s talent wil delen in de resultaten' 'Talent eist i u n Paul Burghouts, lid H Een 'innovatieve organisatiecultuur' is met recht een mooie kreet. Want wat is innovatie? En wat is cultuur? Paul Burghouts, lid van de Hoofddirectie: "De klantwaarde als leidend motief heeft vérstrekkende gevolgen. Wij hebben geen aandeelhouders. Rabo bank kan zich als enige concentreren op wat écht telt, en dat is klantwaarde. De lokale banken hebben een doorlopende opdracht om dat te realiseren. De vrijheid van de lokale bank, de facto zijn het zelfstandige ondernemers, is in mijn ogen doorslaggevend voor ons succes. In die context durf ik ook de Triple A-status te noemen. uit'. In de nieuwe cultuur passen globale afspraken en ruime kaders. Talent eist speel ruimte, talent wil delen in de resul taten. De ma- Omgekeerde piramide "p>e klassieke hiërarchische organisatie met chef, sous chef en adjunct sous chef is passé. Vroeger was het, heel gechar geerd, 'ik geef opdracht, zij voeren nager van nu stuurt op afstand, is een coach die je vertrouwt. We se lecteren managers op hun kwaliteiten op het gebied van motiveren en stimu leren. Technisch vakmanschap komt op de tweede plaats." Paul Burghouts: "Technisch vakman schap komt op de tweede plaats." "De rol van informatietechnologie wordt nog veel groter. Van massale gegevensverwerking op de achter grond is IT doorgedrongen tot het front office klantencontact. Maar ook hoeft de particulier niet meer op de bank te komen om alle zaken te kun nen regelen. Rabobank investeert jaarlijks circa 300 miljoen in infor matietechnologie. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden bete kent dat je de beste bent. Consequentie is wel dat Rabobank op ruime schaal budgetten reserveert voor opleidingen." Innovatieve organisatiecultuur

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1998 | | pagina 16