Reiswereld verzet bakens Aandeel Rabobank groeit ondanks alles Jaarvergaderingen met reis-diashow? 13 ming wil dit publiek zich vol komen zelfstandig redden'. Tijdens zes informatiedagen aan de vooravond van het nieuwe boekingsseizoen heb ben 1300 reismedewerk(st)ers van plaatselij ke banken volop over actuele ontwikkelingen 'Vakmensen in vakantiewen- sen', luidt het motto waarmee de Rabobankreizenverkoop het seizoen 1984 start. Daar bij zijn een tweetal opmerke lijke initiatieven ontwikkeld. Een ervan is de 24 pagina's omvattende 'Vakantiekrant' die deze maand in een oplage van 1,8 miljoen exemplaren zal worden verspreid. Boven dien is er onlangs in eigen be- van gedachten gewisseld. De presentaties, verspreid door het hele land, benadrukten hoe reis-organisaties en pu bliek teruglopende vakantie bestedingen trachten op te vangen. Zo is er een tendens naar een hogere bezettings graad voor vakantiebunga- heer door de audiovisuele dienst een levendig diaklank beeld samengesteld. Het be licht de veelzijdigheid en de aanpak van de Rabobanken op reisgebied. Plaatselijke Rabobanken die voortaan bij het aankleden van hun leden vergadering denken aan het element 'vakantie' kunnen nu op hun wenken worden bediend. lows: Om de kosten te druk ken boeken bijv. twee gezin nen gezamenlijk een bungalow. Door op elke standplaats van de reizenbeurs de deelnemers in groepsverband volgens een rouleersysteem met de ver- Dat er aan een dergelijke dia show behoefte bestond is in het recente verleden herhaal delijk gebleken uit vragen en opmerkingen van Raboban ken. Voorop stond de wens dat men de veelzijdigheid van het verkrijgbare pakket va kantiereizen wilde benadruk ken, samen met de uitgebreide aandacht voor het service- element. De thans voltooide diapresentatie vestigt even eens aandacht op allerlei ga ranties die gelden voor ge boekte Rabobank-vakanties. Dick de Groot geeft als hoofd van de afdeling Reizenver- koop beknopt de strekking aan van het werkstuk: 'We gaan er niet van uit dat we al- schillende onderdelen van het dagprogramma te confronte ren, ontstond de mogelijk heid tot het voeren van diep gaande gesprekken. Een ander belangrijk aspect van de informatiedagen be stond uit een praktijktraining waarmee alle deelnemers te maken kregen. De training hield verband met het feit dat komend seizoen reeds drie reisorganisaties waarmee de Rabobank samen werkt hun reisbescheiden niet meer ver zenden via de bank die een boeking verricht. Het gaat om de touroperators Necker- mann, Vrij Uit en Sporthuis Centrum. Van de maatregel worden belangrijke kosten besparingen op administra tief terrein verwacht. Veel reismedewerkers op hun beurt waren aanvankelijk met de gewijzigde procedure niet gelukkig. Tot nu toe infor meerden zij de vakantiegan gers als die hun reispapieren kwamen ophalen tevens over de aankoop van buitenlands geld, reischeques of het afslui ten van een reisverzekering. Er is inmiddels een oplossing beschikbaar die de gerezen be zwaren wegneemt. leen mensen boeken, maar hen ook op weg helpen. Dat misverstand bij het publiek moet nu maar eens voorgoed uit de weg. Tevens laten we via dat diaklankbeeld zien te be schikken over deskundigheid bij het kiezen van vakanties die passen bij de wensen van een bepaalde klant. En na tuurlijk blijven de antwoor den op vragen die we op ons afgevuurd krijgen niet be perkt tot bijzonderheden over beschikbare accommodaties. Met evenveel gemak verschaf fen we allerlei bijkomende in formatie over de plaatsen van bestemming, datgene wat ex cursies werkelijk te bieden hebben etc'. WKê^K^^KêKK^êêêêêkêkêêiêêêiê^êiêêêêkêkkêêêkêêêêêêkkêkêêêêêêêêêiêêêêêêiêiêêêêêêkêêêêêêêikêkêêêêêêêkêêêkêêêêkêk^^kê

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1984 | | pagina 13