bu i te Infogids Buitenland ftftftftftftftft ftftftftftftftftft ftftftftftftft ftftftftftftft ftftftftftftftftft ftftftftftftft ftftftftftftft ftftftftftft ftftftftft ftftftftftft ftftftftftft ftftftftftft ftftftftftftft ftftftftftft ftftftftft folder aan zullen vragen. Toch kan de brochure erg interes sant zijn voor jongeren die bij voorbeeld overwegen een winkeltje of bedrijfje te begin nen. De brochure past prima in deze tijd van jeugdwerk loosheid en toenemende be langstelling voor het zelfstan dig ondernemerschap. De derde brochure die aange vraagd kan worden is de 'Info gids Buitenland'. Normaal kost dit boekje f 18,-, met de coupon betaalt men bij de Rabobank slechts f 15,-. Het is een publicatie van het Bu reau Internationale Jongeren Kontakten (BUK) in Amster- c antie i dam. Deze instelling geeft voorlichting aan jongeren, die naar het buitenland gaan. De gids is zowel bestemd voor jongeren die op vakantie gaan, als voor hen die een tijdje in het buitenland willen werken. Per land worden de mogelijkheden en onmoge lijkheden vermeld over drui venplukken, au-pair worden, studie en alles wat verder van belang kan zijn voor een goed verblijf buiten de grenzen. Met het oog op de toekomst Bij lezing van dit artikel kan de vraag opkomen: 'Moet dat nou allemaal zo nodig, het op deze manier in de watten leg gen van jonge klanten? We besteden al zoveel tijd en energie aan deze groep.' Het antwoord is: 'Ja'. De concur rentie tussen de banken on derling en tussen de banken enerzijds en de giro anderzijds wordt steeds groter. Dat het voor onze organisatie van groot belang is om aktief nieuwe klanten te werven in de jeugdmarkt ligt voor de hand. De jeugd van nu is im mers de klant van morgen. Het aantal 8-jarigen van nu is al 30% kleiner dan het aantal 18-jarigen van nu. Het is dus duidelijk wat ons de komende jaren te wachten staat: nog heviger concurrentie om de gunsten van een snel slinken de groep jongeren. Op die te verwachten ontwik keling spelen we nu al in door een nadrukkelijk accentver schil aan te brengen in de be nadering van de hele groep 0-20 jarigen: 0 tot 10 jaar: Werving van nieuwe relaties via ouders en grootouders via (vooral) het kinderspaarplan; Vanaf 10 jaar: De eerste relatieverdieping via de Tienerrekening door bena dering van ouders én kind. Ge leidelijk opvoeren van het ge bruik van de betaalfaciliteiten op deze rekening met steun van - en in overleg met - de ouders. Vanaf 15 jaar: Verdere relatieverdieping via de Zilvervloot door recht streekse benadering van de jongere. 17 en 18 jaar: Indringend relatie-onderhoud via Raborekening en 'Wegwij zer' om een solide basis te leggen voor een levenslange en liefst exclusieve relatie met onze cliënten. De verwachting is dat met de bovenstaande aanpak de be ste garanties worden ge schapen voor een hechte rela tie met de klant van de toe komst. TMF 4

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1985 | | pagina 4