Actie Eurobetaling voortgezet met dm-campagne Kenmerk van door Eindhoven persoonlijk te benaderen klanten 12 I Relatiebeheer Hans van Stratum, op de foto links: "Wij gebruiken de Eurobetaling als binnenkomer." "Vooral imagoverhogend. Dat is voor mij het belangrijk ste kenmerk van de ver nieuwde Eurobetaling," zegt Hans van Stratum, Account manager Buitenlands bij Rabobank Eindhoven. "Ik vind het een goede zaak dat de Rabobank de prijs heeft verlaagd en de voor waarden verruimd. De bank geeft daarmee te kennen stil te staan bij de kosten en efficien cyverbeteringen direct ten goede te laten komen aan de klant. We zijn daarin de eerste en tot dusver de enige." Volgens hem is de vernieuwde Eurobetaling vooral interes sant voor kleinere klanten. "De verruimde bovengrens tot 25.000 gaat maar voor vier landen op: Duitsland, Groot Britannië, Frankrijk en Zwitserland. De zaken van veel van mijn klanten zijn groter en spelen zich af in andere landen in Europa." Van Stratum en zijn collega's hebben inmiddels precies op een rij wie een dm-brief krijgen, en wie daarnaast -conform het advies van het segment Relatiebeheer- nog persoonlijk wordt benaderd. "De eerste bruto-selectie van Rabobank Nederland bevatte driehonderd ondernemers, uiteraard veel te veel om per soonlijk te benaderen. Bovendien bevatte die selectie ook klanten voor wie de Eurobetaling niet interessant is." Uiteindelijk schrijven hij en zijn collega's tweehonderd klanten aan, waarvan ze met zo'n vijftig tot zestig ook nog telefonisch contact zullen opnemen. "Dat zijn vooral klanten die een aanzienlijk Geen Telebankieren Buitenland, wel buitenlandse betalin gen. Klanten waarvoor de Eurobetaling een fors financieel voordeel oplevert. Klanten met een vervuild adressenbestand in Telebankieren Buitenland. Daardoor worden bepaalde betalingen niet als Eurobetaling aangemerkt. Wel een rekening, maar weinig activiteiten: de zogenoemde 'look-alikes'. Met Delta Bedrijven in beeld gebrachte klanten. Paginagrote advertenties attendeerden de ondernemer onlangs op de gunstige voorwaarden van de vernieuwde Eurobetaling. Een activiteit die nu wordt uitgebreid met een direct mail campagne. Iedere lokale bank pakt dat op zijn eigen manier aan. De visie van Rabobank Eindhoven.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 12