uit van de grote groep van 16 miljoen bezoekers, die de musea jaarlijks ontvangen. Dat is meer dan alle bezoekers van sportwedstrijden bij elkaar. Het is een hele overgang van Rembrandt naar Mondriaan, maar toch helemaal verant woord. De heer A.J.C. van Iperen van Publiciteit Buiten land is intensief bezig geweest met de voorbereidingen van de advertentie-campagne. 'On danks de positieve resultaten van de Rembrandt-campagne moet je steeds weer een aan tal vragen stellen', vindt hij, 'bij voorbeeld, hoe wil je je profile ren op de buitenlandse markt? Hoe wil je communiceren? Wat is het effect op lange termijn?' De antwoorden op de vragen die men zich bij Buitenland stelde en de resultaten van on derzoek naar het image, het 'beeld' van onze organisatie vormden de start van de voor bereidingen van de nieuwe campagne. Het werk van de Nederlandse schilder Rembrandt in de ad vertenties zorgde ervoor, dat de Rabobank in het buitenland nu wordt gezien als een echt Nederlandse bank. De slogan 'Rembrandt country is Rabo- Rabobank O Rembrand! country isRahobankco Een voorbeeld van een recente advertentie uit de 'Rembrandt- campagne' bank country' benadrukte dat nog eens. Bovendien: men weet dat Rembrandt in ons land gewoond en gewerkt heeft. Maar onze bank wordt steeds meer een internationale bank. Het aantal cliënten van aangesloten banken, dat za ken met het buitenland doet, wordt groter. Van Iperen: 'De groei van het aantal vestigin gen buiten onze landsgrenzen is daarvan het bewijs. Met de nieuwe campagne kunnen wij dat duidelijk maken. Bovendien bleek dat Rembrandt een wat u.n.i.uh.u*. In banking, as in art. a clear concept can make all the difference. rcfining a style of painung he callcd nco-plasticisin. Similarly, Rabobank carclully delined and refined its industiy grew. so did Rabobank, beraming the largest domestic bank. Today, with total assets of USS 75 bil- world, with otVices in major tinanaal centres and ports commoditics and cvcry aspect of international bank Rabobank Ci ing. And we still have our own clear, longterm The Art of Di tch Ban king view ol dient relationship, bascd on commitment. Enkele voorbeelden van de nieuwe advertenties uit de buitenland campagne waarin werk van Piet Mondriaan centraal staat conservatief beeld opriep. Het werk van Mondriaan is meer eigentijds en sluit aan bij onze 'way of banking', onze coöpe ratieve structuur. De symboliek in zijn schilderijen bevestigt on ze solide manier van werken. Als wij het hebben over de Mondriaan-campagne, dan is dat eigenlijk ten onrechte. Het gaat om 'De Stijl', de stroming waar Mondriaan een exponent van is. Ook het werk van an dere beeldend kunstenaars van 'De Stijl'-groep zou in de toekomst kunnen worden ge bruikt. Van Iperen: 'Het gaat om de helderheid, kracht en visie die 'De Stijl' uitstraalt. Dat vinden wij in het werk van In art, agribi and banking you need vision dedication to reap the rewi re than 20 yrirs relintng i style c inny hc cjlled nco-püUKitn ulariy. Rabobank hai more agnbusines* grew, 10 did Rabobank, Today, with total autti of USS 75 billion, Rabobank onc ol ihc lop 50 banks in the worid with offices in nuior hnanual irntm and porti amund the globe. II you are looking lor sound. expert advice on any aspect ol agnbusmeu-, tood-pnxesung- or commodity- linancing. call on Rabobank and meer schilders uit die tijd. Daarom noemen wij de naam van Mondriaan ook wat minder nadrukkelijk, dan die van Rem- Met de coupon een reductie van f 3,- op de toegangsprijs van f 9,-. Daarmee heeft u ook toegang tot de tentoonstelling met werk van De Haagse School, f 2,- korting wordt verleend op de toegangsprijs van alleen de Mondriaan-tentoonstelling. De gereduceerde prijs bedraagt dan f 4,- per persoon. Maximaal voor twee personen per coupon. Catalogus Een reductie van f 5,- op de fraai geïllustreerde, officiële catalogus van de tentoonstelling. Het officiële tentoonstellingsaffiche is zolang de voorraad strekt verkrijg baar voor slechts f 7,-. Zo'n poster is uitsluitend schriftelijk te bestellen bij de afdeling Representatie van Rabobank Nederland, interne adrescode UCB 547. Van één van de werken van Mondriaan is een reproduktie op groot for maat 50 x 65 cm, vervaardigd. De titel is 'compositie in rood, geel en blauw'. Van deze exclusieve plaat worden slechts 1000 exemplaren gedrukt en die zijn uitsluitend verkrijgbaar voor medewerkers van de Rabobankorganisatie. De prijs bedraagt f 10,- per stuk. De reproduktie kunt u, uitsluitend schriftelijk, bestellen bij de afdeling Representatie van Rabobank Nederland, interne adrescode UCB 547. Bij bestellingen vermelden uw naam, banknaam, bankcode en afdeling (voor aangesloten banken) of de interne adrescode (voor Rabobank Ne derland). Vermeld tevens uw rekeningnummer, dat na verzending van de reproduktie wordt belast.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1988 | | pagina 4