Mystery Lady doo Nederland Geef ze de ruimte verzekeringen Met de regelmaat van een klok wor den campagnes opgezet om het pu bliek te informeren over de (onmo gelijkheden van verzekeringen. Om deze informatie te kunnen geven is een gedegen opleiding natuurlijk onontbeerlijk. En wat nóg belangrij ker is: als assurantiemedewerk- 19 (st)er moet je je voortdurend op de hoogte laten houden van alle veran deringen die er op het verzeke ringsfront plaatsvinden. Wat dat betreft weten de mensen van de AGO en Rabobank Dordrecht elkaar altijd uitstekend te vinden. In grote saamhorigheid weten zij hun doelstelling inhoud en hun acties fleur te geven. Enige tijd geleden werden de verzekeringsmensen van Rabobank Dordrecht weer eens in hun kennis bijgespijkerd door mid del van een gedegen interne oplei ding. Het gevolg was dat de promo tie van een verzekeringsactie die uitmondde in een opvallende stunt op een braderie, een grandioos suc ces werd. De noeste werkers in de frontlinie mogen best eens zo af en toe voor hun inspanningen beloond worden - zo dacht men daar in Dor drecht. En zo gebeurde het dat de meest succesvolle medewerk(st)ers, sa men met degenen die het juiste schadebedrag van een op de brade rie geparkeerde botsauto wisten te raden, op een rondvlucht boven hun eigen werkgebied en dat van de col- legabanken werden getracteerd. Waren ze op Zestienhoven nog zo 'zeker' als tijdens de campagne? Uit betrouwbare bron viel te beluiste ren, dat met enige zorg werd geke ken naar de kwaliteit van de 'Piper' en de windkracht. Het werd een adembenemende belevenis, een geslaagd slot van een hechte sa menwerking tussen de assurantie afdeling van Rabobank Dordrecht en de AGO, voor de Dordtenaren de afkorting van 'Altijd Geweldige On dersteuning'. Een lieftallige, enigszins mysterieuze dame stapt de bank binnen en baant zich resoluut of quasi-aarzelend een weg naar de afdeling reizen. Zij laat haar ogen gaan over het opgestelde display-materiaal en vraagt terloops iets over een of andere actie, die Martin-Air voert: 'de Martin-Air Mystery Lady op bezoek'. In het voorjaar is een groot aantal van deze dames op pad geweest om op de banken en reisbureaus de reismedewerk(st)ers te testen op hun kennis van de Martinairkilometercheque-actie. Wanneer zij van oordeel waren dat goede informatie werd verstrekt, dan kon de reisafdeling rekenen op een leuk zwaar verzilverd miniatuurvliegtuigje. En alsof dat nog niet genoeg was! Diegenen die een aantekening 'goed' tot 'uitmuntend' op zijn of haar beoordelingsstaat kregen, konden meedingen naar tien cadeaucheques en een speciaal georganiseerde champagneparty voor de medewerkers op de bank. De loting werd onlangs heel officieel verricht door een notaris. De Raboban- ken waren bijzonder goed vertegenwoordigd: maar liefst zes van de tien prijswinnaars zijn werkzaam bij een Rabobank: mevrouw Erna Wijers (IJ- muiden), mevrouw Martens (Eindhoven), mevrouw Mook (Winschoten), mevrouw De Vrij (Sittard), de heer Bakker (Emmeloord) en de heer Laker- veld (Gouda).

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1981 | | pagina 19