Nieuwe radiocommercial BedrijfsZekerPlan Witte raaf slaat vleugels uit In de media Marktbewerkingsactie Rentefixatie op nieuwe leest geschoeid Bedrijvenadviesgroep 9 Sinds 15 april is op Sky Radio, Radio 1 en de dertien regio nale zenders dagelijks de nieuwe radiocommercial over het BedrijfsZekerPlan te horen. Het doel is bedrijfs- klanten in het kader van de nieuwe Ziektewet te attende ren op de voordelen van deze verzekering. De kern van de boodschap: met het Bedrijfs ZekerPlan alles onder één dak. Belangstellenden kunnen het Rabobank Callcenter bellen: 06-0584. Telefoontjes worden binnen 24 uur doorgeleid naar de lokale banken. Deze week ontvangen alle banken ook een niet aan tijd gebonden advertentie voor lokaal gebruik. De radiocommercials blijven tot en met 30 april in de lucht. De agrarische campagne rolt ondertussen verder. In de vakbladen Groenten en Fruit, Vakdeel Paddestoelen en in Boerderij staan deze week kleurenadvertenties die zijn afgestemd op de lezersgroep. In diverse vaktijdschriften staan deze week de adverten ties voor de Rekening Coulantcampagne. Ook die zijn afgestemd op de lezers groep. Zij zijn te vinden in Auto en Motortechniek, Management Team, Schoon heidsspecialist, Textilia, Oogst, Recreatie en Toerisme en in Sport en Spel. Bedrijvenadviesgroep Elke ondernemer beleeft een spannend moment als de rentermijn van zijn lening afloopt. Is de rente hoger, dan kan dat vervelende gevolgen hebben voor zijn rentabiliteit. In het verle den schonk de Rabobank onvoldoende aandacht aan dat ogenblik. Vanaf eind april is dat anders. Temeer omdat Het Financieele Dagblad de bank qua rentemethode en valutering de witte raaf noemde. Tot nu toe kreeg de onderne mer alleen een brief -in feite het model verlengingsvoor- stel- met de nieuwe rente aanbieding. Dat was een stan daardmededeling, administra tief van aard. De ondernemer kon kiezen uit variabele of vaste rente, een kopie van de brief ondertekenen en dat was het. Deed hij niets, dan werd hij geacht de variabele rente te nemen. Kortom, de onder nemer kreeg een onpersoon lijk bericht en de bank benutte het moment niet optimaal. Per jaar gingen er enkele duizenden van die brieven de deur uit en bleven evenzoveel commerciële kansen onbenut. Het Financieel Dagblad Medio januari stond in Het Financieele Dagblad een artikel: 'Ondernemers accepte ren te hoge bankkosten'. Daarin werd voor het midden- en kleinbedrijf de rentebereke ning en valutering door banken belicht. De Rabobank vormde de gunstige uitzonde ring, met een correcte rente methode en het ontbreken van valutering. Andere banken drukten, volgens de krant, in de regel glashard vijf dagen rente achterover. Deze pluim op de hoed is natuurlijk te mooi om niet te dragen op het moment dat verlenging van een lening aan de orde komt. Briefen brochure Als een ondernemer voor ver lenging moet kiezen, wordt hij in het vervolg geïnformeerd over de concurrerende rente en de duidelijke voorwaarden van de Rabobank. In een nieuwe, persoonlijke aanbiedingsbrief staat precies welke unieke voordelen de ondernemer bij de bank geniet. Zo'n brief bij het verlengingsvoorstel leest hij graag. Op het moment dat hij daarmee bezig is, heeft hij in principe ook belangstelling voor zaken die in het verlengde liggen. Daarom wordt er een speciale brochure bijgesloten. Onder de noemer 'Alles veran dert. Moet uw lening mis schien meeveranderen?' komen in kort bestek verschil lende onderwerpen aan de orde: financiering, verzekering, telebankieren, creditgelden en pensioenen. Er is overigens een versie voor het midden- en kleinbedrijf en een versie voor agrariërs. Een week nadat de ondernemer de mailing heeft ontvangen, wordt hij gebeld voor een persoonlijke afspraak. Hij kan dan vragen stellen en Rabobank Zij blijven gezond door te sporten, hun baas door de Rabobank. Nu de Ziektewet grotendeels is afgeschaft, heeh u er als werkgever een aanzienlijke zorg bij. Hoe dekt u zich in tegen de hierdoor ontstane bednjtsnsico's? Zonder dat het u een vermogen kost, en zonder administratieve rompslomp"' Ondanks de talloze aanbiedingen uit de markt is er eigenli|k maar een goede en makkelijke remedie. Het BedrijfsZekerPlan van de Rabobank. Dankzti een unieke samenwerking met Interpolis, Arbodienstcn en bedrijfsver enigingen is alles in een handomdraai geregeld. Gemak en eenvoud dus. En dat voor een heel aantrek kelijke prijs. Bel snel 06-0584 voor een offerte voor het Bedri|fsZekcrPlan van de Rabobank of kom even bij ons langs. IJ wordt er in elk geval beter van. Met de Rabobank sta je er als ondernemer niet alleen voor.

Rabobank Bronnenarchief

Rabo Weekblad | 1996 | | pagina 9