Verdrijf voorjaars - moeheid in Wenen Het blijft de 'groene' kolom, maar dat schrij vend weet ik nog niet precies hoe hij in het ge heel voor onze eerste 'eenentachtig-editie' naar voren zal komen. De grote lijnen ken ik; we zijn er in de redactieraad en met onze 'vormgevers' intensief over bezig geweest hoe we de lay-out konden vernieuwen. Na vijfjaar mocht dat ook wel eensik zelf en ook heel wat anderen waren wel uitgekeken op dat harde blauw en groen van de omslag. Al moet ik zeggen, dat zo'n vijfjarige uiterlijke verschij ning je ook weer vertrouwd is geworden. Echter, niet omkijken in heimwee. De nieuwe omslag en lay-out is met veel zorg gekozen en als dit eerste nummer in de geest is van de tussenweg, die onze voorkeur had, dan is dit nummer een stap vooruit. Let op, er is bij ons ook het voornemen naar een minder 'volge propt' blad, want we denken dat dat prettiger voor oog en geest is. Dat gewijzigde uiterlijk is al een voorloper van de uitvoering van nog een ander plan. Als het niet tegen zit zal het er namelijk dit jaar van komen, dat we die onpraktische tweemaan delijkse verschijning kunnen bevorderen tot een éénmaandelijkse. De 'band' zal er wel bij varen. Ooit hebben we gehoopt, dat we al in januari 1981 met de frequentieverhoging kon den starten, maar dat lukte helaas niet. De zeer welkome komst van Cok de Zwart - zie onder 'Nieuw Gezicht' - biedt gelukkig een reëel uitzicht op een maandelijkse produktie. Voor het zover is, moet er nog het een en an der gebeuren, want het gaat om een verande ring, die ook de inhoud, de rubrieken en de on derwerpen, raakt. Om een vakterm te gebrui ken de formule in een blad moet aangepast worden aan zijn verschijningsfrequentie. Eens in de maand mag en kun je wat anders zeggen dan eens in de twee maanden... Voor de verdere toekomst ontwaar ik nog iets, dat voor ons belangrijk kan zijn. Als we name lijk tot een COR (Centrale Ondernemingsraad) zouden komen, krijgt de onderlinge betrok kenheid van al die personeelsleden van aange sloten banken en Rabobank Nederland for meel een speciaal accent. Wat voor effect zal dat op 'Raboband' moeten hebben? Onze le zers zuilen naast de officiële mededelingen toch wel eens beschouwingen of meningen over de COR-activiteiten willen horen. Dat zal ook bij het personeel van Rabobank Neder land leven, die immers dezelfde COR hebben. In hoeverre kunnen, zo dat al wenselijk is, de inhoud van Raboband en Coopij - het eigen personeelsblad van Rabobank Nederland - parallel gaan lopen? Kunnen die bladen zelfs misschien op enige wijze samengaan of is het beter ze gescheiden te houden? We zijn met die verdere toekomst nog niet in het klare. Komt tijd, komt raad. Eerst afwach ten of en hoe er een COR komt. Naar horen zeggen nadert Het rapport van de ingestelde studiecommissie haar voltooiing en dat zal ook wel wat meer houvast geven. Maar wie nu al iets over de 'formule' van ons blad in re latie tot een eventuele CO R wil zeggen, mag dat best doen. JRH Voorjaarsmoe? Zin om de beslommeringen van alledag even te vergeten? Rabo band zocht een remedie. Verkrijgbaar zonder doktersrecept en niet te duur. Kortom, hier volgt een belangrijk bericht. Al eens over een aanlokkelijk reisje gedacht? Een trip naar Wenen bijvoorbeeld. Warm aanbevolen voor levensgenieters en/of cultuurminnaars plus -minnares sen. Geen kwaad idee? Dan is dat afgesproken. Jazeker, op verzoek van Raboband begon de activiteit Reizen binnen de Rabo bank Nederland in samenwerking met touroperator Arke-Reizen een speurtocht naar plezierige aanbiedingen, liefst leverbaar inclusief een civiel prijsje. Het resultaat, waarvan uitsluitend onze lezers met één introducé(e) kunnen pro fiteren, geeft Raboband hierbij prijs. Opgepast dus. Op 30 april a.s. vertrekt 's avonds vanaf Schiphol een DC-9 van Martinair met bestemming Wenen. Deze vlucht betekent het begin van ons 4-daags reisaan bod voor de prijs van (dit is geen zetfout!) 385 gulden per persoon. Vanaf nu staan de boekingsmogelijkheden open. Als gewoonlijk kunnen lief hebbers er op de gebruikelijke manier voor terecht bij de reismedewerk(st)ers van hun eigen bank. Maar wacht vooral niet te lang. De snelle beslissers zijn ook in dit geval duidelijk in het voordeel. Maximaal 110 personen kunnen mee. Meer capaciteit is er helaas niet op deze speciale chartervlucht. aMbMOM

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1981 | | pagina 3