W[r@w\w(sm^)@Dd](S[r IK®Gw[ijj[k SXSDB <al<2 Mjjmiï Wijnand Wassink (39), assurantie-adviseur, Rabobank Katwijk aan de Rijn/Valkenburg: Karin Bos (24), telefoniste/receptioniste/ secretaresse, Katwijk aan de Rijn/Valkenburg "Ik zit letterlijk en figuurlijk midden in de bank. Als een spin in een web. Dat is makke lijk, want ik heb veel contacten, zowel met cliënten als met collega's. Ruimte heb ik ge noeg, maar dat mag ook wel. Moet je zien wat hier staat: de telefooncentrale, een com puter, een fax, een rekenmachine, een type machine en een dictafoon. In mijn functie is het soms lastig om mijn bureau netjes te houden. Als ik ergens mee bezig ben, word ik vaak onderbroken door de telefoon of door cliënten aan de balie. En je kunt niet steeds de boel opruimen. Ik deel dit bureau met een parttime collega. Toch is dit duidelijk mijn eigen werkplek waar ik me he lemaal thuis voel." Ria Gideonse (43), cliëntadviseur, Rabobank Vrouwenpolder: "Vroeger was dit een kruidenierszaak. En de hal was een garagebedrijf met een tankstation ervoor. Dat kun je er nog aan afzien, 't Is een gezellig, huiselijk gebouw. En toch functioneel. Dat wit spreekt me ook erg aan. Het past echt, hier in de Dorps straat. Ik vind het mooier dan die moderne nieuwbouw. Jammer van die uithangbor den, die doen er echt afbreuk aan. Maar dat kan nu eenmaal niet anders." Anneke Berkelder (50), cliëntadviseur, Rabobank Vrouwenpolder "Ik heb wel op grotere vestigingen gewerkt, maar dit is leuker. Hier ben je breder bezig. En omdat ik in dit dorp woon, is mijn werk een verlengstuk van mijn sociale leven. Eigenlijk is het hele kantoor mijn werkplek. Ik heb een eigen bureau, maar sta ook vaak aan de balie. Het nadeel van deze werkplek is dat de mensen je altijd zien. Soms heb ik een bulk werk die gewoon af moet. Komen er mensen binnen, dan verwachten ze dat je ze me teen helpt. En je kunt het niet maken om te blijven zitten. Maar als het echt moet, kan ik altijd achter in het spreek kamertje gaan zitten." "Om nou te zeggen: wat een spectaculair pand, nee. De nieu we kleuren blauw en oranje maken het wat fleuriger, maar echt mooi vind ik het gebouw niet. Het is wel heel functioneel. Het voldoet aan alle nieuwe eisen, iedereen kan er makkelijk naar binnen en het is representatief. De locatie is ons sterke punt. We zitten precies tussen Katwijk en Valkenburg, heel centraal. En we hebben het voordeel dat wij als zo'n beetje de enige bank in deze gemeente een behoorlijk par keerterrein hebben voorde cliënten. Com mercieel erg aantrekkelijk." Wendy Boonstra (24), eerste medewerker facilitaire ondersteuning, Rabobank Leeuwarden: "Ons kantoor heeft een naam: Het Bilthuys. Het is geopend in juni 1993. Het gebouw heeft iets, vind ik. Het staat er. Je ziet het al van verre: daar zit de Rabobank. Ik ben trots op dit gebouw, ja. Dit pand straalt ontzettend veel klasse uit. En het oogt warm. Dat geldt ook voor het interieur. Cliënten reageren positief. Niet alleen op het gebouw en het interi eur, maar ook op de bereikbaarheid. De locatie is perfect, zo dicht bij het station." Linda Posset (24), cliëntadviseur, Rabobank Leeuwarden "Toen ik hier de eerste keer bin nenkwam, dacht ik: wow, wat een ruimte! Het lijkt helemaal niet op een bank. 't Is meer een hotellobby met dat licht en die planten. Ik hou zelf niet zo van oudroze en zwart, maar het zijn wel warme kleuren. Ook de cliënten moesten wennen. Kan ik me goed voorstellen. Er zijn er die hebben afgehaakt, omdat ze het te massaal vinden. Voor mij is vooral belangrijk dat ik hier goed kan werken. Moet je zien wat een bureau! De cliënten zit ten tegenover je. Dat geeft meer pri vacy en het praat een stuk prettiger. Iets minder plezierig is dat ze je altijd kunnen zien. Ook als je even druk bent met iets anders."

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1996 | | pagina 15