Rabobank site op Internet moet nog tot leven komen -v ipfpftif ff» §0*^wm Het staat er *f fcg|j keurig, op het k£| scherm. Grote sf v a blauwe letters 'i op een zand- rrsn'Si.-m ■- 'mm mm mwm» kleurige onder- t-z*z»* Q grond. Links in de hoek het inmiddels overbekende beeldmerk van de Rabobank, een mens die over een zonnewijzer loopt. Daaronder, in de zelfde fris blauwe letters, onderstreepte korte zinnetjes als: 'Over de Ra bobank', 'Persoonlijke dienstverlening' en 'Kijk op de economie'. Als het aanwijspijltje van de muis op een zinnetje terechtkomt, verandert het plotseling in een handje. Ik druk twee keer op de muis en even later verschijnt er weer een pagina, opnieuw met onderstreepte blauwe zinne tjes. Ik klik met de muis op 'De Rabobank bij u in de buurt' en er komt een pagina in beeld waarop onder meer een plaatsnaam kan worden in getypt. Als ik Haarlem heb ingevuld, zet ik het pijltje van de muis op het vakje Zoek en prompt verschijnt een lijst met alle 12 vestigingen van Rabobank Haarlem op het scherm. MSN i - w 9 m M V n verder niet zoveel,' zegt Stan Polman, sinds kort ma- nager Internetzaken hij Ra bobank Nederland. 'Terwijl er zoveel meer kan met Internet. Iemand die op onze site kijkt, moet bijvoorbeeld via datzelfde Internet een vraag kunnen stellen aan iemand van de bank. Of kunnen zien wie zij moet hebben voor een persoonlijk advies over een le ning. Een van de grote voordelen van Internet is dat het een interactief me dium is. De televisie praat tegen je, op Internet kun je als het goed is terug praten. Je kunt a la rninute meedoen aan een spelletje. Of 's avonds om 't tien uur een e-rnail naar de bank sturen waarop f -je de volgende dag ant- woord krijgt. Die func- w-tie, dat interactieve, dat wordt op onze huidige site absoluut niet goed benut. Nog maar weinig lokale banken hebben f bijvoorbeeld een e-mail- •adres. En dat moet wel, *_wil je als Rabobank '•blijven meetellen op In- IC Peuterstadium j)e vraag 2 is natuurlijk: moeten we u» dat als Rabobank wil- 4^-len? Het grootste deel Sr#van Nederland kent In- --» P teniet vooralsnog alleen ld Van horen zeggen of hooguit van een ver haaltje in de krant of een korte repor tage op televisie. Alom praten 'des kundigen' en journalisten elkaar na dat Internet hét medium van de toe komst is, maar als dat al zo mocht zijn, dan is het medium nog niet heel veel verder dan het peuterstadium. Op wat aanbieders van aansluitingen en enkele softwarefabrikanten na, is er tot dusver niemand die ook maar een cent aan het wereldwijde netwerk van computers verdient en het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn zal veranderen. Kortom, hoe nuttig is dat net eigenlijk voor de Rabobank? Stan Polman: 'Je moet naar de toe komst kijken. Media als Internet zul len naar mijn idee, en ook van heel veel anderen, een grote vlucht nemen. Nu is her inderdaad allemaal nog in een relatief pril stadium, maar als je ziet hoe snel de techniek zich ontwik kelt dan is het zaak om er bij te zijn. We moeten ook op het ge- bied van Internet koploper Tw" blijven. In Nederland groeit <1

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1996 | | pagina 19