Informatie banken schiet tekort. Het eind van de vakantie- drukte betekent voor een aantal banken het eind van een periode waarin constant onder hoogspanning wordt gewerkt; een periode waarin door de eigen personeelsle den geen of weinig vrije da gen worden opgenomen om de stroom van vakantiegan gers redelijk vlot te kunnen verwerken; een periode ook waarin we steeds weer moe ten ervaren hoe onzorgvuldig richtlijnen van de Rabobank Nederland worden gelezen. Vakantiepubliek weet niet hoe het hoort. 'Tot onze verwondering en ergernis moesten we ook dit jaar weer constate ren dat cliënten niet alleen onvolledig, maar vooral onjuist voorgelicht op va kantie worden gestuurd. Ondanks het feit dat Rabobank Nederland ieder jaar opnieuw benadrukt dat uitsluitend gel dige legitimatiebewijzen kunnen wor den geaccepteerd, worden cliënten naar vakantieadressen gestuurd met de mededeling: 'Laten ze maar even bellen als je van je rekening nog wat extra geld wilt opnemen', of iets dergelijks. Het niet accepteren door de banken Ameland, Terschelling of Vlieland van ondeugdelijke of door sommige banken zelf gefabriceerde legitimatiebewijzen leidde in veel gevallen tot onbegrip en minder fraaie opmerkingen als we daar over telefonisch de Rabobank benader den waar de vakantieklanten thuis hoorden. Gezien de enorme hoeveelheid 'fiatte ringscliënten' zullen wij ons waarschijn lijk ambtelijker opstellen dan een bank waar dergelijke zaken incidenteier voor komen. Wij willen aan het eind van het seizoen wel eens onze teleurstelling uitspreken over de vele onhebbelijke reacties van 'collega's', die je dan ook nog durven te verwijten oncollegiaal te zijn. Natuurlijk zijn er veel wel goede 'collegiale' con tacten geweest. Maar naast de extra service die wij verrichten als vakantie- bank voor de organisatie hopen wij ver schoond te blijven van situaties zoals die zich thans nog te veel voordoen.'

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1983 | | pagina 3