Oproep aan hobbyisten Vanuit diverse hoeken is de redactie van RaboMa- gazine de afgelopen maanden benaderd over het mogelijk in het blad opnemen van bijdragen over bijzondere hobby's. Vandaar deze oproep aan die genen onder onze lezers die denken over dit on derwerp wat te kunnen melden. Ook anecdotes over hobbyisten zijn natuurlijk welkom, maar het 'slachtoffer' moet er wél van weten. Vrijwel iedereen heeft wel een - bijzondere - hobby ist in zijn of haar omge ving. Sommige hobbyisten pra ten altijd over hun hobby. Ten minste één ervan manifesteerde zich zeer onlangs in de omgeving van de redactie met een oproep tot andere mensen die ook 'sin terklaaspapier' verzamelen. An deren zwijgen, maar die stille waters kunnen heel diepe gron den hebben. Zo zullen er wel licht toch ook mensen zijn die rolstoelen verzamelen of meldt zich nu de echte 'valscherm jager'. RaboMagazine wil graag in contact komen met mensen met bijzondere hobby's. Om twee re denen. Er zijn van die hobby's, die een breed publiek vast inte resseren en daarover wil de re dactie graag een reportage maken. Heeft die hobby ook nog iets met het werk te maken dan is dat mooi meegenomen. Ook wil zij - als daar tenminste be langstelling voor is - ruimte ter beschikking stellen om een ruil en oproephoekje in het leven te roepen. Vandaar óók een oproep richting hobbyisten. Wie zijn of haar verhaal kwijt wil als onder deel van een reportage of iets aan te bieden heeft uit dan wel vraagt voor de eigen verzame ling, is welkom. Uw reactie In alle gevallen zendt u uw re actie naar: Redactie RaboMaga zine, EO 518 of via e-mail (In ternet) naar: RaboMagazine@rn.rabobank.nl, onder vermelding van 'hobby's'. Vermeld svp duidelijk uw (werk)adres en het telefoonnum mer waaronder we u kunnen be reiken. Graag ontvangen wij de eerste golf reacties vóór 23 janu ari. De eerste hobbyisten kunnen dan in het februarinummer al aan bod komen. Redactie. "Van levensbelang is dat de carrying capacity wordt vastge steld. In bet Nederlands: milieugebruiksruimte. Die ruimte geeft aan welke milieubelasting de wereld kan dragen zonder dat noodzakelijke levensvoorzieningen in gevaar komen. Overheden en bedrijven kijken bier veel te weinig naar, laat staan dat ze biervoor een lange-termijnbeleid hebben. "De babyboomers, de generatie die vlak na de Tweede We reldoorlog is geboren, zullen de komende decennia het traditionele beeld van de senioren in de samenleving drastisch veranderen. Nog nooit in de historie is zo'n grote groep welvarende burgers oud geworden"Uiteraard zijn er grote vèrschillen in inkomen en vermogen, maar het gemiddeld besteed baar inkomen dat deze aanstormende groep senioren te besteden heeft, is nog nooit zo hoog geweest. Als je de zaak zou onderschatten, kan dat zeer ingrijpende ge volgen hebben. De tijd tikt door en er blijven nog geen 800 dagen over tot het jaar 2000. Als je de ernst van de zaak zou overschatten, is er hooguit enige financiële schade. "Toch blijft het soms moeilijk om managers te overtuigen van het belang van milieu-investeringen. Financiële mensen willen nu eenmaal altijd een optimaal rendement zien en dat is met mi lieu-investeringen niet altijd mogelijk. Anderzijds maakt de overheid het ons vaak lastig, bijvoorbeeld door te kort schieten de regelgeving of soms regelrechte tegenwerking.Wij pro beren nu al vijf jaar om bij een van onze vestigingen in Neder land een windturbine te plaatsen. Tot dusver heeft de gemeente ons om steeds weer andere redenen een vergunning geweigerd. "Volgens sommige opvattingen dient een minister van Financiën niet creatief, maar vooral bot te zijn. Alles wat hij moet doen is 'nee' zeggen. De enige vraag die hij met 'ja' mag beantwoorden, is: 'zei u nee?'". "We hebben geen besef meer van de band tussen de mens en zijn omgeving. Wie realiseert zich nog dat de producten die in de su permarkt te koop zijn ergens moeten groeien. Mensen die niet meer weten dat ze van de natuur afhankelijk zijn, kunnen het re spect daarvoor verliezen. "De grootste fout van marketeers is dat ze niet de straat op gaan om kennis te maken met hun eigen markt. (Izaak van Melle, algemeen directeur van Van Melle, in Forum, het blad van VNO/NCW) (Hoofdredacteur Irwin Kraal in NieuwsTribune) (Drs.A.L.Touw RA,onderdirecteur DNB in Het Financieele Dagblad, overdemillen n i u m p r o b I e m a t i e k (Liesbeth Stevens, milieumanagementcoördinator bij Van Melle Corporate Centre, in Economi sche Zaken, het blad van het gelijknamige ministerie) (Gerrit Zalm, minister van Financiën, in Het Parool). (Izaak van Melle, algemeen directeur van Van Melle, in Forum, het blad van VNO/NCW) (Faith Popcorn, de 'moeder aller trendwatchers', in NieuwsTribune)

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1998 | | pagina 17