Negatieve reacties op personeelsaanbieding Sporthuis Centrum Omdat bij de activiteit Reizen zowel van personeelsleden van Rabobank Neder land als van de aangesloten banken veel (negatieve) reacties zijn ontvangen over de Sporthuis Centrum-aanbieding voor de weekenden 10 en 17 februari 1984 voor diverse bungalowparken, ge ven wij iT enige achtergrondinformatie. 7 gende aanbieding. De controle is in de praktijk moeilijk te realiseren; - prijs verhogen. De automa tische selectie die hierdoor plaatsvindt is niet eerlijk ten opzichte van personen met een geringe(re) finan ciële draagkracht. Na uitvoerig overleg binnen de Activiteit Reizen is beslo ten nog één aanbieding - in het voorjaar '84 - volgens de huidige procedure uit te bren gen. Mocht de problematiek De totale voorraad bungalows voor de twee weekenden be droeg op 31 januari om 18.00 uur (start van de boekingen) meer dan 500 stuks. Deze voorraad was gelijkelijk ver deeld over de bungalowpar ken 'De Lommerbergen', 'Het Meerdal', 'De Berkenhorst' en 'Erperheide'. Door 7 boe kingstelefonistes en 2 perso nen op de telefooncentrale - totaal 20 lijnen - zijn tussen 18.00 en 21.00 uur meer dan 520 boekingen verwerkt. Deze boekingen waren afkomstig uit het gehele land. Echter, doordat dezelfde avond een TV-reclamespot van Sporthuis Centrum werd vertoond, met hierin het tele foonnummer 33 36 66, gingen veel personeelsleden dit num- ten, omdat Sporthuis Cen trum moeilijk bereikbaar zal zijn; - schriftelijk boeken. Dit brengt veel werkzaamhe den met zich mee en ook hierbij zullen velen niet aan de beurt komen. Er zou se lectie toegepast kunnen worden, maar hoe? Trek ken van namen? - aanbieding per regio. Er worden maximaal 4 perso- neelsaanbiedingen per jaar uitgebracht. Dit betekent, mer bellen. Zij werden door verwezen naar het telefoon nummer 14 22 55, dat speciaal voor deze personeelsaanbie ding beschikbaar was. Door het enorme aantal telefoon tjes over de personeelsaanbie ding en sterspot raakte de cen trale overbelast. In overleg met Sporthuis Cen trum is uitvoerig gesproken over mogelijke alternatieven. Gedacht zou kunnen worden aan: - de boekingen weer overdag te laten plaatsvinden, zoals in het verleden. Dit stoort echter niet alleen de werk zaamheden van de mede werkers op de bank, maar geeft ook grote problemen bij het onderbrengen van boekingen voor bankcliën- dat de laatste regio pas na 2' /2 jaar aan de beurt is. En wat te doen als een regio de aanbieding niet 'vol' boekt? Hoe dient de controle op boekingen van buiten de re gio te geschieden? - personeelsleden die al eer der een aanbieding hebben geboekt, mogen geen ge bruik maken van een vol- blijven bestaan, dan zou over wogen kunnen worden geen personeelsaanbiedingen meer uit te brengen en dat zou jammer zijn! Voor nadere informatie: Activiteit Reizen Telefoon (040) 34 45 95 46 60 D. R. de Groot J. J. de Meijer

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1984 | | pagina 7