Goede Raad in nieuw jasje Rabobank Bolsward heeft Inforama Nieuwe TV-commercial onderdeel van themacampagne Nieuwe radio-commercial afgeleid van TV-commercial 16 Raboband Het eerste nummer van de nieuwe jaargang van het con sumentenblad Goede Raad zal worden voorzien van een nieuw omslag. Daardoor zal het blad, dat deze week verschijnt, in de brievenbus zeker meer opvallen. Goede Raad nummer 1 gaat in op de tarifering en op de nieu we algemene bankvoorwaar- den. In de rubriek 'wetens waardigheden' komt de nieuwe munt van f 5,- aan de orde. Bovendien wordt aandacht ge vraagd voor de verwarring die kan ontstaan als een postgiro- en een bankgiro-opdracht in één enveloppe worden gestopt. De nieuwe rubriek 'je recht halen' gaat over de wettelijke aansprakelijkheid ten aanzien van huisdieren. Veel aandacht in Goede Raad voor de budget-agenda die het NIBUD jaarlijks uitgeeft. Drie pagina's maar liefst, waarvan één dienstbaar is gemaakt aan een voorbeeld voor een ge zinsjaarbegroting. Een zeer geslaagd 'eenmans'-bedrijf is het onderwerp van een re portage in Goede Raad. Dat bedrijf is gestart door een jonge vrouw. Bovendien een verhaal over het reilen en zeilen van een grote kaasboer derij, waar eveneens de vrouw des huizes de scepter zwaait. Een toevalligheid overigens. 'Vrijwilligerswerk, meer dan een gezellige tijdspassering' is een artikel dat ingaat op de so- Rabobank Bolsward is Infora- ma een groot succes. 'Veel cliënten maken gebruik van het apparaat om de actuele infor matie te raadplegen. Het is een echte blikvanger.' ciale aspecten van het geven van hulp in vrije tijd. Ook in Goede Raad een verre reis van 21 dagen naar Indonesië. Onder de kop 'Hulp bij het jaarlijkse belastingkarwei' fis cale tips. De Sociale en Fis cale Revue is onderwerp van bespreking. Gemeld wordt dat deze brochure voor f 3,- ver krijgbaar is bij de Rabobank. In februari wordt voor de 55e keer in Bovenkarspel de West- friese Flora georganiseerd. Met de coupon uit Goede Raad 20% korting op de toe gangsprijs. De traditionele puzzel tenslotte heeft opnieuw een videorecorder als hoofd prijs. JO cer-s-Rente-Info In de bankhal van het nieuwe hoofdkantoor van de Rabo bank in Bolsward staat een in formatiezuil, waarin het elec- tronisch informatiesysteem In forama is verwerkt. Cliënten kunnen door middel van een druk op één van de drie knop pen, die het apparaat heeft, zelf informatie opvragen. Op het scherm verschijnen dan de koersen van effecten, vreemde valuta, de tarieven van de creditrente, hypotheken, etc. Ook berichten en mededelin gen kunnen worden ingebracht via een terminal die elders in de bank staat opgesteld. De mogelijkheid bestaat om het systeem aan te sluiten op da tadiensten zoals de koersen- dienst van Reuters. Volgens directeur H.M. Weima van de Op 4 januari is de nieuwe TV-commercial in première gegaan (Nederland 2, voor het journaal van 22.30 uur). Het is een film van 60 seconden waarin heel wat gebeurt. De heer J. Huvenaars, die de productie vanuit Rabobank Nederland heeft begeleid, spreekt van een commercial, die de themacampagne in de gedrukte pers 'levend' maakt. Inmiddels is gestart met de voor bereidingen voor een tweede commercial. Hiervoor worden de opnamen in het voorjaar gemaakt. De commercial die nu in STER- tijd te zien is draagt de titel 'Reünie'. Een gezin speelt de hoofdrol. Vader, moeder, kin deren en kleinkinderen, ieder een doet mee. Door veel ver schillende scènes op te nemen, is een korte, onderhoudende speelfilm ontstaan die blijft boeien. Dat betekende een in- Rabobank op de STER-TV 16 januari Nederland 1 23 januari Nederland 1 25 januari Nederland 1 3 februari Nederland 1 8 februari Nederland 1 15 februari Nederland 1 tensieve productie waaraan een team van 25 mensen werk te. Voor de opnamen waren drie dagen nodig, 9 kilometer film, 6 montages en 5 locaties. Uiteindelijk heeft dat geresul teerd in 60 seconden film, die samen met de commercial die nog zal worden opgenomen, 60 keer zal worden uitgezonden. voor het nieuws van 20.00 uur na het nieuws van 20.00 uur voor het nieuws van 20.00 uur na het nieuws van 20.00 uur voor het nieuws van 23.15 uur na het nieuws van 17.30 uur Dezelfde stemmen die in de nieuwe TV-commercial te horen zijn, klinken binnenkort via de zenders Radio 1 en Radio 2 door de ether. Het gaat in 1988 om totaal 70 uitzendingen. De themacampagne particulie ren is zo opgebouwd, dat alle media elkaar goed aanvullen. Ook de commercials en adver tenties doen dat. Het beeld van de advertenties komt weer terug op de televisie en het ge luid van de TV-commercials is te horen via de radio. Een ge luidsstudio maakte van de 60 seconden, die de geluidsband van de TV-commercial duurt, een uitvoering van 30 secon den. Op Radio 3 zijn andere com mercials te horen. Aangepast aan de doelgroep 'jongeren' en het geluid van deze popzender is op basis van de campagne 'Ik sta op eigen benen en de Rabobank staat achter me' een drietal commercials van 20 seconden gemaakt. Twee com mercials zijn nieuw, de andere is reeds eerder gemaakt en uit gezonden. Totaal gaan de drie commercials 180 keer de lucht in.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1988 | | pagina 16