BLAD 113 DATUM AANMAAK KAART REGISTRATIEKAART G.J. DEMMER BEDRIJFSRELATIES NAAM EXTRA ADRES DORPSSTRAAT 43 PC/WPL 6754 BX DUBBELDAM GEB.DAT 16-08-42 BEDR/BER TEXTIEL EN WONINGINRICHTING CLIENTNR 0057817 LI DNR 00625 CL.LO EL.BEH 'LIENTLOKATIE 0012 CODE REIATIE BEHEERDER DIENST E N PRODUKTAFNAME REKENING COURANT REK. NUMMER KODE RNT.C REKENINGCODE 3901.15551 RENTECODE GEMIDDELD SALDO DEBET: ADM REK. NUMMER KODE GROEPSCODE LEN 3901.904332 RHB 1648.009999 LL DEPOSITOS SPAREN ADM REK. NUMMER KODE REKENINGCODE ASP 3901.144312 C VTS 3901.146621 D F.BETOMZET IN GULDENS VANAF 1-1 HOOGSTE CREDITSALDO VANAF 11 DT-OMZET CR-OMZET DT-MUT HOOGSTE-DT-S /HOOGSTE-CR-S DT-RENTE KREDIETMAXIMUM/ /KREDIETPROV 6.43 K Hl 1)11 I HAXIMI M DEBETRENTE GULDENS AANTAL DEBET RENTE MUTATIES AFREKENINGS VANAF 1-1 PERIODE CR-MUT cr-renteCp) OMZETPROV P HEDITRENTt INC.U Dl NS KREDIET ÜULU™ AFREKENING VASTRENTENDE TERMIJN RESTHFDSOM RENTE X 192.614 7,8000 61.810 12,2500 mivIe kw 86 SALDO HEDEN RENTE X AANT.MUT. RENTEFIXATIEDATUM 01-01-1987 VERVALDAT. 12.340 25.000 le kw 86 I BRANCH VERZEKEREN m.i.v. NUMMER VLGNR EFFEKTEN I NUMMER OVERIGE DIENSTEN - BANKGARANTIE - BUITENLANDS BETALINGSVERKEER - SAFE NACHTKLUIS 3,2500 4,8750 PREMIE BEDR. AANTAL 03-12-85 MUTATIES SOORT VAST VANAF 11 RENTEND PRODUKT 18 -TERMIJN DEPOSITO) PROV. BEDR. PROV. X De huidige registratiekaart. De registratiekaart bedrijfsrelaties, een handig hulp middel Eén van de hulpmiddelen bij het berekenen van de cliëntren- tabiliteit is de zogenaamde registratiekaart bedrijfsrelaties. Deze kaart is ontwikkeld door Marketing Bedrijven in sa menwerking met AID naar aanleiding van een aantal wen sen in de regio Zwolle. De registratiekaart geeft een over zicht van alle produkten, die de cliënt afneemt alsmede van de mate, waarin van het produkt gebruik gemaakt wordt. Zo wordt bijvoorbeeld vermeld, welke saldi-omzetten en muta ties op de rekening-courant voorkomen. Mede naar aanlei ding van vragen zoals nu van de Rabobank Raalte is inmid dels, in overleg tussen Marketing Bedrijven en AID, besloten om de registratiekaart nog beter geschikt te maken voor het berekenen van de cliëntrentabiliteit. De kaart zal daartoe vanaf april 1986 tevens het gemiddeld debet en credit saldo op de rekening-courant gaan vermelden alsmede het aantal debet en credit mutaties, gesplitst naar soort. Momenteel is een werkgroep bezig met de ontwikkeling van een model, waarmee de rentabiliteit per cliënt berekend kan worden. Dit model is toepasbaar op de DEC-PC. Tevens wordt een daarvan afgeleid model ontwikkeld, dat handma tig toegepast kan worden. De nieuwe registratiekaart bevat de hiertoe benodigde informatie, zodat het vergaren van ge gevens en het berekenen van de cliëntrentabiliteit op effi ciënte en snelle wijze mogelijk wordt. 'opdracht' - zo heet dat sinds de doorbelasting een feit is - opgelost, dan ne men we steevast contact met de regio-adviseur of de marketing-afdelingen bin nen Rabobank Nederland om samen te bekijken of an dere aangesloten banken er iets aan hebben.' Waaraan dankt het AID eigenlijk zijn ontstaan? Op het eind van de zeventi ger jaren ontstond er steeds meer behoefte aan een club mensen die iets extra's kon doen voor een aangesloten bank die een stukje speci fieke informatie nodig had, en dan meestal selecties in bepaalde bestanden. Voor de buitenwereld leek 'Auto matisering' destijds vaak een onneembare vesting. Het AID-team kon binnen die vesting dingen doen die elders niet konden. In de nieuwe organisatie is er ook weer plaats voor ze ingeruimd, op een logische plaats, binnen het Onder- steunings en Service Cen trum van het Directoraat Dienstverlening Informati ca, waar ook bijvoorbeeld het uitstippelen van het be leid voor de kantoorautoma tisering van de hele organi- voor het Directoraat Sy steemontwikkeling. Mo menteel worden voorberei dingen getroffen om de cliëntkaart in te bouwen in een veel groter informatie systeem. Binnen enkele ja ren komt dat beschikbaar voor alle aangesloten ban ken. Verder begint er een nauwe samenwerking te ontstaan met de automati- serings-adviseurs, die ook vanuit het Ondersteunings en Service Centrum het ge bruik van PC-PLUS pro gramma's ondersteunen. Programma's als cliëntgege vens en balansmanagement roepen immers ook vragen om informatie bij het AID op. Laatste vraag: Is de opdracht geslaagd en is Raalte tevreden? Bram Rook neemt de stapel gegevens, overhandigt alles aan de heren Rekers en Bouw en binnen enkele ogenblikken zijn de aanwe zigen volledig verdiept in de lijsten met mutatieverloop van de diverse cliënten en de gemiddelde saldi. Uit de diverse opmerkingen durft uw verslaggever op te ma ken dat de heren relatiebe heerders voorlopig uit de V.l.n.r. de heren H. Rekers, M. Bouw, B. Rook en H. Haringsma. satie plaatsvindt en de advi sering daarover. Je moet wel duidelijk voor ogen houden dat wij uitslui tend korte-termijn-oplossin- gen bieden voor bepaalde problemen. Wij kunnen af en toe een voorzet geven voeten kunnen met de aan geleverde cijfers en daar mee een nog beter inzicht krijgen in de rentabiliteit van hun relaties. H. J. M. Ruurda Voorlichting Informatica 4

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1986 | | pagina 4