D Op zoek naar integere met maatschappelijke betrokkenheid y*"1 f mm Continue afstemming vraag/aanbod Een matig imago, terwijl de arbeidsmarkt zich zodanig ontwikkelt dat de student de banen voor het uit kiezen heeft. De Rabobank heeft door haar organisatiestructuur vele gezich ten, die op vele wijzen naar buiten treden. Dit veroorzaakt een versnip perd beeld bij potentiële werknemers. Onbekend onbemind £r is echter £en andere kant aan deze imago-medaille. Hét Rabobank-imago bestaat niet, omdat werken voor Rabobank Inter national iets anders is dan voor een lokale bank, wat in essentie een klein bedrijf blijft. De bank in Amsterdam verschilt hemelsbreed van die in Ter schelling. De diversiteit is een kracht, maar het brede aanbod moet wèl ver teld worden. Lange tijd kende Rabobank een soort vacaturestop. Een vast be leid om de beste studenten naar de Rabobank te krijgen, was er AMRO, ING, CMG, of Shell, juist voor de Ra- niet. Vorig jaar werd op concernniveau een begin gemaakt met de £o£anp wluen stelselmatige zoektocht naar de talenten onder de studenten. werken? e nog 'verse' afdeling Ar beidsmarktcommunicatie wil de beste studenten op hbo- en universitair niveau werven, op voor waarde dat ze binnen de bedrijfscul tuur passen. Het is een zelfstandige activiteit, er wordt een brug gelegd tussen concerncommunicatie en human resources. Essentieel is een goed imago bij de huidige lichting stu denten. Want waarom zou een stu dent, die óók kan kiezen voor ABN Matig imago j-je Rabobank staat niet bovenaan in het rijtje van de meest gewilde werkge vers. De scores op 'dynamische omge ving' en 'brede ontplooiingsmogelijk heden' zijn matig. ABN AMRO zou een bank zijn met meer status en mooiere, flitsende pakken. Ook leeft onder studenten het clichébeeld als zou de Rabobank een agrarische kre dietverlener zijn en de gemiddelde me dewerker een dito achtergrond heb ben. Ook blijkt steeds weer dat onbe kend onbemind maakt. Want als er contacten worden gelegd, dan is de student razend enthousiast. De trai neeprogramma's en opleidingsmoge lijkheden scoren goed. Ook ervaart mensen de Rabobank dan als een gedegen organisatie met een 'no nons- ense', informele en menselijke bedrijfscultuur. Gericht zoeken j-)e (lancJelijke) tekorten aan bedrijfseconomen, bedrijfskundi gen, fiscalisten, juristen en informatie technologen kunnen oplopen tot dui zenden per functiegroep. De diversi teit van de organisatie vereist een gerichte propositie richting de diverse |B|j^ 'teamplayers

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1998 | | pagina 8