Uë aiiïAtik.Wtikéïi, Zorgen voor het milieu in de eigen woonomgeving krijgt handen en voe ten. Ook in de werkomgeving zijn we ermee bezig, spontaan en op eigen initiatief dan wel door de zorgzame werkgever achter de broek gezeten. Een ander aspect van zorg is het milieu óók nog in de gaten houden terwijl je bezig bent zaken te doen. De Spraakmakers staan erbij stil. Wat heeft het milieu met een kredietaanvraag te maken? En wat doe je met een interes sante klant die niet over de juiste milieuvergunning beschikt? Wel eens iemand 'uit milieu-overwegingen' de deur gewezen? Een gesprek over tas ten en proberen, vallen en opstaan, verschillen, maar ook overeenkomsten in de benadering. Soms meer vragen dan antwoorden. In gesprek: Adri Geerts, manager Bedrijven bij Rabobank Asten, en Dave Martens, financie ringsanalist Midden- en Grootbedrijf bij Rabobank Eindhoven. Het Milieu in Zaken: zo'n opmerking van De Kredietin spectie hebben we contact gezocht met Rabobank Nederland. Maar daar is eigenlijk niemand die zich specifiek met het milieu bezighoudt. Voor HID - Handel, Industrie en Dienstverle ning - bestaat niet zoiets als een cen traal aanspreekpunt. Daaruit zou je Martens: 'Naar ons idee krijgt het milieu bij de kredietaanvraag te weinig aandacht. Dat geldt niet alleen voor onze bank, elke bank hoort van De Kredietinspectie wel eens dat meer aandacht moet worden besteed aan vergunningen. Naar aanleiding van

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1996 | | pagina 8