Bijna 90.000 puzzel-inzendingen! 1 Goede Raad scoort record: 1 1 I ff Het Rabobank huis-aan-huis-magazine 'Goede Raad', dat zijn tweede jaar is in gaan, komt steeds meer in de be langstelling. Van meet af aan stond er onder het kopje 'Goede Raadsel' een Zweedse Kruiswoordpuzzel in afgedrukt, waaraan fraaie prijzen waren verbonden. De eerste keer was het een veertien daagse reis naar Gran Canaria, de daar op volgende edities stelden een videore corder en een compact-disc-speler in het vooruitzicht. 10 11 15 19 20 22 23 24 27 28 29 30 32 33 34 36 37 38 39 I 40 43 44 45 46 1 48 49 52 53 54 56 1 57 1 Het aantal inzendingen lag steeds tussen de 15 en 20.000 kaarten. Op veler verzoek werd in het eerste nummer van 1987 een ge woon kruiswoordraadseltje afgedrukt. Dat hield de in- zend-drempel kennelijk laag, want bakken vol kaarten overstroomden de redactie al meteen de eerste dag na dat de huis-aan-huis-ver- spreiding was gestart. 'Goede Raad' begint er aar dig in te komen bij het Ne derlandse publiek. Want wie bedenkt dat lang niet ieder een puzzelt en dat wie dat wel doet niet altijd de oplos sing instuurt, komt tot de slotsom dat 90.000 brief kaarten best een resultaat is waar je over naar huis mag schrijven. Reacties Afgezien van de kaarten met oplossingen, worden de reacties op de artikelen die in 'Goede Raad' staan ook steeds talrijker. Er worden vragen gesteld, er is lof maar ook wel kritiek. Een blad dat vol staat met gege vens, die uit externe bron nen komen, loopt nu een maal de kans dat actuele gegevens snel zijn achter haald, tarieven zijn bijge steld of minima of maxima zijn opgetrokken. De redac tie probeert zo secuur mo gelijk te werk te gaan, maar de lange produktieplannin- gen vormen dikwijls een obstakel om een waterdich te garantie te kunnen afge ven dat alles op de dag van verspreiding helemaal is bij gewerkt. Informatie en advertenties De bedoelingen van het blad, het informeren op fi nancieel gebied van een zo breed mogelijk publiek, daarbij lettend op het mee in beeld brengen van de unieke coöperatieve identi teit van onze organisatie, krijgen steeds meer en dui delijker vorm. In de nabije toekomst worden de res- ponse-opwekkende activi teiten vergroot door het in bouwen van antwoord coupons, aanbiedingen en advertenties van derden. In nummer 2, de editie die in week 17, vlak na Pasen wordt bezorgd, zult u een A m 1Ö 1 1 L- L J J 1 tweetal full-color adverten tie-pagina's aantreffen: In terpolis en Eurocard openen de rij. In juni zijn de Neder landse Spoorwegen met de Gezinstoerkaart van de par tij, naast Interpolis en wel licht ook weer Eurocard. Met een eigen produkt- advertentie op de achterzij de, krijgt 'Goede Raad' al met al snel de allure van een volwassen tijdschrift dat zijn 'financiële' plaatsje op de bladenmarkt goed zal weten te vinden. 'Goede Raad' niet alleen, maar elk nieuw uit te geven blad heeft wat tijd nodig om 'in vorm' te komen. Het behou den van die vorm en het uit breiden van de klantenkring zijn taken, waar het redac tieteam op is gespitst. Wie suggesties heeft, ideeën voor artikelen, be richten of nieuws, kan deze kwijt bij de Redactiestaf, t.a.v. de heer J. Olthuis, UCB 552, telefoon (030) 902981.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1987 | | pagina 4