Spaarweek 1985 Voorplaat als poster! geen cadeautjes uitgedeeld. In een huis-aan-huis-schrij- ven werd iedereen uitgeno digd voor een bezoek aan de bank tijdens de spaarweek. Bij storting van f 25,- kon men een kaartje krijgen voor een bioscoopbezoek - met keus uit twee films - of een kaartje voor een optreden van 'Ome Willem'. Vooral dit laatste bleek een groot suc ces. De reacties van de cliënten waren erg positief en de bank Koudum is dan ook zeker van plan volgend jaar, met een andere artiest, weer een dergelijke bijeen komst te organiseren. TMF Tijdens de spaarweek, die van 14 tot en met 18 okto ber werd gehouden ont plooiden onze banken weer alle mogelijke activiteiten. De Rabobank Schaijk-Reek gaf de landelijke slagzin 'De Rabobank is deze week ex tra hartelijk voor haar spaar ders' speciale aandacht. De voorgevel van de bank was versierd met harten en werd 's avonds mooi verlicht. Het interieur was aangekleed ciale stand, waarin voor elke cliënt een attentie aanwezig was. Het publiek kon zowel buiten als binnen de 'harte lijke' spaarweek bepaald niet over het hoofd zien! Datzelfde gold voor de Ra bobank Stadskanaal. Daar stond voor het gebouw een meer dan levensgroot spaarvarken als blikvanger opgesteld. Daarnaast was reeds van verre leesbaar dat er gratis koffie was te krij gen. Natuurlijk was ook hier voor alle cliënten een spaar- Vervolg van pagina 4 legd met het verzoek aan te geven of men daarover in de 'Band' zou willen lezen. Dat was natuurlijk een cardinale vraag in het onderzoek om dat de uitkomst daarvan sterk bepalend zal zijn voor de vulling van het blad in de toekomst. Het volgende beeld tekende zich af: de grootste be langstelling bleek te bestaan voor artikelen die betrekking hebben op het dagelijks werk met prakti sche tips. Op een gedeelde eerste plaats stond ook de belangstelling voor informa tie over de primaire en se cundaire arbeidsvoorwaar- weekkado aanwezig in de gezellig versierde bankhal. De Rabobank Koudum deed het dit jaar eens heel an ders. Buiten de Rabobank- kalender, tienerkalender en agenda werden hier dit jaar den en het sociaal beleid. Informatie over nieuwe bankprodukten kwam op een derde plaats en oplei dingen nam een vierde posi tie in. Hoog scoorden ook de automatisering en de kennis van het bankvak. Artikelen die maar zijdelings met het werk te maken heb ben komen pas in de veel la gere categoriën aan bod. Met de bereidwillige hulp van de 302 ondervraagden is een goed beeld onstaan over de koers die met Rabo- band gevaren zal moeten worden. De uitkomsten van het onderzoek zullen in de komende nummers hun uit werking krijgen. PdMM Ongeveer honderd banken reageerden op onze oproep betreffende het maken van een poster van de privacy- voorplaat van Raboband 1985/12. Op de sluitingsda tum - 20 december - kon den we de afdeling Publici teit meedelen dat be langstelling bestaat voor zo'n 570 posters. We kun nen u hierbij vertellen dat de poster inderdaad gedrukt zal worden. De afmeting wordt 42 x 59 cm en de prijs zal ongeveer f 3,- gaan bedragen. Eind januari kunt u de bestelde poster(s) ver wachten. Banken, die nog vragen heb ben of eventueel nog een of twee posters willen bestel len, kunnen contact opne men met Jos Huiskes van Publiciteit (040) 34 39 07. TMF met mobiles in hartjesvorm, snoeppotten, bloemen, stic kers in hartvorm en een spe- 4

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1986 | | pagina 4