O De vierde verzekeraar blijft alert! 13 14 17 20 En verder... 'Rabobankfamilies' jj s s i e r Colofon Net voordat ik met het schrijven van deze gastcolumn wilde beginnen, ontvingen wij het bericht dat Interpolis een plaats is geste gen op de ranglijst van Nederlandse verzeke raars: van vijf naar vier. Dat stemt tot dank baarheid, want deze fraaie stap voorwaarts is vooral het resultaat van de intensieve sa menwerking met de Rabobank. U weet blijk baar de weg naar uw eigen verzekeraar steeds beter te vinden. En kennelijk slagen wij er samen steeds beter in om de wensen van onze klanten te honoreren. Ondanks dit gezamenlijke succes blijven wij openstaan voor uw collegiale suggesties om productbeleid, marktbewerking en adminis tratieve systemen nóg beter op elkaar af te stemmen, leder lid van de Interpolis-hoofd directie en iedere directeur van een business unit houdt persoonlijk contact met een aan tal kringen van de Rabobank. Zo krijgen we uit de eerste hand te horen wat er bij u alle maal leeft. Zijn er structurele problemen in de samenwerking, dan beschikt u over een rechtstreekse verbinding met een beslis singsbevoegd directielid van Interpolis. Daarnaast hebben wij een centrale unit op getuigd die zich specifiek bezighoudt met de behandeling van klachten. Dat moet onze gezamenlijke 'performance' absoluut naar een nóg hoger niveau kunnen tillen. Denkt u overigens niet dat het in Tilburg klachten regent. Steeds meer banken tonen waardering voor onze systemen, voor onze acties om de dienstverlening te verbeteren en voor de manier waarop wij plaatselijke activiteiten ondersteunen. Ook merken wij dat onze pogingen om goede persoonlijke verhoudingen - op alle niveaus - te stimule ren, vruchten afwerpen. Onze slogan 'Bij In terpolis denk je aan mensen' krijgt ook in de richting van onze Rabobank-collega's steeds meer reliëf. Illustratief in dit verband is de respons op onze uitnodiging aan cliëntadvi seurs en commercieel managers om met hun gezinnen onze gast te zijn tijdens de Tilburg- se kermis. Bijna drieduizend mensen gaven gehoor aan deze uitnodiging! Uw bezoek aan ons nieuwe hoofdkantoor en het aan sluitende bezoek aan de vele attracties heeft de persoonlijke banden nog eens stevig aan gehaald. Wij blijven alert op het verbeteren van onze relatie. Zo zijn wij ook zeer benieuwd naar de resultaten van het onderzoek dat twee bank directeuren verrichten in het kader van hun MBA-studie. Wij zullen hun aanbevelingen serieus nemen, dat beloof ik u. De vierde plaats op de ranglijst is mooi, maar er doen zich gelukkig nog steeds nieuwe groeikan sen voor. In een open, collegiale verstand houding moeten we die samen kunnen be nutten. Jan Vullings Voorzitter hoofddirectie Interpolis Honderden leden van'bankfami- lies' hebben samen met duizen den anderen de piketpalen uitge zet voor de Rabobank van nu.De bank die dankzij weer nieuwe generaties van medewerkers hard op weg is naar morgen en overmorgen. Persoonlijk, Samenwerken en Deskundig - zo blijkt uit de eerste aflevering over Rabobankfamilies in dit nummer - is van alle tijden. In de volgende afle vering van 'de Rabobankfamilies' (oktobernum mer RaboMagazine), zullen alle families worden genoemd die op de een of andere manier van zich hebben laten horen. De redactie kon niet met alle families gesprekken voeren, maar zij gaat er vanuit dat de gesprekken die wél zijn gevoerd exemplarisch mogen heten voor het fenomeen 'Rabobankfamilies'. 3 De hectiek op de optiebeurs Dagboek uit Hong Kong Puzzelen met RaboMagazine Het coöperatielid Uë iiiïidkóVdkëïi Peptalks, survivaltochten, incentives, het positieve stress-denken en motivationses- sies moeten van de dominee een koopman maken. Ook de Rabobank 'gaat daarvoor'. Want een bankier die lacht, is al lang niet meer verdacht. Een gesprek met managers uit de organisatie over motivatie en 'anders met elkaar omgaan'. Een interne Europese markt is als een huis zonder dak. De laat ste stand van zaken rond euro en EMU in het Dossier RaboMagazine is het intern commu Aan dit nummer werkten verder Martin Mooij, pag. 2,5 Klachten over bezorging nicatieblad voor de mee Ton Poortvliet, pag. 2,6,1,8 Telefoon (040) 219 55 55 Rabobankorganisatie, bestemd voor Jennifer Chan Hans-Joachim 5chröter, pag. 10,18, Telefax (040) 219 50 55 alle medewerkers, bestuurders en Kees van Dun 19 gepensioneerden. Ineke Hogendijk 'tSticht,pag. 9,10,,11,12,20 Vormgeving Hans Koenekoop Jan Timmermans, pag. 3 Volta, Utrecht RaboMagazine verschijnt 10 maal per Constance Kwant Loek Zuyderduin, pag. 4 jaar. Willemien Veldman-Marsman Druk Paul Vreuls Redactie-adres Habo DaCosta, Vianen 2e jaargang, nr 3 - september '97 Jan Vullings Interne postcode EO 516 Postbus 221 Rabomagazine wordt gedrukt op Bladmanagement Fotografie 5600 MA Eindhoven Reviva, minder milieubelastend Henny van Egmond ANP Foto, pag. 14,15,16 Telefoon (040) 217 50 09 papier. Gerrit Boer, pag. 4 Telefax (040) 217 71 36 Redactie Jiri Bijlier, pag. 12 E-mailadres via Internet Peter Craghs (hoofdredacteur) Capital Photos, pag. 13 RaboMagazine@rn.rabobank.nl Mariëlle Oostveen Jennifer Chan, pag. 14,15 Julio Dannetto, pag. 2 Abonnementenadministratie Productie Martin Droog, pag. 4 Wijzigingen uitsluitend schriftelijk Len Fraser Persbureau Van Eijndhoven, pag. 12 aan: Centraal Abonnementen Beheer, De Jong en Van Es, pag. 19 BC102A, Postbus 80,5680 AB Best

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1997 | | pagina 2