Center Parcs bekroond Plastic geld of plastic geld Rabopad in Zeist Sociale Ontwikkelingen en Trends Rabobank- organisatie 1987 Goede op brengst Prom- concerten voor het Rode Kruis Peking-Jeep 2 Raboband Eind vorig jaar ontving Center Parcs de NIMA marketingprijs. Deze prijs wordt jaarlijks toe gekend aan een bedrijf dat bij zonder succesvol is en zich als een echt marketinggerichte on derneming heeft gemanifes teerd. In het juryrapport stond onder meer: Center Parcs is een florerende onderneming met een gezonde structuur, een uitgekiend marketingcon cept en een voortdurende ont wikkeling van het produkt om daarmee een voortrekkersrol te blijven vervullen. Mr. H. Westerlaken, directeur van Center Parcs, lichtte toe dat voor zijn onderneming naast de 'gewone' marketingtech nieken ook het intuïtief on dernemerschap erg belangrijk is. Het aanvoelen wat je gas ten op prijs stellen. De mede werkers spelen daar een es sentiële rol in. Daarom wordt zo'n 5% van de omzet besteed aan opleidingen, zowel in vak technische zin als in 'gast- vriendelijkheid'. De NIMA mar ketingprijs is een terechte er kenning voor de kwaliteit van het Center Parcs-produkt en tegelijk een opsteker voor de vele Rabobankmedewerkers, die een zeer aanzienlijk deel van de verkoop realiseren. Betalen met plastic geld heeft alle belangstelling: Cash geld en cheques lijken plaats te moeten maken voor plastic pasjes. Betaalautomaten en geldautomaten zijn er al. Maar in Australië lijkt de ontwikkeling van plastic geld ook een zijweg in te slaan. Ter gelegenheid In Austerlitz in de Gemeente Zeist zijn onlangs zes recrea tiewoningen gebouwd. Vijf van de zes werden gefinancierd door de Rabobank. Deze vijf relaties waren blijkbaar zo tevreden over de geleverde service, dat ze besloten de toegangsweg tot hun woningen te vernoemen naar hun geld schieter. Er schijnt zelfs een verzoek te zijn ingediend bij de Gemeente Zeist om er een offi ciële straatnaam van te ma ken... IIIIIMH mSMSmmammmSSSpSSmSiïmÊÊ Sj-rabopad sassasS TpiBr"-n ff In Raboband 3, die op 24 februari verschijnt, treft u een voorpublicatie aan van de cij fermatige ontwikkelingen van het personeelsbestand van de Rabobankorganisatie. Hiermee wordt voldaan aan de vraag van veel aangesloten banken, die de organisatiegegevens tij dig willen ontvangen om deze in hun eigen sociale verslag legging te kunnen verwerken. De 'Sociale Ontwikkelingen en Trends Rabobankorganisatie 1987' zal in april of mei ver schijnen als een extra editie van het interne communi catieblad voor de Rabobank organisatie Raboband. Hierin komen alle cijfermatige ont wikkelingen met een nadere analyse. Tevens komen er ar tikelen in over diverse onder werpen die in 1987 belangrijk waren en een nadere toelich ting op de ontwikkelingen en trends van het sociale beleid van de Rabobankorganisatie. van het 200-jarig bestaan van dit land komen er echte plastic bankbiljetten. Het gaat om 10- dollar-biljetten, die niet nage maakt kunnen worden. De ont wikkelingskosten schijnen zo'n 30 miljoen gulden te hebben bedragen. Voor zover bekend zal Austra lië het eerste land zijn met bankbiljetten van kunststof. Of ze een wasbeurt in de was machine kunnen overleven is niet bekend. De Rabobank organiseerde in 1987 weer een 13-tal Promcon- certen. In het hele land trokken deze concerten ruim 9000 toeschouwers. Traditiegetrouw wordt per verkochte toe gangskaart f 2,50 afgedragen aan het Rode Kruis. De con certen, waaraan het Noordelijk en het Noordhollands Philhar- monisch Orkest medewerking verleenden, brachten vorig jaar voor het Rode Kruis een bedrag van ruim 23.000 gulden op. De economische betrekkingen tussen de Volksrepubliek Chi na en Nederland beginnen langzamerhand vastere vor men aan te nemen. Meerdere Nederlandse bedrijven hebben reeds de Chinese markt betre den of zijn van plan binnen afzienbare tijd op de nieuwe mogelijkheden in te spelen. Hand in hand met deze ac tiviteiten van Nederlandse be drijven is de Rabobank druk doende in de Volksrepubliek thuis te raken. Om onderne mers met een toegesneden bancaire dienstverlening tot in dat verre land bij te kunnen staan. De nauwer wordende betrekkingen met de Agricul- tural Bank of China zijn er een voorbeeld van. Tevens gaan meer Chinese produkten op de Nederlandse markt doordrin gen. Waaraan we daarbij niet zo snel gedacht zullen heb ben, is een automobiel. Toch is sinds vorig najaar in Neder land een auto van Chinese makelij te koop: de Peking- Jeep. De Rabobank Loon op Zand mag de importeur - Globe BV - tot haar cliënten rekenen. Met de feestelijke in troductie van de Peking-Jeep bij Globe BV - in het bijzijn van de Chinese Ambassadrice mevr. G. Wang - zijn de aan trekkende Nederlands-Chinese handelsbetrekkingen nu ook herkenbaar aanwezig in de dienstverlening van de Rabo bank Loon op Zand.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1988 | | pagina 2