Bedrijfskleding 'Dans van de wederkeer' moderne Orpheus-mythe Dan allemaal Liever advies Eigen kleding Vóór Alléén advies Deze pagina Plein vormt een nieuwe rubriek in uw magazine. In de eerste plaats is er ruimte voor reacties van lezers. Die bijdragen moeten wél iets van doen hebben met uw relatie met de bank, uw collega's, uw werkomgeving of de relatie tussen bank en omgeving. Soms zal de redactie de lezers expliciet vragen hun mening over een artikel te geven. Meningen, vragen, opmerkingen en suggesties moeten wel bondig geformuleerd zijn. Debuut René den Ouden Het artikel over bedrijfskleding en de presentatie van de medewerker in het januarinummer van RaboMagazine heeft een aantal reacties opgeleverd. Plein: voor én door u P) e redactie hoopt zo nog beter te vernemen TV wat er onder de lezers leeft. Het zal het bij voorbeeld kunnen voorkomen dat dankzij de lezers een bepaald onderwerp in een artikel wordt uitge werkt, in het magazine of in de Rabokrant. Dat zal ervan afhangen hoe de actualiteit het best gediend kan worden. Ook is op deze pagina een aantal keren per jaar ruimte voor aanbiedingen aan de lezers. Een enkele maal zal een puzzel of een prijsvraag worden opge nomen. Een tip in dit verband: bewaar het RaboMa- gazine thuis goed, want er komt vast een beeld- en tekstpuzzel óver de inhoud van het magazine. Redactie Bijdragen van lezers moeten bondig zijn geformuleerd en voorzien van volledige naam en (werk)adres. Be redactie heeft het recht bijdragen te weigeren en zonodig in te korten. 'e redactie is niet verantwoordelijk voor door inzenders ver strekte foutieve informatie, ongeacht of dit brieven van lezers dan wel lezersaanbiedingen vanuit de bank betreft. De afdeling Elektronische media/RaboInfobank is niet direct de plaats waar je een romanschrijver verwacht. Alles draait er om zakelijke teksten. Dat het een het andere niet uitsluit, bewees eindredacteur René den Ouden met'Dans van de we derkeer', het boek waarmee hij onlangs debuteerde. 'Dans van de wederkeer' is in feite een moderne versie van de Griekse Orpheus-mythe. Het verhaal speelt zich af in de jaren '80 en is een bitterzoet sprookje over een eerste liefde. De hoofdpersonen Wouter en Lisa houden ondraaglijk veel van elkaar, maar omdat ze niet in staat zijn over hun gevoelens te praten gaat het mis tussen hen. Wanneer Lisa zeven jaar later zelfmoord pleegt en een brief achterlaat, wordt Wouter weer met het verleden geconfronteerd. In zijn gedachten neemt hun liefde mythische vormen aan en in het schemer tussen dromen en waken gaat hij naar haar op zoek. 'Dans van de wederkeer' is een vlot geschreven en aangrijpend ver haal, met filosofische en historische thema's. Het is uitgegeven bij Uitge verij SUN. ISBN 906168 478 1. Prijs: ƒ24,95. JUDITH VAN DE VELDE Bedrijfskleding is een mo gelijkheid om je te onder scheiden van anderen. Wil je dit als Rabobankorganisatie dan moetje dit met alle Ra- bobanken doen. Kleedadvies, dat moet niet nodig zijn. In het sollicitatiegesprek moet dit een onderwerp zijn. De kleding maakt een vrouw of man. Wil je vertrouwen van een klant winnen dan zal cor recte kleding een must zijn. Alex Vosjan directeur Rabobank Ommen Bedrijfskleding vond ik voorheen een goed idee. Je hoeft 's morgens niet meer te verzinnen wat je aan moet trekken én vanwege het kos tenplaatje. Nu denk ik daar heel anders over. Ik vind dat het ten koste gaat van je eigen identiteit. Kleding is iets heel persoonlijks. Kle dingadvies en kleurenanaly se vind ik een goed idee. Dat heeft ook iets persoonlijks voor de persoon op zich. Daardoor word je bewust ge maakt van hetgeen bij je past wat betreft styling en kleur. Mirjam van der Hout Baliemedewerkster Bedrijven Rabobank Ridderkerk Ik denk dat het persoonlij ker overkomt wanneer een adviseur zijn eigen kleding draagt. Een kledingadvies is denk ik wel op zijn plaats, omdat je, doordat iedereen weet wat hem of haar het beste staat, een professione ler uitstraling krijgt. Als ie mand zelf iets uitkiest waar van hij of zij weet dat het goed staat, is dat beter dan 'standaard'-bedrijfskleding die misschien helemaal niet bij de persoon past. Tanja Hartman medewerkster Bedrijvenadviesgroep Rabobank Soest-Baarn Wij zijn voorstanders van bedrijfskleding. Vanuit de bank gezien staat het naar de klant toe professioneel en verzorgd. Het is direct her kenbaar. Vanuit het perso neel gezien is het een stuk gemak.'s Morgens niet meer verzinnen watje aantrekt en bij het kopen van eigen kle ding hoefje geen rekening meer te houden met kleding adviezen van de bank. Wel moet er gedacht worden aan variatie, dus voor ieder toe passelijke kleding. En graag modieus. Medewerksters geldhandelingenbalie Rabobank Ridderkerk Persoonlijk houd ik niet zo van eenheidsworst. Mensen zijn niet hetzelfde. Bankkan toren binnen de Rabobank organisatie verschillen al sterk. Waarom allemaal in de zelfde kleding lopen als de organisatie niet eens overal hetzelfde uitstraalt. Dat ie dereen binnen de bank die met klanten in contact staat er verzorgd uitziet, vind ik niet meer dan logisch. Advies over wat het beste bij je past, lijkt me ook nuttig. Alhoewel het wel bij een advies moet blijven. Jan Peter Snijders relatiebeheerder Rabobank SoestBaarn 17

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1997 | | pagina 17