I RaboMagazine volgende maand voor bet laatst 3 6 13 14 16 20 En verder.. m w SSR Brochure Dossier Colofon U hebt het laatste 'reguliere' nummer van het RahoMagazine voor u liggen. Het besluit om de uitgave van het Ra boMagazine stop te zetten is een direct gevolg van de aanpassingen in de inter ne media en van de verminderde be langstelling voor het blad. Dit laatste was op te maken uit het lezersonder zoek dat vorig najaar is gehouden. In juni verschijnt nog één speciale uitgave onder de 'vlag' van het RaboMagazine. Deze zal geheel gewijd zijn aan 100 jaar Rabobank. Op dat moment zullen de medewer kers van de Rabobank al hebben ken nisgemaakt met de driewekelijks ver schijnende Rabokrant Extra. Deze neemt een deel van de functie van Ra boMagazine over, maar brengt ook vele nieuwe elementen. De lezer heeft de andere veranderin gen in de interne media al vanaf begin april kunnen ervaren. Zoals een verde re integratie tussen de zakelijker ge worden - verkleinde - uitgave van de Rabokrant en de Rabolnfobank, die weer resulteert in de actuele dagelijkse berichtgeving met veel taakinformatie Redactie legt laatste hand aan het mei nummer. Vlnr: Len Fraser, Mariëlle OostveenBettie Kooijman, Peter Craghs (met pijp) en Jan Paul de Vries (Volta) op het RaboWeb. Een volledige inte gratie van de Rabolnfobank in het Ra boWeb zal de volgende stap zijn. Hoewel in het kwantitatieve onder zoek onder lezers van het RaboMagazi ne driekwart van de medewerkers aangaf een groot gedeelte of enkele ar tikelen te lezen, werd dit tijdens groepsdiscussies niet voldoende beves tigd. Bij de lezers bleek onduidelijkheid te bestaan over de doelgroep. Van de lezers gaf 18% aan de aangeboden in- formatie helemaal niet interessant te vinden. Ruim de helft (54%) van de le zers beoordeelde de aangeboden infor matie als (heel erg) interessant. Dat was 12% minder dan het jaar daar voor. Andere negatieve geluiden waren volgens het lezersonderzoek: de geko zen onderwerpen, de te lange artikelen en het feit dat de artikelen niet weerge ven wat hen bezighoudt. Aan de kant van informatieleveran ciers (niet onderzocht, maar wél be kend bij de redactie) bleek men goed bekend met RaboMagazine en welke mogelijkheden je daarmee had. Vele banken (een kleine tweehonderd) en hun medewerkers (nog veel meer) heb ben op de een of andere manier bijdra gen willen en kunnen leveren aan de totstandkoming van artikelen van aller lei aard. Een kleine honderd medewer kers, van hoog te laag, werkten mee aan een rubriek als De Spraakmakers. De redactie dankt iedereen in en bui ten de organisatie die een bijdrage le verde aan de totstandkoming van het RaboMagazine. Het was een genoegen met hen te mogen samenwerken. Peter Craghs, hoofdredacteur. sptike Achter de schermen van het jaarverslag Spraakmakers over de 'hobbels' op de weg van de coöperatie De wording van de 'eigen' postzegel Nieuwe 'Rabo-lijn' vrijetijdskleding Kampioenen, muzikant en tractorfreak Profiel: Wim Meijer:'de voorzitter' RaboMagazine is het intern commu Aan dit nummer werkten mee Redactie-adres Vormgeving nicatieblad voor de Johan Nebbeling Interne postcode EO 518 Volta, Utrecht Rabobankorganisatie, bestemd voor Eva Rensman Postbus 221 alle medewerkers, bestuurders en Dick van de Schraaf 5600 MA Eindhoven Druk gepensioneerden. Jos Smeets Telefoon (040) 217 5009 Habo DaCosta, Vianen Paul Vreuls Telefax (040) 217 7136 RaboMagazine verschijnt 10 maal per Rik Weeda E-mailadres via Internet RaboMagazine wordt gedrukt op jaar. RaboMagazine@rn.rabobank.nl Reviva, minder milieubelastend Fotografie papier. Bladmanagement Herman Jonkman, pag. 9,10,11,12, Abonnementenadministratie Henny van Egmond 18,19 Wijzigingen uitsluitend schriftelijk Ton Kastermans, pag. 16 aan: Centraal Abonnementen Beheer, Redactie RoyLazetpag. 17 BC002, Postbus 80,5680 AB Best Peter Craghs (hoofdredacteur) Qerard Roos pag. 3 Mariëlle Oostveen Peter Smulders, pag. 14 Klachten over bezorging Fotobureau 't Sticht, pag. 3,4,5,17,20 Telefoon (040) 219 55 55 Productie Jan Timmermans, pag. 2 Telefax (040) 219 50 55 Len Fraser Ton van Vliet, pag. 16 Bettie Kooijman In deze RaboMagazine treft de lezer een brochure van de Stichting Steun door Rabobanken aan. De SSR bestaat inmiddels 25 jaar. Toch zijn heel wat collega's, zowel bij de lokale banken als bij Rabo bank Nederland, nauwelijks op de hoogte van het bestaan van de stichting. In de brochure daarom een beeld van hoe SSR onze gezamenlijke ken nis, ervaring en financiële middelen inzet om ook in ontwikkelingslanden economische ont wikkelingen op gang te brengen op coöpera tieve basis: 'Coöperatieve steun over de hele wereld. De brochure is ook in het Engels verkrijgbaar op het erin vermel de adres en telefoonnummer. We mogen de Rabobank wel 'een bank van klanten' noe men. Dat komt overduidelijk tevoorschijn uit de in de afgelopen jaren gevoerde coöperatiediscussie. Maar het is tegelijkertijd de grootste uitdaging voor alle betrokkenen. Wie verder wil binnen de Rabobank- organisatie klopt aan bij de Rabobank- Academie. Wat ze daar in huis hebben en weten te organiseren, bleek in 997 goed voor 49.000 cursisten...

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1998 | | pagina 2