eS1 ojo0 aftl»- KERSTMIS liefelceuiwnyiwuj B 3 Nadere inlichtingen: telefoon (040) 34 45 98 34 46 96 Elk kantoor dient de be schikking te hebben over een z.g. overvalalarme- ring. Als regel wordt deze alarmering als stilalarm uitgevoerd. Ten behoeve van het in werking stellen van het alarmeringssysteem wor den op diverse plaatsen in het kantoor drukknop pen aangebracht. Deze drukknoppen dienen te zijn voorzien van mem braanplaatjes of een indi catie anderszins, waaruit kan blijken dat een be paalde knop is ingedrukt. Wanneer wij hier een nuttig gebruik van willen maken dan dienen onder staande punten in acht te worden genomen: Elk personeelslid dient op de hoogte te zijn van de plaats waar de alarmdrukknoppen zich bevinden. Elke alarmknop dient, nadat er eventueel ge bruik van is gemaakt, zo spoedig mogelijk weer in de oorspronke lijke ongeschonden staat te worden ge bracht. Op de daarvoor in aan merking komende tijd stippen dienen de proefalarmen conse quent te worden uitge voerd. Elke storing aan het alarmsysteem dient zo spoedig mogelijk te worden hersteld. Het feest van de vreugde van het nieuwe begin: 'Jezus Christus', Gods Zoon, is geboren. Niet in een paleis maar in een stal zoals de profeten reeds hadden voorspeld. Het feest van de verjaardag van Gods Zoon; meestal in huiselijke kring gevierd. Opgevrolijkt door de kerstboom en de kaarsjes wordt deze viering dikwijls aanleiding tot het sluiten van vrede of het inlassen van een wapenstilstand. Het feest, waarvan helaas veel misbruik wordt gemaakt omdat het wordt gebruikt voor veel eten en drinken, terwijl er zoveel hongersnood in de wereld is. Gelukkig is er altijd een weg terug, een nieuw begin. Het feest van de blijde verwachting; het startschot is gelost, de wedloop is begonnen. Het eindpunt is nog niet bereikt maar de overwinning staat vast. E. den Dikken, hoofd administratie Rabobank Lage Zwaluwe Begrip 'Valt het u ook zo op dat er in een dienst verlenend bedrijf als het onze aardig wat gezeur opklinkt? Neem nu zo'n spaar- week: leuke sfeer, gezellige drukte, hui lende kinderen enz. enz. Traditiegetrouw mag elke spaarder die iets op z'n boekje laat bijschrijven een cadeautje uitzoe ken. Leuk voor de kinderen, denk je dan. Wat echter te doen wanneer een moe der voor de 4e of 5e keer verschijnt met een boekje om er voor de zoveelste keer vijf gulden op te laten zetten? Een diplo matieke poging uit te leggen dat zo'n handelwijze niet het doel is van onze spaarweek, mondt uit in een korte dis cussie waarna mevrouw stampvoetend en scheldend de (gelukkig automati sche) deur uitgaat. De volgende dag staat ze weer op de stoep. Om... ja, u raadt het al... het hele saldo op te ne men op grond van haar 'slechte' behan deling. En dan iedereen maar zeggen dat het de kinderen zijn die lastig doen. Een ander hoofdstuk wordt gevormd door de recente Telebingoverkoop. Elke privére- keninghouder kreeg een reserveringsfor mulier én er lagen stapels op de balie. Laat die andere mevrouw nou nét niet zo'n formulier gezien hebben, maar ze had wel een boekje..., dus... eiste ze ook zo'n (in de prullebak gemikt) formulier. Weer een boekje opgeheven. En dat alles voor het 'goede doel'. Ik begrijp overigens nog steeds niet welke organi saties er nu wél of géén geld van willen vangen. Gelukkig blijven er nog voldoende pret tige dingen te beleven; alleen vraag ik me af of in woordenboeken de term 'be grip' nog voorkomt???' Rene Kuzee, Bergambacht

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1980 | | pagina 8