Baliemedewerker voortaan cliëntadviseur Janssen Meneer Janssen zit thuis op de bank. De kleine ligt in bed, de afwas is gedaan en als het meezit kan hij een paar uurtjes ongestoord bijkomen. De telefoon nnn* un nQ^t (je hoorn van het draadloze toestel die naast hem ligt. 'Janssen...' 'rz^edenavond,' hoort hij aan de andere kant, 'met Betty Tisselaar van de Rabo bank. Schikt het als ik u een paar dingen vraag?' Meneer Janssen kijkt verbaasd naar zijn vrouw. 'De bank?' denkt hij bij zichzelf. 'Om half negen 's avonds? Wat moet die nu?' 'Tuurlijk,'antwoordt hij, 'zegt u het maar...' Cliënt-adviseur Betty Tisselaar weet precies wat ze wil. Voor haar ligt de compu ter-uitdraai die ze een paar dagen eerder heeft gemaakt. Ze weet dat de Jans sens kortgeleden een baby hebben gekregen en heeft in de computer gezien dat ze wel een rekening hebben bij de Rabobank maar nog niet verzekerd spa ren. Via de telefoon hoopt ze nu in elk geval de interesse van het paar te wek ken voor zo'n spaarvorm, waarmee bijvoorbeeld een studiekapitaal voor de kersverse wereldburger kan worden opgebouwd. Mochten de Janssens belang stelling hebben, dan wil ze het telefoontje vervolgen met een afspraak op de lo kale Rabobank waar ze werkt. Goedemorgenkan ik u van dienst zijn Cees van Tiggelen, manager van het segment Cliënten Advies, grinnikt als hij het voorbeeld van de denkbeeldige Betty Tisselaar leest. 'Precies,' zegt hij, terwijl hij het papier terzijde legt, 'zo zal het gaan. Pro-actief heet dat met een mooi woord. Niet meer wachten tot een paar als de Janssens zelf op het idee komt om iets voor zijn kind te regelen, maar de klan ten vanuit de bank benaderen met een gericht voorstel. Vroeger kwamen de mensen vanzelf wel naar de bank. Maar door allerlei oorzaken is dat een stuk minder geworden. En ja, als de berg niet naar Mohammed komt, moet Moham med maar naar de berg, nietwaar?' Baliemedewerkers heten ze nu nog, de mannen en vrouwen die bij de lokale banken het dagelijkse contact met de klanten van de Rabobank verzorgen. Cliëntadviseur wordt hun nieuwe titel. Niet alleen klinkt dat een stuk vlotter, het geeft ook veel meer aan wat de

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1996 | | pagina 4