Cruise langs Griekse eilanden en Turkije o 100b nè ioq. Een beetje terug van uitzendkrachten Rooskleurig Selectieproces gemist ie droomt niet eens van een prachtige cruise? Dan is het tijd om de lezers van RaboMagazine attent te maken op een speciale cruise-aanbieding: met de Bolero van Festival Cruises langs de Griekse eilanden en Turkije. Met de vertrek- en aankomsthaven Venetië mee doet deze cruise acht havens aan. In bijna elke haven is er een (facultatief) excursie programma, dat de deelnemers de gelegenheid biedt lokale bezienswaardigheden te bezoeken. Zo kunnen de cruisegangers in Ephese (Kusadasi) één van de best bewaarde steden uit de oudheid bewonderen. Vanuit de haven Katalon bezoekt u het fascinerende Olympia. Delos is archeologisch gezien een van de interessantste vindplaat sen van Griekenland. Bij elke bestemming een nieuw avon tuur! De vertrekdata voor deze cruise zijn 12 en 19 juli a.s. en zij duurt telkens van zaterdagmiddag tot de volgende zaterdag ochtend. De speciale prijzen voor deze cruise variëren van ƒ845,- per persoon voor een 4-persoonsbinnenhut tot 2.685,- voor de bestgelegen 2-persoonsbuitenhut. Onderweg worden de havens van Dubrovnik, Katakolon (Olympia), Delos, Mykonos, Kusadasi, Patmos en Pylos (Navari- no) aangedaan. Deelnemers kunnen vrijdags in Nederland op de Royal Class Bus stappen in Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Maastricht óf op zaterdag met KLM vliegen. De toeslagen voor deze beide aan- en afvoerreizen bedragen re spectievelijk 260,- en 660,-. De volledige informatie is be schikbaar bij de reisafdeling waar aanmelders ook terecht kunnen voor de boeking en staat vanaf maandag 28 april in de Rabolnfobank onder nummer 717401 tleiH Een korte reactie op uw artikel over de arbeidsmarkt van de toekomst. Fiet deel over de uitzendkrachten vind ik wel wat rooskleurig. Als je bijvoorbeeld op die basis een cliëntadviseur inhuurt rijst bij ons sterke twijfel of de com merciële aspecten van die functie dan wel goed inge vuld kunnen worden. Over tijdelijke contracten zou ik willen opmerken, dat je die mensen in de praktijk best op hun juiste waarde kan in schatten. Flet voorbeeld dat Floogeveen in het artikel geeft, spreekt ons aan. Een belangrijk voordeel vinden we hier ook de flexiliteit in de inzet. Wat de telewerkers be treft tenslotte: er moeten be slist wél goede afspraken worden gemaakt over de be reikbaarheid. Wim Oude Nijeweme Hoofd Bedrijven Rabobank 'Borger e.o.' Binnen mijn afdeling (Cliënten Advies) komen wij weer enigszins terug op het op grote schaal inzetten van uit zendkrachten,al dan niet in poolverband. Hoewel uit zendbureaus in het algemeen goede diensten verlenen, is het organisatorisch wel eens moeilijk om uitzendkrach ten op een goede manier te laten meedraaien. Wij bewerken de markt met dertien kanto ren met een minimale bezetting. Een uitzend kracht moet voorkomende werkzaamheden daarom voor 100 procent kunnen overnemen van onze vaste krachten. Enkele problemen waar wij tegenaan lopen zijn onder meer: het bijhouden van nieuwe ontwikkelingen en het volgen van interne opleidingen; onderhou den van kennis en vaardigheden; password- beheer, sleutelbeheer en toegangscodes én het verminderen van de herkenbaarheid aan de balies. Wat ons opvalt is het verschil in aanpak en aandachtsgebieden van uitzendbureaus. En kele voorbeelden: Via START hebben wij een Rabobank- pool opgericht, die zorgt voor vervanging op het niveau van baliemedewerker. Echte cliëntadviseurs zitten niet in deze pool. Via Adecco (en Adia-Welten) laten wij wel eens aankomende cliëntadviseurs oplei den met een goede vooropleiding. Hier hangt een prijskaartje aan, maar in de praktijk voldoet dit goed. Via Vedior/ASB laten wij regelmatig de werving en voorselectie van nieuwe cliën tadviseurs verzorgen. Vaak is men in staat om uitstekende kandidaten te leveren. Via Randstad huren wij vaak nogal admi nistratief ingestelde mensen in voor een bepaalde tijd. Via Manpower slagen wij er nog wel eens in geschikte vakantiekrachten in te scha kelen. Simon Postma Commercieel manager Cliënten Advies en Eigen Huis Rabobank De Lauwers, Surhuisterveen Eén aspect betreffende het inzetten van de uitzendbu reaus mis ik nog in uw artikel, namelijk het selectieproces. Door het inzetten van uitzendkrachten kun je zonder lange selectieprocessen personeel werven hetgeen (meestal) vol doet aan de bekende criteria die binnen de bank worden ge hanteerd. De uitzendbureaus zijn tenslotte bekend met onze normen rondom opleiding, PSD en VVV (Vlot, Vrolijk en Vrien delijk). Op deze wijze is door onze bank de laatste maanden veel vuldig via Vedior/ASB tijdelijk personeel in dienst genomen. Nu duidelijk is dat we daadwerkelijk gaan fuseren per 1 mei a.s. (met Rabobank Diessen - red.) worden twee personen in vaste dienst genomen. RenëCoppens Directeur Rabobank Hilvarenbeek Bijdragen van lezers moeten bondig zijn geformuleerd en voorzien van volledige naam en (werk)adres. De redactie heeft het recht bijdragen te weigeren en zono dig in te korten. De redactie is niet verantwoordelijk vpor door inzenders verstrekte foutieve infor matie, ongeacht of dit brieven van lezers dan wel lezersaanbiedingen vanuit de bank betreft. Reageren via Internet kan ook, via: RaboMagazine@rn.rabobank.nl 17

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1997 | | pagina 17