Grote overtocht in volle gang In november van het vorig jaar is het nieuwe hoofdkan toor van Rabobank Nederland aan de Croeselaan in Utrecht opgeleverd. De verhuizing van de 1750 mede werkers is momenteel in volle gang. Eind maart zijn alle collega's onder één dak. Nu zijn ze nog verspreid over verschillende kantoren in Utrecht. De officiële opening laat nog even op zich wachten. Dat feest wordt in het najaar gevierd. Vier jaar lang is er door circa 550 mensen bijzonder hard aan getrokken om het negen verdiepingen tellende kan toor op tijd te kunnen opleveren. Bij de bouw is bijzon dere aandacht besteed aan energiebesparing. De zware muren isoleren zo goed dat het energieverbruik een klei ne 50% minder is dan in andere gebouwen van een derge lijke omvang. Een van de meest in het oog springende kenmerken van het kantoor, dat bijna 200 miljoen gulden heeft gekost, is de glasvezel. Al dat glas verleent het gebouw een enor me massiviteit. Niet voor niets spreken de Utrechtenaren van 'het Dallas Palace'Overigens is er een speciale was- installatie ontwikkeld om de gevel goed te kunnen schoonmaken. Het is een ingewikkelde constructie waar in onder andere 1,5 kilometer rails is verwerktHierdoor zijn twee mensen in staat om in minder dan drie weken het hele gebouw aan de buitenkant te reinigen. Het kantoor aan de Croeselaan bestaat grofweg uit drie gedeelten: het 'basement', de tussenlaag en de boven bouw. In het 'basement' bevinden zich de ruimten voor de ondersteunende diensten zoals de postkamer, het ar chief en de huishoudelijke dienst. De tussenlaag met de hoofdingang herbergt een aantal representatieve func ties zoals vergaderzalen, ontvangstruimten en het restaurant. De bovenbouw tenslotte is het kantoorge deelte. Onder het gebouw is een parkeergarage waarin 800 auto's kunnen worden gestald. Nieuwe telefoonnummers 'We doen ons best. Als er iets mis mocht gaandan bij voor baat onze excuses', aldus een collega van de centrale bank in Utrecht. Zijn verontschul diging is bestemd voor de aan gesloten banken en heeft be trekking op mogelijke mis verstanden die kunnen ont staan door de verhuizing. Die verhuizing is een geweldi ge operatie, die niet in één keer kan geschieden. In december zijn de eerste afdelingen over gegaan. Eind maart hoopt ie dereen op zij n nieuwe stek aan de Croeselaan te zijn geïnstal leerd. Vanzelfsprekend wordt ge probeerd in die rommelige verhuisperiode de servicever lening aan de aangesloten banken zo optimaal mogelijk te laten doorgaan. Maar er kan natuurlijk altijd wel eens iets mislopen. In het telefo nisch contact bijvoorbeeld. Iedereen wordt in het nieuwe kantoor voorzien van een nieuw telefoonnummer. In december is er een nieuwe tele foongids verschenen, waarin globaal staat aangegeven tot wanneer iemand op zijn oude nummer bereikbaar is en wan neer een nieuwe nummer moet worden gedraaid om met de desbetreffende per soon in contact te komen. De ze gids is naar alle aangesloten banken gestuurd. Evenals exemplaren van het verhuis- schema. I n één oogopslag is te zien wanneer een bepaalde af deling de overtocht naar de Croeselaan maakt, respectie velijk zal maken. 6

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1984 | | pagina 6