Amsterdamse Optiebeurs naar De Lauwers Veilig verkeer met fiets- vlaggetjes BUI'1'1™ Ooster- t ww beek werft middenstand voor de chipknip Heerenveen trekt massa's toeristen die hun gezicht oranje en rood wdS blauw verven' ■pa fietsvlagset'e RABO landelijk JEUGD toernooi 28-4-',936 HEERtNVEEh Hele dag in touw De reclametour in de auto is slechts een onderdeel van Geertsma's activiteit in het wielerweekend. Vanaf het krieken van de dag is de Heerenveense bankier in de touw. 's Ochtends vroeg zorg ik dat er een lint wordt ge trokken over de weg om het eind van de sprint te marke ren. Aan de start heb je geen streep, maar een man die met een vlag staat te zwaai en. Dat is best leuk voor een dagje.'Geertsma verbetert snek'Twee dagen. De dames fietsen op zaterdag, en de heren op zondag. Aan het eind moetje de heleboel weer afbreken. Dat hoort erbij. Dat komt omdat ik in het bestuur heb gezeten. Dan weet je wat er te doen is. Je kunt niet zomaar weg gaan. Zondagavond laat denk ik:'Pfoe. Dat is weer goed gegaan. Gelukkig ben ik er nu weer een jaartje vanaf. Het was een prachtig weekend met veel zon. Eer lijk gezegd denk ik dan: Lie ver had ik zelf een flink eind gefietst.' Helaas. Dat zit er voorlopig niet in. Geertsma: 'Door het wielrennen en het feit dat ik al bijna 28 jaar werk bij Rabobank Heeren veen kennen veel mensen mij. Mijn vrouw vindt dat soms lastig. Als ik bood schappen ga doen of zo. Dan zegt iedereen je weer gedag. De mensen weten mij wel te vinden.' Thialf Geertsma vergoeilijkt de vanzelfsprekendheid waar mee de dorpelingen op hem rekenen met een lach. Eigen- Driehonderd schoolkinderen uit Bath- men en het nabijgelegen dorp Okken- broek hebben in mei een oranje vlaggetje op het achterrek van hun fiets gekregen van Rabobank Bathmen. Directeur Koops van de Rabobank zette de actie op touw in samenwerking met Veilig Verkeer Ne derland. Veel leerlingen vroegen op school om een vlaggetje, nadat een deel van hun leeftijdgenootjes tussen de vier en acht jaar bij een eerdere actie van één van de scholen een had gekregen. De vier basis scholen vonden het te duur om vlaggen te kopen voor alle scholieren. De Rabobank Bathmen wil dat wel betalen. De kinderen haalden hun vlaggetjes op de woensdagmiddagen in mei af bij de Rabobank. De Overijsselse bank herhaalt de vlaggetjesdagen de eerst komende drie jaar. lijk is hij trots op'zijn'dorp. 'Heerenveen is echt een sportplaats. De voetbalclub doet het landelijk best goed. We staan op een gedeelde zevende plaats in de eredivi sie. Uiteindelijk zijn we maar een dorp, want Heerenveen heeft geen stadsrechten. Wij horen ook niet bij de Friese elf steden. Dat zijn net zo goed kleine plaatsjes. Ieder een denkt wel dat Heeren veen een grote stad is. Dat komt door ons overdekte ijs baanstadion Thialf en onze voetbalclub. Dat trekt met de schaatswedstrijden massa's toeschouwers uit heel Ne derland. Die verven dan hun gezicht oranje of rood-wit- blauw. Heerenveen heeft hierdoor een heel sportief imago.' Tijdens een info-avond demonstreerde de Rabo bank Oosterbeek-Renkum de werking van de chip kaart aan plaatselijke ondernemers zoals de bakker, slager, eigenaren van kiosken, sigaretten- en frisdrank automaten, telefooncellen en het openbaar vervoer. Naar circa 3.000 particuliere klanten verzond de bank een mailing over de invoering in mei van het rode kaartje als elektronische portemonnee. Circa 800 par ticuliere klanten van de Rabobank Oosterbeek en haar bijkantoren in Wolfheze en Doorwerth een chipknip aan. De chipkaart ligt er dankzij de uitbreiding van de proef in Arnhem naar de omstreken al vanaf mei in de etalage van alle banken. De landelijke invoering van de chipknip vindt plaats vanaf september. Beleggers kunnen een hoger rendement halen uit hun aandelenpakket door het effectief toepassen van optiestrategieën. Dat heeft de Rabobank De Lauwers haar klanten eind april uitgelegd via de voorlichtster van de EOE-optiebeurs op het Amsterdamse Damrak, Dieuwke Griffioen. Zij reisde af naar Friesland en in formeerde de tachtig aanwezige beleggers over de mo gelijkheden om zich in te dekken tegen bijvoorbeeld koersdalingen. Verder ging ze in op de mogelijke winstgevendheid van het schrijven van opties op aan delen en het combi neren van verschil lende beleggings strategieën. De beleggers kregen de nieuwe optiedisket te van Rabobank Nederland mee naar huis om thuis achter de pc de strategieën na te rekenen. De Rabobank Lauwers organiseerde de in formatie-avond voor de klanten uit het segment finan ciële advisering ter gelegenheid van de opening van het vernieuwde bijkantoor in Kollum.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'RaboMagazine' | 1996 | | pagina 14