Verdrijf voorjaars -
moeheid in Wenen
Het blijft de 'groene' kolom, maar dat schrij
vend weet ik nog niet precies hoe hij in het ge
heel voor onze eerste 'eenentachtig-editie'
naar voren zal komen. De grote lijnen ken ik;
we zijn er in de redactieraad en met onze
'vormgevers' intensief over bezig geweest hoe
we de lay-out konden vernieuwen. Na vijfjaar
mocht dat ook wel eensik zelf en ook heel
wat anderen waren wel uitgekeken op dat
harde blauw en groen van de omslag. Al moet
ik zeggen, dat zo'n vijfjarige uiterlijke verschij
ning je ook weer vertrouwd is geworden.
Echter, niet omkijken in heimwee. De nieuwe
omslag en lay-out is met veel zorg gekozen en
als dit eerste nummer in de geest is van de
tussenweg, die onze voorkeur had, dan is dit
nummer een stap vooruit. Let op, er is bij ons
ook het voornemen naar een minder 'volge
propt' blad, want we denken dat dat prettiger
voor oog en geest is.
Dat gewijzigde uiterlijk is al een voorloper van
de uitvoering van nog een ander plan. Als het
niet tegen zit zal het er namelijk dit jaar van
komen, dat we die onpraktische tweemaan
delijkse verschijning kunnen bevorderen tot
een éénmaandelijkse. De 'band' zal er wel bij
varen. Ooit hebben we gehoopt, dat we al in
januari 1981 met de frequentieverhoging kon
den starten, maar dat lukte helaas niet. De
zeer welkome komst van Cok de Zwart - zie
onder 'Nieuw Gezicht' - biedt gelukkig een
reëel uitzicht op een maandelijkse produktie.
Voor het zover is, moet er nog het een en an
der gebeuren, want het gaat om een verande
ring, die ook de inhoud, de rubrieken en de on
derwerpen, raakt. Om een vakterm te gebrui
ken de formule in een blad moet aangepast
worden aan zijn verschijningsfrequentie. Eens
in de maand mag en kun je wat anders zeggen
dan eens in de twee maanden...
Voor de verdere toekomst ontwaar ik nog iets,
dat voor ons belangrijk kan zijn. Als we name
lijk tot een COR (Centrale Ondernemingsraad)
zouden komen, krijgt de onderlinge betrok
kenheid van al die personeelsleden van aange
sloten banken en Rabobank Nederland for
meel een speciaal accent. Wat voor effect zal
dat op 'Raboband' moeten hebben? Onze le
zers zuilen naast de officiële mededelingen
toch wel eens beschouwingen of meningen
over de COR-activiteiten willen horen. Dat zal
ook bij het personeel van Rabobank Neder
land leven, die immers dezelfde COR hebben.
In hoeverre kunnen, zo dat al wenselijk is, de
inhoud van Raboband en Coopij - het eigen
personeelsblad van Rabobank Nederland -
parallel gaan lopen? Kunnen die bladen zelfs
misschien op enige wijze samengaan of is het
beter ze gescheiden te houden?
We zijn met die verdere toekomst nog niet in
het klare. Komt tijd, komt raad. Eerst afwach
ten of en hoe er een COR komt. Naar horen
zeggen nadert Het rapport van de ingestelde
studiecommissie haar voltooiing en dat zal
ook wel wat meer houvast geven. Maar wie
nu al iets over de 'formule' van ons blad in re
latie tot een eventuele CO R wil zeggen, mag
dat best doen.
JRH
Voorjaarsmoe? Zin om de beslommeringen van alledag even te vergeten? Rabo
band zocht een remedie. Verkrijgbaar zonder doktersrecept en niet te duur.
Kortom, hier volgt een belangrijk bericht.
Al eens over een aanlokkelijk reisje gedacht? Een trip naar Wenen bijvoorbeeld.
Warm aanbevolen voor levensgenieters en/of cultuurminnaars plus -minnares
sen. Geen kwaad idee? Dan is dat afgesproken.
Jazeker, op verzoek van Raboband begon de activiteit Reizen binnen de Rabo
bank Nederland in samenwerking met touroperator Arke-Reizen een speurtocht
naar plezierige aanbiedingen, liefst leverbaar inclusief een civiel prijsje.
Het resultaat, waarvan uitsluitend onze lezers met één introducé(e) kunnen pro
fiteren, geeft Raboband hierbij prijs. Opgepast dus.
Op 30 april a.s. vertrekt 's avonds vanaf Schiphol een DC-9 van Martinair met
bestemming Wenen. Deze vlucht betekent het begin van ons 4-daags reisaan
bod voor de prijs van (dit is geen zetfout!) 385 gulden per persoon.
Vanaf nu staan de boekingsmogelijkheden open. Als gewoonlijk kunnen lief
hebbers er op de gebruikelijke manier voor terecht bij de reismedewerk(st)ers
van hun eigen bank. Maar wacht vooral niet te lang. De snelle beslissers zijn
ook in dit geval duidelijk in het voordeel. Maximaal 110 personen kunnen mee.
Meer capaciteit is er helaas niet op deze speciale chartervlucht.
aMbMOM