St Spr Bnk V D Coop Centr Raiff B Leen Ba t.a.v. de directie Gildenkwartier 169 3511 DG UTRECHT Gehoord: Niet zelden voert de weg van de automatisering van hardware via software naar nowhere. Nu er over een me/kbank wordt gesproken is de tijd niet ver, dat je een bericht a/s het navolgende in de krant zal lezen: De AID van het Ministerie van Landbouw en de FIOD van Financiën hebben gezamenlijk een inval gedaan bij de Me/kbank. Een aantal aan particuliere cliënten verhuurde me/kk/uizen werd opengebroken. Vele duizenden liters melk werden daarbij aangetroffen. ook hier niet stilgestaan. Er zijn thans nieuwe badges ont wikkeld, die dunner zijn dan de huidige. In plaats van de IC's van de oude badge is hier in èén chip gemonteerd. Het is zelfs mogelijk deze badge als sleutelhanger uit te voeren en al of niet van een bevesti- gingsclipje te voorzien. Goed nieuws is, dat deze kleinere badge binnen niet al te lange tijd de huidige zal gaan ver vangen. Men studeert er nog op of dit ineens dient te ge schieden danwel op basis van gespreide vervanging. Overi gens zal ook deze nieuwe badge geen einde maken aan de vaak dolkomische toestan den rond de draaideuren van de gebouwen van de centrale bank. Elke dag immers maakt men het mee dat collega's met verleidelijke heupdansen proberen de deur te bewegen tot reageren met de bekende klik. Soms is de deur wat lui, soms zit er iets in de weg in tas of jas dat de electronische interactie tussen badge en mi croprocessor verhindert. En een heel enkel keertje moet iemand na een vergeefse buikdans met schaamrood op de kaken ontdekken dat de badge nog boven ligtKdM Geen wonder dat het ons genoegen doet zaken te doen met cliënten met een doorlopend krediet a/s je de rentepercentages op deze wijze 'verlaagt', aldus een collega van de Rabobank Schiedam-Vlaardingen. En in onze reeks adresseringen ditmaal een juweeltje, afkomstig van een deftig Amerikaans blad voor managers, dat in de brief o.m. schrijft, dat het net zo zuinig is met de kostbare tijd van de lezers als de lezers zelf. Vandaar die afkortingen zeker. Waarom zou een telefoonhoorn van onderen meer gaatjes hebben dan van boven? Da 's toch duidelijk. Er wordt immers vee! meer gekletst dan geluisterd!

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1985 | | pagina 11